3727
Sök

Samköp från Streetconcept USA

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
Har hittat ett himla trevligt kit till min bil, och billigt är det också.
MEN frakten överstiger inköpskostnaden!!

Om jag tar hem två kit stiger fraktkostnaden marginellt - är det någon som är intresserad av att handla från streetconcept tillsammans med mig?
Det behöver ju inte vara kit, andra prylar för att dela frakten går ju också bra.
http://www.streetconcept.com är adressen.

Eller är det någon som kan tipsa om någon firma här i Sverige som kan hjälpa mig att ta hem "mitt" kit?

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

JapsRacer!
198 Inlägg
7 februari 2007
Jag kan tänka mig ta en en front till min bil tillsammans med dig. Beroende på hur mycket frakten kostar smile. Sen har du väl räknat med skatt, moms och tull?

mvh!

Herr
1 722 Inlägg
7 februari 2007
Man blev ju lite sugen på lambokittet där... smile men 800dollar... hmm

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

JapsRacer!
198 Inlägg
8 februari 2007
Det är nästan värt att göra det själv för 5000kr istället tycker jag :p om man är kunnig dvs.

Fortfarande lite sugen på front big_smile

2 258 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Det besked jag fått från Streetkoncept är att om jag tar hem det själv är fraktkostnaden per flyg 720 dollar, med båt 590. För två kit stiger kostnaden marginellt:
Flyg 850 dollar, med båt 720.

Då är det som sagt bara frakten jag har med där!

Ett helt kit med front, sidokjolar och bakdel tror jag inte det blir vettig timpeng på att göra själv med tanke på vad detta kostade att köpa. Om man dessutom har familj och ont om tid tror jag faktiskt inte på det alls... smile
Men som sagt, det var det där med frakten... sad

// Ellen

1 723 Inlägg
8 februari 2007
även om frakten överstiger priset på kittet, blir det inte billigare än i sverige ändå? Om du räknar moms och tull på hela summan då såklart. Fick mina bakljus igår som jag beställt till Pontiacen. 11$ för två kompletta beggade bakljus i helt ok skick plus 80$ i frakt. smile Men ändå billigare än här. Plus att de inte växer på träd i Sverige.

2 258 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Men jag har ännu inte lyckats hitta samma kit i Sverige?!

Sökte mig igenom varenda stylingsida som jag kunde hitta här på garaget (i trådarna i forumet alltså) och jag hittar det inte?!
Och jag hittar heller inte någon tillverkare av kittet, det finns på några olika firmor i USA men säljs under olika namn.
Annars köper jag det gärna i Sverige, det är inte det det handlar om, bara att få tag på det, och helst till vettig peng också... smile

Men vi kan gärna börja i änden "hitta kitet i sverige" om någon har lust att hjälpa mig... smile

// Ellen

1 723 Inlägg
8 februari 2007
jaha det finns inte, jag är lite trög idag smile
är det billigare än motsvarande/liknande som finns här hemma så är det ju värt det.

ska ett företag hjälpa dig så lär de ta ut en avgift för det också. som läggs på frakt, tull och moms. Kan bli dyrt iom att det bara är ett. men visst, de kan ju säkert samfrakta det med andra grejer.

1 723 Inlägg
8 februari 2007
jag vet iaf att ett företag här i stan som regelbundet beställer från Summit Racing så där kan man få beställt om man vill. Det kanske finns nåt liknande företag där du bor? Skulle tippa på att du kan höra med nån som jobbar med jänkare.
Senast redigerat av falloutboy (8 februari 2007)

Svindåre
1 433 Inlägg
8 februari 2007
man brukar ju kunna hitta nån som ska importera bil till svegie därifrån, då kan man be dom ägga in sakerna i bilen så slipper man frakten på grejjerna..

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

248 Inlägg
8 februari 2007
Tjenare!
Undrar i fall dom har opel delar på den sidan? Letade lite nyss men hittade inga tyvärr=/

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

Sök