7928
Sök

tips på drift bil

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
hade tänkt mig påbörja ett drift objekt undrar vilka bilar mer än 200sx s13 som skulle passa inte dyra bilar nu skulle hellst vilja ha tag i en krockskadad även motor skadade
vad kan man ha för bilar som skulle passa till detta objekt ??

238 Inlägg
13 februari 2007
Audi 100 Quattro
Toyota starlet -84/äldre
Opel kadett
Opel Manta

Vad ja kom på:P

xcOOb
388 Inlägg
13 februari 2007
200sx s14, beroende på vad man ska sladda på annars finns det ju många gammla roliga bilar..

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
13 februari 2007
Om den ska vara billig, Volvo 740 lång hjulbas, vridstark motor o taskigväghållning!
De e många som börjar med dom.
Ang Nissan 200 tror jag inte den är lika stryktålig, i orginalutförande.

- V8 - 4 ever . . .

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
jimmy1977 skrev:
Om den ska vara billig, Volvo 740 lång hjulbas, vridstark motor o taskigväghållning!
De e många som börjar med dom.
Ang Nissan 200 tror jag inte den är lika stryktålig, i orginalutförande.

ok ok big_smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 februari 2007
Bmw 318is är en perfekt bil att bygga till dirft.. den har perfekt viktfördelning nästan 50/50% är billiga i bensin o skatt dessutom bakhjulsdrift 150hk o väger inte mkt.. väldigt populär att bygga drift hav.. sen kan man ju köra på 325 me men då blir viktfördelning inte specielt bra för driftng men annars är ju nissan s13 en bra bil till de me smile

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 februari 2007
C2racing skrev:
Audi 100 Quattro
Toyota starlet -84/äldre
Opel kadett
Opel Manta

fwd och 4wd? han sa drift bil.. då är knappast fwd specielt bra ide och du det krävs mkt pengar för att få quattron att drift.. behöver rba många hästar att få alla 4att spinna

Bmw osv..

Slav
1 454 Inlägg
13 februari 2007
UseDubbelTurbo skrev:
C2racing skrev:
Audi 100 Quattro
Toyota starlet -84/äldre
Opel kadett
Opel Manta

fwd och 4wd? han sa drift bil.. då är knappast fwd specielt bra ide och du det krävs mkt pengar för att få quattron att drift.. behöver rba många hästar att få alla 4att spinna

Starleten är bakhjulsdriven före 84. sen har ja aldrig hört talas om en framhjulsdriven manta? sen har du ju gamla kadetten som e bakhjulsdriven. men quattron går att kliva lös om de bara e lite blött ute.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Henka_ skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
C2racing skrev:
Audi 100 Quattro
Toyota starlet -84/äldre
Opel kadett
Opel Manta

Starleten är bakhjulsdriven före 84. sen har ja aldrig hört talas om en framhjulsdriven manta? sen har du ju gamla kadetten som e bakhjulsdriven. men quattron går att kliva lös om de bara e lite blött ute.

jisses om det är blött då går de ju med alla bilar nästan tongue

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
är nog faktiskt inne mest på 200an men lite dyra
ligger en 318 i för prisklass då ??

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 februari 2007
http://www.blocket.se/li?ca=11_s&q= … 3&sp=1 e30 eller e36 spelar ingen roll men e30 är ju billigare o e36 snyggare ^^ o lättrare (tror ja)

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 februari 2007
Henka_ skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
C2racing skrev:
Audi 100 Quattro
Toyota starlet -84/äldre
Opel kadett
Opel Manta

okej sorry tog för givet att starletten var fwd.. men ok STILL kadett = fwd och ådin då om man ska bygga en seriös drift bil så ska den till att börja med inte va så stor som klumpig audi 100 sen så krävs MKT hästar för att kunna drifta med den på asfallt jag har sett en audi quattro drifting bil och det är gammal audi 80 som e ombyggd med turbo motor och bra många hästkrafter.. kommer inte riktigt ihåg hur många men många var de för mig upp mot 800  och de blir inte billigt på nått sätt.. sen mantan då jo den e rwd men hur FAN är vikt fördelning på en manta? tycker alltid dom hänger i bak.. och det ska inte en drifting bil gör.. drifting bil ska vara så jämn  vikt som möjligt helst 50/50% och väldigt styv.. ja då är bmw 318 och nissan 200 perfekta alternativ skulle nog gå på bmwn för 200an är så överskattad i priser

Bmw osv..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
jag blev rätt så intresserad av denna tycker den va jävligt fin big_smile
http://www.blocket.se/vi/10874916.htm?ca=11_s

men har inte kunnat bestämma mig om en 200 ellr en bmw
terazzi säger ju att dom är så små och jag e rätt så stor tongue vet inte om jag får plats och kunna sitta bekvämt i dom då hmm
får kolla på en annars blir det en 318 lita nyare big_smile
försöka få upp ca 350hk lite lagom tror jag hehe

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 februari 2007
Team-Adolfsson skrev:

terazzi säger ju att dom är så små och jag e rätt så stor tongue vet inte om jag får plats och kunna sitta bekvämt i dom då hmm

jag väger 103kilo och är 1,89lång och sitter bekvämt i e30 o s13.. sitter även bekävämt i min egna lilla skrutt ^^

Bmw osv..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
Team-Adolfsson skrev:

jag väger 103kilo och är 1,89lång och sitter bekvämt i e30 o s13.. sitter även bekävämt i min egna lilla skrutt ^^

hehe ja bmw finns det gått om plats men inte i en nissan 200sx s13
hittade en trimmad 320 e30 olackad för 10k ska nog satsa på den när jag fått epan såld big_smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
13 februari 2007
Team-Adolfsson skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Team-Adolfsson skrev:

hittade en trimmad 320 e30 olackad för 10k ska nog satsa på den när jag fått epan såld big_smile

(tror) 320 är lite framtung för drifting men vet ej.. men hur som är de en rolig shysst bil att ha kul me

Bmw osv..

.......
2 655 Inlägg
13 februari 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Team-Adolfsson skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

hittade en trimmad 320 e30 olackad för 10k ska nog satsa på den när jag fått epan såld :D

(tror) 320 är lite framtung för drifting men vet ej.. men hur som är de en rolig shysst bil att ha kul me

har sett den e30:in, den ser jävligt maffig ut. sen tycker ja att e30 e perfekt som drift bil efter som ja beroände på väder åker brett på 2:an 3:ans växel

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
beemern skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Team-Adolfsson skrev:

har sett den e30:in, den ser jävligt maffig ut. sen tycker ja att e30 e perfekt som drift bil efter som ja beroände på väder åker brett på 2:an 3:ans växel

aa hehe
här är länken till den hoppas epan blir såld nu big_smile
http://www.blocket.se/vi/10523398.htm?ca=17_s

236 Inlägg
13 februari 2007
Den BMWn kan nog bli nice..har jag fel eller är det en Alpina spoiler framtill? smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
beda skrev:
Den BMWn kan nog bli nice..har jag fel eller är det en Alpina spoiler framtill? smile

hehe det kan nog stämma big_smile
tycker ochså den var riktigt grym har mejlat snubben om hk och hur han trimmat den även vad han trimmat med
hoppas han svarar bara
köper den ifall jag får min gamla epa såld tongue får ju 10k för den så de är precis lagom hehe big_smile

Sök