6749
Sök

Problem med högtalare i Volvo 850?

338 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Köpte idag 4 st DLS 5,25" så jag å polaren började montera i dom i framdörrarna på 850in de gick fint, där passade dom nästan perfekt.
Så vi fortsatte med bakdörrarna men där gick de inge vidare eftersom de var en annan typ av högtalare. Men de verkar vara orginal 5,25or om de nu är 5,25" i alla volvo 850 i bakdörrarna?
Men en annan typ som var större än dom i framdörrarna de står iaf volvo på alla så de är nog orginalhögtalarna, i bakdörrarna var dom fastlimmade i nå sorts fästen men jag sprättade lös ena högtalaren från fästet men DLS 5,25an passade inte in i de, å  hålen var för stora i dörrarna så de gick inte montera utan fästet.
Nån annan som har bytt högtalare i bakdörrarna på en 850 å haft samma problem?

281 Inlägg
12 februari 2007
Tjenare!! det bästa sättet är att såga ut en ram i mdf eller spånskiva som passar där bak och sen klär du den i något passande tyg...
Om du inte förstår hur jag menar så kan du kolla in min vinterbil, fick göra så där fram på den!

lycka till mvh Jonas

4 824 Inlägg
13 februari 2007
annars finns det monteringsdistanser/ringar att köpa i närmsta bilstereo butik, min bror köpte det när han bytte i sin 850.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

338 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
JW skrev:
Tjenare!! det bästa sättet är att såga ut en ram i mdf eller spånskiva som passar där bak och sen klär du den i något passande tyg...
Om du inte förstår hur jag menar så kan du kolla in min vinterbil, fick göra så där fram på den!

lycka till mvh Jonas

Okej man kankse får göra så, men går de att sätta in en 6,5 om den får plats i hålet vad har du i bakdörrarna? smile

med lem
1 925 Inlägg
14 februari 2007
Mange_GVe skrev:
JW skrev:

lycka till mvh Jonas

Okej man kankse får göra så, men går de att sätta in en 6,5 om den får plats i hålet vad har du i bakdörrarna? smile

klart de går smile du kan nog bygga så du får in en 8" me,,,,men de ser nog inte så bra ut tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

custom lover
227 Inlägg
16 februari 2007
Ta en tumstock och mätt big_smile

Sök