Uppkörning. Förbannad!

Fivi
14 februari 2007 · 240 Inlägg

Jag måste skriva av mig lite är så jävla förbannad. hade uppkörning idag. Kuggade. Det började 3 st killar/gubbar från vägverket kom ned för trappen och skrattade och skämtade med varandra. de gick ut till bilarna med dom som dom skulle köra med. Då kom min körskolelärare fram och frågade om jag var säker på att jag skulle köra idag, och jag svarade att ja, jag är helt säker. Efter en stund kom en gubbe som inte såg så himla glad ut.

Han presenterade sig inte eller någonting. bara sa. äre du som är den där mickelsson. Jag svarade att de var jag och jag fick visa leg å skriva under på något papper.
När vi sedan skulle gå ut till bilen tänkte jag försöka vara trevlig och började med att fråga vad det var för bil som jag skulle få köra. Då fick jag svaret: den där röda.
När jag kom ut till bilen så sa han att jag skulle kontrollera alla lysen. Jag öppnade då bakdörren och sade att jag bara skulle ta av mig jackan, men då sade han surt, Sa jag inte att du skulle kontrollera alla lysen? hmm glad kille tänkte jag och förstod nästan att det knappt var någon ide att köra ens. jag kollade alla lysen och allt funkade. Nu började han att skicka sms. han hade inte alls någon koll på vad jag höll på med. Jag sa att jag nu hade kontrollerat alla lysen och frågade om jag skulle kolla något mer så som dimljusen och så. då svarade han att det var upp till mig men att jag inte behövde. Vi åkte sedan iväg och åkte lite i stan för att sedan åka ut på en landsväg. Han satt fortfarande med sin telefon och skickade sms. Sedan så vände jag och åkte in mot stan igen. Det gick ganska bra tyckte jag och jag trodde nu att jag hade klarat uppkörningen. MEN när jag skulle svänga in mot vägverket var det dubbelfiligt och jag åkte inte tillräckligt långt till vänster i det körfältet för att en bil som befann sig bakom kunde komma förbi. Han vred till på ratten och sa att jag måste köra längre till vänster så att bilen bakom inte hindrades. Det enda problemet var ju att det var en plogkant så att jag inte kunde köra många cm längre åt vänster.

Skit tänkte jag nu att nu vare kört och att jag hade kuggat mig när jag hade 100 m kvar.
när jag kom fram mot vägverket gjorde jag en fickparkering och då tog han fram sina papper. Jaadu Filip, idag får du iallafall inget körkort eller. Du visste inte hur du skulle ligga i körfältet och så hade du dålig uppmärksamhet i en rondell. Jaha tänkte jag, jag kollade ju i backspeglarna där och kollade döda vinkeln innan jag svängde ut ur rondellen.
Då säger fanskapet att jag kollat i speglarna i fel ordning. Jag kollade ytterbackspegeln först och sen den som är inne i bilen. man skulle göra tvärtom.

Frågan är ju om man kan kugga sig på något sånt här.
Jag ringde upp min körskolelärare för och att kolla hur det egentligen var. och om det var som jag berättade så förstod han inte alls hur jag kunde bli kuggad.
Är det nån mer som har råkat ut för något liknande?

Senast redigerat av Fivi (14 februari 2007)

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
Sandman
14 februari 2007 · 873 Inlägg

Japp.

Jag råkade ut för i princip samma sak.

Insåg att det var kört redan innan jag satte mig i bilen när jag mötte gubben.

Efteråt blev jag kuggad på diffusa grunder och fick ingen vettig förklaring.

Berättade för min körskolelärare om detta och han blev nästan förbannad och tyckte att det var för jävligt.
Men han visste vem gubben var, och var inte förvånad.

Körde upp så fort jag kunde igen, om det nu var en vecka eller något.
Fick en annan gubbe.
Eftersom jag var så nevös över hur illa jag blev behandlad sist körde jag mycket sämmre än första gången enligt mig själv.
Fick lappen.


Fortfarande bitter över den där kuggargubben jag fick första gången.
Likaså över min lärare i första klass tongue

Don't get mad, get even.
Tezla Galen
14 februari 2007 · 108 Inlägg

nej jag har inte direkt råkat ut för nått liknande men jag tycker en sak tongue , dra till vägverket å be att få prata med nån högsittande gubbe tongue och säg att han inte ska sitta med telefonen å skicka sms wink , och sen att du blev kuggad på det sätt du blev å klaga tongue
annars kan jag inte hjälpa dig mer tongue

zortep
14 februari 2007 · 911 Inlägg

Har hänt mig med ! Fick ingen vettig förklaring till varför jag ej blev underkänd, Hon var riktigt sur när jag träffa henne, tänkte direkt åhhnej !   men men ! Det är bara att bita ihop och tänka på nästa tid !

pic up the phone, wazzzaaa
Mack Forum- och sitemoderator
14 februari 2007 · 26 149 Inlägg

Jag minns när jag körde upp.

Han hette Mathias han som klev in i bilen. Hygglig. Vi skakade hand. Jag hade
haft en övningskörning innan på drygt fyrtio minuter och detta var nu vid åttatiden
på morgonen så såklart hade allt jag gjort under övningskörningen fel.
Helt otroligt att jag inte hade kört över någon..
Hursomhelst. Han säger att jag ska göra en invändig koll och jag får hjärnsläpp.
Sitter och micklar lite med reglagen...bokstaligt talat. Ändrar sätet..speglarna..
men annars inget mer. Han nickade efter en stund och vi åkte iväg.
"Det är kört", tänkte jag.
Efter ungefär halva resan är vi efter en tur tillbaka in till stan och står vid ett
rödljus. Jag ser lite över axeln på människan och ser till min förvåning att jag
ännu inte hade fått något kryss i listan.
Väl tillbaka till parkeringen så kunde jag knappt andas.
- Jo men grattis till lappen då, sa Mathias och jag trodde inte det var sant.

Sen efteråt hörde jag att jag fick just rätt person i bilen också. Fanns tydligen
någon Stig eller vad han nu hette som egentligen kuggade alla för minsta lilla.
Fattar inte att såna inte kryper tillbaka till den sten de kom fram under en gång.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Tega Yrkesförare
14 februari 2007 · 1 073 Inlägg

När man hör såna här historier är jag glad att jag aldrig egentligen hade någon uppkörning:) Bara en lärare som efter en tid sa: aaa det här är bra nu, nu går vi på lastbil:)

Kettunen
14 februari 2007 ·

VAaaa. Det var det dummaste jag hört. Kollar i speglarna i fel ordning :S Aldrig nånsin hört talas om det

Jonni
14 februari 2007 · 1 256 Inlägg

Det är tråkigt när det blir så, men dom är som poliser, det är humöret som avgör!

Bara o försöka igen!

Lycka till!

Fivi
14 februari 2007 · 240 Inlägg

Jag vill ju ut och rasta räsern sad
Ful gubbe. Det är så himla tråkigt att dom kan bete sig som dom gör. jag säger inte att alla uppkörningsmän är så här men att vissa utnyttjar situationen som dom gör. Jag vet faktist inte om jag ska skratta eller gråta just nu.

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
ReApEr__88
14 februari 2007 · 620 Inlägg

Jag hade då fan den bästa gubben man kan ha...big_smile alla som ska ha uppkörning typ i Kalix försök få Dick något han e grym...!

Volvo S60 (2006)
saabmosare
14 februari 2007 · 60 Inlägg

Själv så hade jag en grymmt bra kille, antar att du också körde i bollnäs, missade nån skyllt tom. och då sa jag de till han. så skrattade han bara och sa att de inte gjorde något för han hade också glömt bort den.  Började köra 15.10 nånting, 15.30 satt jag redan i mammas bil och var klar för länge sen. tongue

Jörgen hette killen, trevligare får man leta efter. smile

Fivi
14 februari 2007 · 240 Inlägg

saabmosare skrev:
Själv så hade jag en grymmt bra kille, antar att du också körde i bollnäs, missade nån skyllt tom. och då sa jag de till han. så skrattade han bara och sa att de inte gjorde något för han hade också glömt bort den.  Började köra 15.10 nånting, 15.30 satt jag redan i mammas bil och var klar för länge sen. tongue

Jörgen hette killen, trevligare får man leta efter. smile

Okej. Jag fick köra med någon som hette Håkan nånting. Han är inte omtyckt kan jag säga smile

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
ventohuan Fartdåre!
14 februari 2007 · 592 Inlägg

Syrran kuggades på ett lite konstigt sätt. hon körde i stan bakom en annan bil, höll avståndet o allt. Vid ett övergångsställe stod de 2 personer ca 2-3m ifrån. Bilen framför stannade för o kolla om dom skulle gå över. Då vinkar personerna att dom inte skulle över. Vinkar fram bilen alltså. Då kör syrran oxå vidare utan att stanna eftersom hon oxå såg att personerna vinkade förbi bilen framför.
När hon sedan va klar sa gubben som åkt med att hon kuggas för att hon skulle stanna vid de övergångsstället. Då sa syrran att dom vinkade ju på bilen framför. Då svara gubben att hon skulle stanna o "fråga" igen för man vet inte om dom skulle gå över. tyckte detta ve helt sjukt. Men de va bara för henne o ta en ny tid.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Svenss0n
14 februari 2007 · 643 Inlägg

haha joo jag känner igen detta.

kommer ihåg när man skulle köra upp för B och det kommer gåendes en 3-4 gubbar mot oss som ska köra upp. . en gubbe som heter gunnar kom fram å skakade hand och ber mig öppna huven å typ göra en liten redovisning var sakerna sitter. allt går kanon tills vi ska prova spolarmunstyckena till framlysena..  dom fungerade inte. både jag å han provade men dom funka inte. . så då blir han förbannad å sopar på ena lyset med flatan. å jag tänkte vilken sköning gubbe smile. körde upp på kvällen. . och han bodde 7 mil från söderhamn närmare bestämt gävle. och han var lite orolig att det skulle bli snöstorm så han villa skynda på lite så det absolut roligaste var ju på slutet när man skulle göra parkeringen. han sa ställ dig där du vill. . och när jag skulle ställa mig typ längst ner så säger han bara STOPP här blir bra smile HAHA big_smile. varsågod inga problem här inte smile. nåra minuter efter kommer dom andra 3. 2 av dom var tjejer och dom börja tokgrina när dom klev ur å ringde mamma så det blev ett jävla liv där. hörde att nån av dom typ inte fantiserade rätt i trafiken eller nått sånt sjukt.

iaf. . jag har kört upp på både ABECEDE (är 21 smile ) med just gunnar hägglund från gävle. han gillar å spela golf å boxning så snacka det med han om ni kör upp i gävle smile

lycka till.

Volvo 850R (1997)
tobi
14 februari 2007 · 562 Inlägg

Kettunen skrev:
VAaaa. Det var det dummaste jag hört. Kollar i speglarna i fel ordning :S Aldrig nånsin hört talas om det

jo så är det.. först: mitten spegeln, höger/vänster spegeln beroände på vart du ska svänga, sedan döda vinkeln sedan blinka..

min körskols lärare va benhård på det

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Fivi
14 februari 2007 · 240 Inlägg

tobi skrev:

Kettunen skrev:
VAaaa. Det var det dummaste jag hört. Kollar i speglarna i fel ordning :S Aldrig nånsin hört talas om det

jo så är det.. först: mitten spegeln, höger/vänster spegeln beroände på vart du ska svänga, sedan döda vinkeln sedan blinka..

min körskols lärare va benhård på det

En annan sak som är lite konstig är att han sa ju att jag kollade i fel ordning. men på lappen skrev han att jag inte kollade mig för ens.

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
FugitivE BMW Power
14 februari 2007 · 2 362 Inlägg

ventohuan skrev:
Syrran kuggades på ett lite konstigt sätt. hon körde i stan bakom en annan bil, höll avståndet o allt. Vid ett övergångsställe stod de 2 personer ca 2-3m ifrån. Bilen framför stannade för o kolla om dom skulle gå över. Då vinkar personerna att dom inte skulle över. Vinkar fram bilen alltså. Då kör syrran oxå vidare utan att stanna eftersom hon oxå såg att personerna vinkade förbi bilen framför.
När hon sedan va klar sa gubben som åkt med att hon kuggas för att hon skulle stanna vid de övergångsstället. Då sa syrran att dom vinkade ju på bilen framför. Då svara gubben att hon skulle stanna o "fråga" igen för man vet inte om dom skulle gå över. tyckte detta ve helt sjukt. Men de va bara för henne o ta en ny tid.

Det måste hon faktiskt göra oavsett, så det är inget konstigt att hon kuggade på det där.

BMW, bogsering med wire :/
FugitivE BMW Power
14 februari 2007 · 2 362 Inlägg

Fivi skrev:

tobi skrev:

Kettunen skrev:
VAaaa. Det var det dummaste jag hört. Kollar i speglarna i fel ordning :S Aldrig nånsin hört talas om det

jo så är det.. först: mitten spegeln, höger/vänster spegeln beroände på vart du ska svänga, sedan döda vinkeln sedan blinka..

min körskols lärare va benhård på det

En annan sak som är lite konstig är att han sa ju att jag kollade i fel ordning. men på lappen skrev han att jag inte kollade mig för ens.

Ouppmärksamhet och att dom inte skriver vilken ordning du kollade i, är skitsamma, för att det är ouppmärksamt att inte kolla i rätt ordning.

BMW, bogsering med wire :/
twin_cam Smålänning
14 februari 2007 · 7 877 Inlägg

Jag körde upp för en brud här i kalmar, som inte verkade vara någon ängel direkt, men jag satte mig i bilen, gjorde en invändig kontroll och körde. Jag sa till henne att jag aldrig hade varit närmare den bilmodellen (Volvo V50 1,8F - slö) än 10 meter och att jag hade övningskört i en BMW Diesel. Då verkade hon ha mer överseende med ryck och kärringstopp. Nej, jag ljög inte! Jag hade aldrig ens sett inredningen i en v50 innan.

När jag hade kört klart så sa hon: Det finns både upp och nedgångar, du är dålig på att hålla hastigheten, har bra uppsikt, hanterar bilen på ett säkert och bra sätt.
Jag tänker faktiskt ge dig ett körkort nu, men du ska veta at det är ett stort ansvar att ha körkort, och jag vill att du övar på farthållningen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
SnipersChoise Gangster
14 februari 2007 · 61 Inlägg

Sambon kuggades idag för att hon missade dödavinklen en gång enligt handledaren, men hon hävdade att hon kollade noga men han hade iaf inte sett att hon gjorde det. Sen säger han att hon var bland de bästa som kört för honom idag. När jag själv körde upp missade jag en hel jävla massa men handledaren tyckte att jag verkade så pass säker att jag fick det ändå.. Kollade upp om man kunde överklaga beslutet men enligt paragraf 8 eller något sådant kan inte beslut om godkännande överklagas!!!

Volkswagen Lupo 3L "Kermit" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang