25 mars 2023
Trådstartare
Hej!
Min ecofuel VW Touran 2013 som gått hur fint som helst i 8 år har direkt efter senaste servicen med tändstiftbyte fått grava problem! Den har nu ryckig gång (feltänder?) på tomgång och framförallt låga varvtal, ibland blinkar motorlampan när den rycker mycket. Lämnade tillbaka den till Olofsson bil som menar det inte har med tändstiftbytet/servicen att göra. Först sa de att uppdatering av software skulle fixa problemet. Det gjorde det inte. Sen har de bytt 4 spridare, en slang till spridare, blästrat nån motordel... dyrt som attan. Problemet kvarstår. Så nu behöver jag goda råd, vad göra? Problemet uppstod ju precis efter tändstiftbytet, så måste ha med det att göra. Läste någonstans ett tips att koppla ur batteriet ett tag, kan det funka? Tror förresten att batteriet också behöver bytas, är minst 8 år.
Mycket tacksam för alla råd och tips jag kan få för att lösa detta! Separerad sedan bara några månader med småbarn så jag behöver verkligen bilen och tajmingen på detta kunde knappast bli sämre!