Jag har en torkarmotor (Volvo 7-900 serien) jag pysslar med och skulle behöva hjälp med idéer för hur jag kan koppla den så att den endast roterar ett varv med hjälp av en strömbrytare, tanken är en återfjädrande strömbrytare om möjligt. Jag vill alltså utnyttja motorns park- eller intermittent-funktion för att få den att stanna i samma läge efter ett varv.
Motorn ska inte sitta i en bil och eller driva en vindrutetorkare utan är till ett annat projekt.
Koppla som den är i bilen då. Dvs alltid ström på parkeringskretsen och "signalström" på lågfarten. Och jord, givetvis. Högfarten funkar inte då parkeringskretsen är lågfart. Blir ryckigt.
Koppla som den är i bilen då. Dvs alltid ström på parkeringskretsen och "signalström" på lågfarten. Och jord, givetvis. Högfarten funkar inte då parkeringskretsen är lågfart. Blir ryckigt.
Okej tack för tips! Skulle det fungera att koppla in nåt i stil med en sån här --> https://www.biltema.se/bil---mc/elsyste … 2000016431 Och vart någonstans skulle du sätta strömbrytaren? På parkeringskretsen?