3489
Sök

problem med öppet luftfilter i min 850!

467 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Hej.

Jag går i tankar att byta till ett sportluftfilter (öppet) i min bil.
Var nyligen på micro där vi konstaterade att det krävs mer än att bara riva ur orig boxen o skruva fast ett annat.
Hur har ni med 850 gjort med luftmassemätaren? Den sitter ju ihop med orig-boxen
Någon som kan förklara ingående hur ni har gjort på ett enkelt sätt för att få ihop allt bra...
Känner att jag inte kan mycket inom detta område så jag behöver verkligen all hjälp jag kan få.. HJÄLP MIG!!! roll

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

643 Inlägg
14 februari 2007
Hoffmeister2 skrev:
Hej.

Jag går i tankar att byta till ett sportluftfilter (öppet) i min bil.
Var nyligen på micro där vi konstaterade att det krävs mer än att bara riva ur orig boxen o skruva fast ett annat.
Hur har ni med 850 gjort med luftmassemätaren? Den sitter ju ihop med orig-boxen
Någon som kan förklara ingående hur ni har gjort på ett enkelt sätt för att få ihop allt bra...
Känner att jag inte kan mycket inom detta område så jag behöver verkligen all hjälp jag kan få.. HJÄLP MIG!!! roll

köp kittet från bsr så kan passar allt bult on.

467 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
ok...o d e billigt? länka om du vill=)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

643 Inlägg
14 februari 2007
Hoffmeister2 skrev:
ok...o d e billigt? länka om du vill=)

hmm jo lite billigt är det för man får med allt. avskärming å så smile

http://www.bsrab.se/products//4900701/

467 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
passar till turbo står d ju..Har ju bara glt. O va gör man med luftmassemätarn..skruvar man bara ur den o monterar i de nya filtret

129 Inlägg
14 februari 2007
Såga bort "röret" med mätaren från orginalluftburken och sätt det öppna filtret på det.

643 Inlägg
14 februari 2007
den passar din bil åxå smile. i den där svarta saken som du ser som är istället för orginal boxen finns hål å skruvar för å kunna skruva fast luftmassemätaren smile dom har tänkt på allt.

467 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
å fan..låter bra ju..hoppas d e sant bara så man slipper komplikationer.
Angående såga av röret så tror ja inte d e nå bra..röret sitter ju integrerat tillsammans med luftmätaren i själva boxen.. annars hade d ju inte vart nåra problem...

129 Inlägg
14 februari 2007
Jag lovar att det funkar, gjorde det själv på min 850 GLT. Man ska inte såga av röret, man ska såga bort det från "luftburkslocket" om du får står vad jag menar. Inte så lätt att beskriva. Jag har bild på det nånstans om du vill se!

467 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
klart ja vill se=) all hjälp ja kan få är ja glad för.

Men hur ska man fästa filtret sen då...d kan ju inte bara hänga på rörstumpen som e kvar???
Senast redigerat av Hoffmeister2 (14 februari 2007)

129 Inlägg
14 februari 2007
Det gör man med slangklämma. Jag lägger ut bilderna på min användare strax så kommer det klarna!

467 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
ok på din sida där du har clion?

129 Inlägg
14 februari 2007
Yes nu ligger det lite bilder under Galleri & projekt-avdelningen på min användare.
Senast redigerat av Wallander (14 februari 2007)

467 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
ja ja fattar nu=)..men en av bilderna fatta ja inte... På en av bilderna ligger ju ett rör ovanpå boxklocket som ser likadan ut som den det ligger på? Va e d? e d ja som e fuckad i skallen o inte fattar?

O hur gjorde du med insuget fram vid grillen? lät du d bara suga luft runt filtret eller ledde du dit luften på nåt vis?
Senast redigerat av Hoffmeister2 (14 februari 2007)

129 Inlägg
15 februari 2007
Jag lät insuget från grillen suga luft in i det öppna luftliftret. Bilden där döret ligger på en orginalbox är en jämförelse på avsågat rör och originalröret.

467 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
Ok. Men ja fundera lite igår.. slangen som det hårda röret sitter på, med hårda röret så menar ja d som du såga bort. Om man fäster ett luftfilter på d röret då finns d ju ingen stabilitet, d e ju bara en veckad slang som leder in luften i motorn o den lär ju hänga o fladdra om man fäster ett filter på den, d blir ju tungt. Fäste du filtret på nåt vis i motorn mer än bara rätt på röret bakom luftmassemätaren.?

Och om man bara sågar bort röret o låter d sitta exakt som nu fast med luftburken borta, sen när man fäster filtret på så kommer d ju slå i huven när man stänger...eller?

Ja vet, jag e jobbig men ja vill veta så mycke som möjligt innan ja försöker mig på nåt=).
Senast redigerat av Hoffmeister2 (15 februari 2007)

129 Inlägg
15 februari 2007
Jag hade kvar bottendelen av luftburken och la filtret i där. Då är det tillräckligt stabilt. Tog inte i huven heller.

467 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
ok men den slangen som går in i burken som kommer bak från motorn, någon sa att d är vevhusventilationen..ska man göra nåt me den eller e d bara att låta den va? och d verkar ju vara nån mer liten slang eller nåt som kommer in i luftburken i nedre delen, e d nåt o bry sig om eller är d bara o plocka bort locket o sen dit med ett öppet filter o sen funkar d?

Mångsysslare
303 Inlägg
16 februari 2007
Lufftmassun sitter med skruvar i luft burken, skruva bort dom från burken och skruva rakt på luftmassun // matte

467 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
ehh...? nu hängde ja inte me...

Sök