Maizer skrev:
Haha men vad spelar det för roll då egentligen? Finns ingen person som tar åt sig personligt, detta är ett internet forum och vi är anonyma och opersonliga. Jag kan sitta och skriva till "jappenbmw5566" att han är riktigt dum i huvudet, men vad gör det han? Jag känner inte han och han bryr sig alltså inte. Orka moralkakor och PK folk vart man än kommer.
Så du menar på fullt allvar att du inte tror att folk bryr sig bara för att det är ett internetforum där vi inte känner varandra "på riktigt"???

JAG tar åt mig personligt om du kallar mig dum i huvudet!

Jag tar också åt mig och blir ledsen om främmande människor på stan ropar elaka saker. Gör inte du det? Blir du inte ledsen om du blir utsatt för ett angrepp?
Jag kan inte tänka mig att jag är ensam om det, ingen vill väl bli kallad något otrevligt.
Jag försöker tänka på att inte såra människor i onödan. Lite "har du inget trevligt att säga kan du lika gärna vara tyst". Däremot, ge gärna människor komplimanger och glada tillrop. Tänk hur glad man blir av att en främmande människa säger något positivt helt oväntat, det kan lysa upp en hel dag!

Och det där snacket om att vi skulle vara opersonliga på internet?! Jag har andra erfarenheter. Här kan man vara väldigt personlig och diskutera saker man kanske inte vill ta upp med dem man delar sin vardag med. Jag kan också säga att jag via internet har träffat människor som kommit att betyda mycket för mig även i mitt "verkliga" liv, människor som jag sedan jag lärt känna dem haft mycket roligt tillsammans med och träffat regelbundet. Jag har vänner som (inte via datingforum) träffat människor de sedan skaffat hus och barn tillsammans med!
Här på forumet är vi kanske "nick" men vid varje tangentbord sitter det faktiskt en människa som har tankar och känslor.
Jag tycker vi ska vara tacksamma över att vi har ett så fantastiskt verktyg som internet för att lära känna varandra oavsett ålder, kön och bostadsort. Några skriver här på natten och andra kan svara på dagen. Vi har ett gemensamt intresse, bilarna, men med respekt och omtanke lovar jag att vi kan hitta så mycket mer hos varandra.
Människor som får uppmuntran växer. Människor som trycks ner riskerar att försvinna och inte våga komma fram igen. Kan vi inte hjälpas åt att ta fram det bästa hos varandra?
Klart man får säga att man tycker annorlunda, eller att man tycker att någon har fel. Men då ska man kunna skilja på sak och person, och argumentera för sin sak. Ingen ska avfärdas som korkad. Inte ens du.

Jag tror bara inte du tänkte innan du skrev...

Kramar / Ellen