1782
Sök

Probox baslåde bygge!?

Bi-Fuel
153 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Sitter här o leker lite med Probox 2000 men blir inte klok alls. Jag har lyckats ställa in Hz o vas o sånt på elementet o mått på den (inte hljd iofs).

Men hur gör jag för att få den i mitten av lådan? den vill alltid ha elementet till vänster. Och ibland om ja provar göra en portad så är röret längre än va lådan är. Är det inte meningen att den ska räkna ut mått o så ??

Tacksam för tips och råd. smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 februari 2007
Att röret blir för långt är för att det inte kan få plats i lådan, prova ett rör med mindre diameter så ska du få se...

Bi-Fuel
153 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Den går bara den till 7cm o då vill den ha ett rör på 300mm o djupet i lådan är 210mm.  =P

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

Team Tondöv
649 Inlägg
10 februari 2007
Tryptofan skrev:
Den går bara den till 7cm o då vill den ha ett rör på 300mm o djupet i lådan är 210mm.  =P

då gör du en böj på röret!
såga i 45 graders vinkel, vrid ena rörhalvan, och limma ihop
kan bli blåsljud med lite otur tyvärr..

Bi-Fuel
153 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
Hmm..  låter bra..  får se hur de blir..

275 Inlägg
11 februari 2007
du kan ju minska risken för blåsljud genom att såga flera snitt, så vinkeln på röret inte blir lika snäv...
sen gör det väl inget om du har halva röret utanför lådan, om jag fattat det rätt.
rätta mig om jag har fel, någon...
Senast redigerat av mo_tattoo (11 februari 2007)

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

21 761 Inlägg
11 februari 2007
Jo, det är en bra ide. Sedan får man tänka på att varenda skarv bör vara ordentligt slät, annars uppstår blåsljud ändå pga att de är ojämna.

137 Inlägg
11 februari 2007
Drönirettab skrev:
Jo, det är en bra ide. Sedan får man tänka på att varenda skarv bör vara ordentligt slät, annars uppstår blåsljud ändå pga att de är ojämna.

annars kan man köpa basrör från dls som är böjbara?

21 761 Inlägg
11 februari 2007
Har inte provat dem, men det låter ju vettigt.

Team Tondöv
649 Inlägg
11 februari 2007
jsupreame skrev:
Drönirettab skrev:

annars kan man köpa basrör från dls som är böjbara?

tyvärr så blir det en väldigt stor böj med dom, så har man en liten låda får det inte plats i alla fall..

Bi-Fuel
153 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
ja misstänker att de blir sämre ljud om man tar ett kortare rör??

21 761 Inlägg
11 februari 2007
Avstämningen blir högre, det är inte säkert att ljudet blir sämre för det. Beror på hur mycket kortare man gör röret, risken för blåsljud kan öka när avstämningen höjs.

Bi-Fuel
153 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Ok..  får se hur ja gör. kanske rent av köper en färdig låda. smile

Sök