3678
Sök

Fönsterlist som krympt, hur återställa?

Ruter Knekt
748 Inlägg
22 juli 2023
Trådstartare
Hej! Haft lite stretande med rekordens bakrutas list ett tag, men accepterat nu att den inte passar i rutan. Går att spänna upp den med tvingar till korrekt passform, men den släpper beskedligt strax därpå. Varför detta händer förstår jag, men undrar om någon vet någon lösning (utöver materialutmattning) som expanderar polymer bra? Så länge det inte är att lägga den i olja några dygn så är jag idel öra.
https://norrakust.se/sv/rekord-d-commod … coupe.html - är en sådan, med helgjuten form som åsyftas.

Något sen på bollen

Ruter Knekt
748 Inlägg
22 juli 2023
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hur gammal är bilen?

Mjo den är 48 nu då.
Edit: blev tillfällig nödlösning med biltema lister för 300kr, ser okey ut med fokus på att få det snabbt tätt och någorlunda behagligt att se, det lyckades vi med.

Men min fråga kvarstår, måste man klippa upp och svetsa på ny gummi för den mängd som saknas, eller kan man på något annat sätt göra att gummit expanderar (utan att det sväller och pajjar)? Ingen vansinnig summa för nytillverkning, men i relation att det bara är gummi, så tycker jag 700/st är brutalt då det är 14mm list det också (33kr löpmeter på biltema).
Senast redigerat av Duvetdet (23 juli 2023)

Något sen på bollen

Sök