De yttre dörrhandtagen på de två framdörrarna har jag lyckats ta bort (BMW X3, E83) – men får inte tillbaks!!! Den ände som går in i dörren ser rättså speciell ut och har INTE någon tydlig hake/hål, som ju är det vanliga. Har därför under hela året hittills tvingats öppna dörrarna inifrån, genom att sträcka mig från en av bakdörrarna. Dessa har handtagen kvar och går alltså att öppna som vanligt. Inte en enda beskrivning på Youtube av just dessa handtag och ingen verkstad som jag har besökt har visat att de känner till hur just det här går till. Nääää!!!!! Vem kan lösa detta?! Någon här?! Jo, det finns instruktioner på ett ställe https://www.pelicanparts.com/techarticl … cement.htm, men de är tyvärr alldeles för otillräckligt detaljerade för att lösa problemet. Såhär ser handtaget ut:
De kanske skall manövrera någonting som åkt iväg när du plockade bort handtaget, och alltså måste dras fram igen? Men det bästa är att plocka ner dörrsidan på insidan så du ser hur konstruktionen är gjord
De kanske skall manövrera någonting som åkt iväg när du plockade bort handtaget, och alltså måste dras fram igen? Men det bästa är att plocka ner dörrsidan på insidan så du ser hur konstruktionen är gjord
Ifall man faktiskt ser det om man tar bort dörrens insida, så gör jag förstås det. Men har trott att hela konstruktionen är dold, så vida man inte tar itu dörren och svetsar ihop den igen.