7976
Sök

tips på drift bil

236 Inlägg
13 februari 2007
Team-Adolfsson skrev:
beda skrev:
Den BMWn kan nog bli nice..har jag fel eller är det en Alpina spoiler framtill? smile

hehe det kan nog stämma big_smile
tycker ochså den var riktigt grym har mejlat snubben om hk och hur han trimmat den även vad han trimmat med
hoppas han svarar bara
köper den ifall jag får min gamla epa såld tongue får ju 10k för den så de är precis lagom hehe big_smile

Hehe, okej! smile Vad har du tänkt lacka BMWn i för färg sen? Tycker personligen svart e snyggast..jäkligt tradigt att alla har de bara! =/

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
13 februari 2007
billigt = opel manta gsi, kan dock behöva nån lite dragvilligare kam för å drifta riktigt bra på asfalt=)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
beda skrev:
Team-Adolfsson skrev:
beda skrev:
Den BMWn kan nog bli nice..har jag fel eller är det en Alpina spoiler framtill? smile

hehe det kan nog stämma big_smile
tycker ochså den var riktigt grym har mejlat snubben om hk och hur han trimmat den även vad han trimmat med
hoppas han svarar bara
köper den ifall jag får min gamla epa såld tongue får ju 10k för den så de är precis lagom hehe big_smile

Hehe, okej! smile Vad har du tänkt lacka BMWn i för färg sen? Tycker personligen svart e snyggast..jäkligt tradigt att alla har de bara! =/

näe svart är så jobbig att underhålla blir nog nån sorts pearl av den oginal silvriga isåfall
kanske lite svarta detaljer med big_smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
JeyKay skrev:
billigt = opel manta gsi, kan dock behöva nån lite dragvilligare kam för å drifta riktigt bra på asfalt=)

nänän har bestämmt mig för en bmw om det inte dycker upp en redigt billig som är förberred tongue

Impreza Drifter
116 Inlägg
14 februari 2007
JeyKay skrev:

Lamelldiff i Mantan orginal med , om jag inte minns fel..

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition

495 Inlägg
15 februari 2007
är det någon som vet hur det skulle vara att drifta med en m535 e28 med diff? fan är väl 218 hk i en sån orginal om ja inte minns helt fel.. ska vara om dom är för tung då men är det någon som vet?

mig <3 vtec = sant

FreddeK
15 februari 2007
FoXxIe skrev:
är det någon som vet hur det skulle vara att drifta med en m535 e28 med diff? fan är väl 218 hk i en sån orginal om ja inte minns helt fel.. ska vara om dom är för tung då men är det någon som vet?

går säkert bra=) jag kan ju sladda med min fast det är automat....fast jag får styra och gasa mycket..automaten är grymt seg i starten.

495 Inlägg
15 februari 2007
okej, ja vafan när man drifter så är man väl i full fart:D bara lätta allt som går då och bygga bur sen köra för fulla muggar:D

mig <3 vtec = sant

FreddeK
15 februari 2007
FoXxIe skrev:
okej, ja vafan när man drifter så är man väl i full fart:D bara lätta allt som går då och bygga bur sen köra för fulla muggar:D

haha jo så sant! går ju att få ner vikten om man strippar bilen på skit! vet dock ej vad en bur väger men bara min taklucka med dess grejs och skenor hit och dit väger 80kilo har jag hört...så min bil kommer aldrig bli en driftingbil!

tillbaka till topicen...mer bmw på driftingbanorna=) det dräller av e30 och skroten lär ju ha massor till dem så jag tror det är en bra förstaprovapådriftingbil!

406 Inlägg
15 februari 2007
Om du ska satsa på drifting är nog 200an att föredra. Lättare att skrämma upp i effekt.
Ska du bara ha en lekbil så kör på bmw:n. Det går att drifta utan någon jätteeffekt.
Jag tycker nästan det är roligare att se en 200 hästars volvo som ligger på bra kas än en 800 hästars supra som ligger på ställ 400 meter på en raksträcka. Det krävs så mycket mer av föraren för att lyckas drifta bra med en effektsvagbil.
Jag själv kommer försöka drifta med orginal fjädring och orginaldiff i sommar. Såvida jag inte får en vinstlott hehe

My way or the highway? I take both sideways

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
Pillevinken skrev:
Om du ska satsa på drifting är nog 200an att föredra. Lättare att skrämma upp i effekt.
Ska du bara ha en lekbil så kör på bmw:n. Det går att drifta utan någon jätteeffekt.
Jag tycker nästan det är roligare att se en 200 hästars volvo som ligger på bra kas än en 800 hästars supra som ligger på ställ 400 meter på en raksträcka. Det krävs så mycket mer av föraren för att lyckas drifta bra med en effektsvagbil.
Jag själv kommer försöka drifta med orginal fjädring och orginaldiff i sommar. Såvida jag inte får en vinstlott hehe

som jag sa förut är mycket motor problem med en 200a plus att jag knappt får plats i dom då jag e ca 1.90 och väger en bit över 100kg
därför så kommer det att bli en bmw e30 då jag va på skroten idag stog minst 20st där ett antal som gick att provstarta

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
vad ska jag göra för att få upp mer hk som möjligt och är billigt
förutom
öppet luftfilter kommer bli egen konstruktion
sportsystem
racing stift

vad kan jag göra mer ?

FreddeK
15 februari 2007
jadu bra fråga...det går ju att sugtrimma med annan kam osv men det kostar ju en hel del...hade satsat på en e30 325...dom har väl 170 hk orginal om jag inte missminner mig. sen är det bara sätta dit racekat, öppet filter, osv...dock inga överdrivna hästmängder av detta! går ju även att chippa sugisar men det ger kanske 20 hk till om du har tur. men då närmar du dig tvåhundra iallafall och sen rensar du ut all inredning etc så får du ner kanske 50-75 kilo i vikt.

406 Inlägg
15 februari 2007
Njae inte så mycket problem med dom om man sätter på en oljekyl. Längde däremot kan jag förstå.
Eftersom du satsar på en sugis så satsa på att lätta den i stället, inredning, plasthuv skärmar, baklucka, lexanrutor. Kör på riktigt dåliga däck bak. Du kan även ta bort en massa onödig plåt för att banta ner den.
Lycka till, kanske ses på något event

My way or the highway? I take both sideways

Almännt tokig
481 Inlägg
15 februari 2007
e30 är en bra drift bil satsa på 325 motor byte eller turbo konvertera. Har själv köpt en 325:a med 320 motor den är total stippad inuti och kommer turbo konverteras och skall användas till drifting är tanken.

Inline sixes ist sie scheisse.......

14 Inlägg
15 februari 2007
Fård Granada 100hk och raggarspinn om det inte räcker så fins det ju turbo och hänka på. anars så får man slänga i en större motor

Sök