6545
Sök

Snabb fråga om batteri golf II -90

Wankel
1 080 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Jag måste bara veta hur många ah batteriet ska ligga på i golfen..hittar inte svaret i instruktionsboken eller på internet!

MDS Västerås

21 761 Inlägg
8 februari 2007
Beror lite på om det är en diesel eller bensin, men enligt Tudors tabeller så rekommenderar de runt 60-70Ah till diesel och ca 55-60Ah till bensinare. Frågan är ju hur stor batterihyllan är och hur högt batteriet får vara utan att polerna riskerar att ta i någonting.

Polställningen ska tydligen vara 0.

Wankel
1 080 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
ok det är en bensinare..
vad är tudors tabeller för nåt? aldrig hört förut

MDS Västerås

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 februari 2007
StiFf skrev:
ok det är en bensinare..
vad är tudors tabeller för nåt? aldrig hört förut

Det är förslag som finns på en internet sida från batteriet "tudros" om jag inte tänker fel..
De visar förslag för orlika slags bilar och va för ampere det ska vara på batteriet..

21 761 Inlägg
9 februari 2007
Jo, stämmer bra. Jag brukar kika hos olika batteritillverkare, de har tabeller för vilka batterier som passar till olika bilar. Tudor har bla en sådan tabell på deras hemsida, även Varta har tabell.

StiFt: Ser att du är från Västerås. Det finns ju två Mekonomenbutiker där, kolla hos dem vilket batteri som är lämpligt. De har märket Exide och det är samma som Tudor.
Senast redigerat av Drönirettab (9 februari 2007)

Wankel
1 080 Inlägg
9 februari 2007
Trådstartare
jo jag hade gjort det om dom inte hade stängt då..behövde svaret ganska brådskande..
men jag har iaf fått svar nu så tråden kan låsas eller bara låt den vara om ni inte orkar bry er smile

MDS Västerås

Sök