4420
Sök

Köpråd: ford transit connect

4 Inlägg
4 april 2023
Trådstartare
Hej! Jag är inne på att köpa en Ford transit connect då jag tycker det verkar som trevliga bilar, har budget på runt 100 000 kr.

Ni som har erfarenhet av de, vad har de för för och nackdelar?

Då jag har budget på 100 000 kr så blir de att man får köpa en med lite mera mil på mätaren. Skulle ni se de som ett problem, eller är det en pålitlig bil som håller länge så länge den är väl servade?

Vettemannen
4 april 2023
59lus skrev:
Hej! Jag är inne på att köpa en Ford transit connect då jag tycker det verkar som trevliga bilar, har budget på runt 100 000 kr.

Ni som har erfarenhet av de, vad har de för för och nackdelar?

Då jag har budget på 100 000 kr så blir de att man får köpa en med lite mera mil på mätaren. Skulle ni se de som ett problem, eller är det en pålitlig bil som håller länge så länge den är väl servade?

Jag har haft en Ford Connect på jobbet i nästan 5 år. Det är en årsmodell -17 som hade gått c:a 700 mil när jag tog över den, nu har den gått strax över 11000 mil. Jag har i princip inte haft något problem annat än att jag fick byta batteriet för 2 år sedan. Den har start och stoppfunktion och det sliter batteriet som är dyrt. Den har även DSG-låda som också har gått väldigt bra. Jag har bara gott att säga om den. För flera år sedan hade jag den tidigare generationen och den tycker jag inte om för den var behäftad med en massa fel.

/Benny

Sök