3518
Sök

Attityd problem ?

5 198 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Är det nån mer än jag som tycker att attityden mot andra här inne har blivit förändrad.I var och vartannan tråd är det spyderier och uppkäftigheter mot varandra,,,

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
10 februari 2007
Svårt att säga, jag har bara hängt här ett par månader.
Men visst, ibland reagerar man. Just ironi bör användas sparsamt över nätet, eller markeras tydligt för att inte missförstås.

Jag tycker man ska respektera varandra och vara trevlig, men då är ju jag en sån där mossig gamling... smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

5 198 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Jag är väl ännu mer mossig å dammig.. men visst kan använda ironi.. men som sagt,,, det ja gläst är mer eller mindre spyderier.. tror att de som skrivit sånt vet nog själva vad oxå..

Maizer
10 februari 2007
Haha men vad spelar det för roll då egentligen? Finns ingen person som tar åt sig personligt, detta är ett internet forum och vi är anonyma och opersonliga. Jag kan sitta och skriva till "jappenbmw5566" att han är riktigt dum i huvudet, men vad gör det han? Jag känner inte han och han bryr sig alltså inte. Orka moralkakor och PK folk vart man än kommer.

1 893 Inlägg
10 februari 2007
Maizer skrev:
Haha men vad spelar det för roll då egentligen? Finns ingen person som tar åt sig personligt, detta är ett internet forum och vi är anonyma och opersonliga. Jag kan sitta och skriva till "jappenbmw5566" att han är riktigt dum i huvudet, men vad gör det han? Jag känner inte han och han bryr sig alltså inte. Orka moralkakor och PK folk vart man än kommer.

Det handlar om just det... Atityden på forumet. Som du beskriver den, så är den låg. = Lägre intresse från folk i utkanterna. (Dvs folk som inte hänger här jämt, ser de tykna svar på andras komentarer, så lär de inte vara intresserade att posta själva.
Lite mera ödmjukhet och "puss på dej nalle" skulle inte skada. Bätre än "Du är ju helt dumm i huvet!". Tänk dig att du lite osäkert funderar på att gå med här... Så ser du dumm i huvet varianten i ett par trådar, ingen post.... Forumet och därmed garaget växer inte så mycket som den kunde göra.

5 198 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Jag tycker ju förståss oavsett om man sitter på ett internet forum eller har ett samtal på ett kafe så ska man visa varandra respekt.bara för att det är internet så behöver man väl inte bete`sej som om mna vore bäst själv... man är inte så jäkla anonym på nätet som många tro,,,

Maizer
10 februari 2007
Jag tycker spydigheter, ironi och skämt gör forumet mycket roligare, men det är väl bara jag.

7 120 Inlägg
10 februari 2007
Jag försöker respektera alla så mycket jag kan.

5 198 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
ja ironi å skämt är ju en sak... spydigheter 1 sak..

5 198 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Jag försöker respektera alla så mycket jag kan.

är ju precis så det ska vara...alla ska accepteras och acceptera

2 594 Inlägg
10 februari 2007
gamlingen skrev:
Är det nån mer än jag som tycker att attityden mot andra här inne har blivit förändrad.I var och vartannan tråd är det spyderier och uppkäftigheter mot varandra,,,

här inne? kolla hur det ser ut i sammhället

xcOOb
388 Inlägg
10 februari 2007
som vanligt så äre ju överallt.. alla ska veta bäst och försvara sig och tycka massa.. kan vara roligt o bra o så till en viss gräns..

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
10 februari 2007
Bilvärlden är tyvär fylld med en jävligt dålig attityd.

bitter besserwisser
644 Inlägg
10 februari 2007
Maizer skrev:
Jag tycker spydigheter, ironi och skämt gör forumet mycket roligare, men det är väl bara jag.

men du ÄR ju dum i huvudet ;D

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Maizer
10 februari 2007
haha that's right;D Nån som har problem med det era jävla....? big_smile

5 198 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Hoppas det där va med ironi *s*

4 554 Inlägg
10 februari 2007
gamlingen skrev:

håller med.. räcker även att man påpekar nått litet åt någons bil så får man ett regn med onda ord tillbaka och en 1a... man lägger ju upp bilen och alla kan väl inte ha samma smak...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
10 februari 2007
Maizer skrev:

men snälla nån..... skäm ut dig lite mer!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
11 februari 2007
Maizer skrev:

Så du menar på fullt allvar att du inte tror att folk bryr sig bara för att det är ett internetforum där vi inte känner varandra "på riktigt"??? yikes

JAG tar åt mig personligt om du kallar mig dum i huvudet! sad

Jag tar också åt mig och blir ledsen om främmande människor på stan ropar elaka saker. Gör inte du det? Blir du inte ledsen om du blir utsatt för ett angrepp?
Jag kan inte tänka mig att jag är ensam om det, ingen vill väl bli kallad något otrevligt.

Jag försöker tänka på att inte såra människor i onödan. Lite "har du inget trevligt att säga kan du lika gärna vara tyst". Däremot, ge gärna människor komplimanger och glada tillrop. Tänk hur glad man blir av att en främmande människa säger något positivt helt oväntat, det kan lysa upp en hel dag! smile

Och det där snacket om att vi skulle vara opersonliga på internet?! Jag har andra erfarenheter. Här kan man vara väldigt personlig och diskutera saker man kanske inte vill ta upp med dem man delar sin vardag med. Jag kan också säga att jag via internet har träffat människor som kommit att betyda mycket för mig även i mitt "verkliga" liv, människor som jag sedan jag lärt känna dem haft mycket roligt tillsammans med och träffat regelbundet. Jag har vänner som (inte via datingforum) träffat människor de sedan skaffat hus och barn tillsammans med!

Här på forumet är vi kanske "nick" men vid varje tangentbord sitter det faktiskt en människa som har tankar och känslor.

Jag tycker vi ska vara tacksamma över att vi har ett så fantastiskt verktyg som internet för att lära känna varandra oavsett ålder, kön och bostadsort. Några skriver här på natten och andra kan svara på dagen.  Vi har ett gemensamt intresse, bilarna, men med respekt och omtanke lovar jag att vi kan hitta så mycket mer hos varandra.

Människor som får uppmuntran växer. Människor som trycks ner riskerar att försvinna och inte våga komma fram igen. Kan vi inte hjälpas åt att ta fram det bästa hos varandra?

Klart man får säga att man tycker annorlunda, eller att man tycker att någon har fel. Men då ska man kunna skilja på sak och person, och argumentera för sin sak. Ingen ska avfärdas som korkad.  Inte ens du. wink Jag tror bara inte du tänkte innan du skrev... smile

Kramar / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök