Audi S3 eller Golf R32 ??

Lundberg87
16 februari 2007 · 242 Inlägg

0-Quattro-0 skrev:
Du skulle vara snyggare i en S3 wink

Hahaha ok!?

Senast redigerat av Quattronicke (16 februari 2007)

Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Audi RS4 (2001)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
nicke_b2
16 februari 2007 · 266 Inlägg

Tbe_racing skrev:
Golf_Gti skrev:Nya R32 har allt man behöver, dock ej prestanda.En chipad Gti på 245 hkr kör ifrån den rätt lätt..

lätt inte...en grävlingdrift kör inte ifrån en 4wd med samma hästar:) ...inte i starten iaf

min åsikt exakt!! inte en chans!
till ämnet, skulle nog välja en kombination en audi a3 3,2 sportback, snygg snabb! men varför inte gå hela vägen och köpa nya s3 an den ser ju riktigt grym ut! men ska du ha en fet glidar bil med grym prstanda och ljud välj r32! köpte min i maj och är så nöjd med den så ord kan inte beskriva det, var värd varenda krona! priset för en r32 är typ 170 k och uppåt beroende på mil! men för all del välj inte den nya modellen av r32, den gamla med fyrans kaross e mycke snyggare!
lycka till med köpet hoppas du väljer rätt! dvs r32 an;)
mvh niclas

nicke_b2
16 februari 2007 · 266 Inlägg

dessutom angående 0-100 och vad som kör ifrån vad, var ute och provkörde phaeton(4motion) för några år sen! hade en sträcka exakt längd( kanske 100- 150 meter,) vet jag inte men han som snackade om bilen frågade om vi trodde att bilen skulle hinna upp till 100 innan en 90 skylt, ja sa vi och det gjorde den knappt, min r32 han upp till 100;) och pheaton på pappret accar vel bättre än r32 upp till 100 ?? kan ha fel
och säg om jag har fel men en 4 hjulsdriven accar väl bättre än en framhjulsdriven för 4 hjuls driften har ju 4 drivande hjul ist för 2 hjul som driver! visst kanske första 10 meterna drar väl framhjulsdriften fortare men så fort man fått ner kraften till all 4 hjul på en 4 hjulsdriven bil så rent utav skjuter det iväg!!och angående testet i teknikens värld, hur vet vi att deras dyno är rätt? det kan ju lika gärna vara tvärtom, för de mätte upp 218 hk på octavia rs men bara 213 hk på gti:n och de har exakt samma motor! förklara detta!
mvh niclas

Senast redigerat av nicke_b2 (17 februari 2007)

Wicked
17 februari 2007 · 112 Inlägg

Quattronicke skrev:

Wicked skrev:
Jag har haft både S3 och Golf R32.

Rakt och snabbt svar: Kör på Golf R32.

Jag är en Audi älskare från början så den har alltid klappat varmare om hjärtat.. men efter att ha haft en R32 i nästan 8000mil så måste jag säga att den är verkligen mysig.

S3an och R32an har samma drivning. Haldex.  Så kör egenskaperna på det sättet är densamma.
Men! R32an känns mycket kvickare å det är väl tack vare den stora sugmotor sexan på 241hk som sitter i den motför S3ans turbomatade 225hk.

Vridet, sången och rappheten gör R32an till en oslagbar busbil i stan smile
S3an har ju fortfarande audis lyx i inredning etc.
Men med stolarna, ratten, känslan som finns i golfen så är den mycket mera glädje!

Dom har i stort sett samma soppaförbrukning, skatt osv. Det som kan skilja är som du sa försäkringen. Men det är så indv. på vart du bor osv.  R32an är ju lite mera udda, så den blir nog dyrare.

Men ut å prova! Alla har vi våran egen smak.
Fråga gärna på om det är nåt du tror jag kan svara på smile

Väldigt härligt beskrivet, låter nästan som ett Reportage från Motorjournalen big_smile  Kan det inte bli sommar nu! är riktigt sugen efter det jag läst nu.  Ju mer jag sitter och läser om R32an och kollar på videoklipp på den. ju mer fäst blir jag för den för varje gång! 6ans sång är helt makalös smile

Här har du en till video som en viss undertecknad rattar wink Tycker den beskriver precis så härlig som R32an är. Behöver jag nämna att nästa projekt blir en sån? tongue

http://www.jugge.se/film/jugge_r32_preview.mov

Audi TT RS "Wicked" (2011)
Golf_Gti
17 februari 2007 · 72 Inlägg

nicke_b2 skrev:
dessutom angående 0-100 och vad som kör ifrån vad, var ute och provkörde phaeton(4motion) för några år sen! hade en sträcka exakt längd( kanske 100- 150 meter,) vet jag inte men han som snackade om bilen frågade om vi trodde att bilen skulle hinna upp till 100 innan en 90 skylt, ja sa vi och det gjorde den knappt, min r32 han upp till 100;) och pheaton på pappret accar vel bättre än r32 upp till 100 ?? kan ha fel
och säg om jag har fel men en 4 hjulsdriven accar väl bättre än en framhjulsdriven för 4 hjuls driften har ju 4 drivande hjul ist för 2 hjul som driver! visst kanske första 10 meterna drar väl framhjulsdriften fortare men så fort man fått ner kraften till all 4 hjul på en 4 hjulsdriven bil så rent utav skjuter det iväg!!och angående testet i teknikens värld, hur vet vi att deras dyno är rätt? det kan ju lika gärna vara tvärtom, för de mätte upp 218 hk på octavia rs men bara 213 hk på gti:n och de har exakt samma motor! förklara detta!
mvh niclas

Angående fyrhjulsdrift så accelerar den bättre i start än framhjusldrift för att den får fäste direkt ,så fort den har fått fäste så blir den segare än framhjulsdrift specielt uppe i fart.

Sen Skoda och Gti allt berör på själva bilen ,det skiljer bil till bil.Sen vad har samma motor med hkr att göra ??Allt berör på SW som sitter i och bil till bil hur inkörd den är osv.Kör dem med samma oktan i bägge bilar ?Många faktorer kan påverka det lilla.

Hur vet man om deras dyno är rätt,ja det är svårt att veta faktiskt,men nya r32 går dåligt för att vara 250 häst så är det bara.Jag hade funderingar på att köpa en sån när jag insåg vilken prestanda den hade så vart det inget av.Den har allt men prestanda inte för dem 250 häst.

Kolla på lite filmer där jag utfört tester samt kört R32

http://www.youtube.com/watch?v=c72MuVZ7Crc

Kan inte göra av mig med en 9-3 Aero 210 hkr riktigt

http://www.youtube.com/watch?v=sN8IkOhlF8I

http://www.youtube.com/watch?v=TlTO5ueR8ys

Inte heller en Volvo 210 hkr

Då undrar man vart är dem 250 häst ??

Visst skiljer sig något i vikt mellan dem bilarna men 40 häst är en del effekt som borde prestera bättre.

Senast redigerat av Golf_Gti (17 februari 2007)

GTIClubsport
17 februari 2007 · 451 Inlägg

jag HÅLLER med Golf_Gti 101% .. vart är dem 250 hästarna??.. R32:an åker jämnt med en Volvo S60 2.5T trodde R32:an skulle acca förbi volvon..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
nicke_b2
17 februari 2007 · 266 Inlägg

Golf_Gti skrev:

nicke_b2 skrev:
dessutom angående 0-100 och vad som kör ifrån vad, var ute och provkörde phaeton(4motion) för några år sen! hade en sträcka exakt längd( kanske 100- 150 meter,) vet jag inte men han som snackade om bilen frågade om vi trodde att bilen skulle hinna upp till 100 innan en 90 skylt, ja sa vi och det gjorde den knappt, min r32 han upp till 100;) och pheaton på pappret accar vel bättre än r32 upp till 100 ?? kan ha fel
och säg om jag har fel men en 4 hjulsdriven accar väl bättre än en framhjulsdriven för 4 hjuls driften har ju 4 drivande hjul ist för 2 hjul som driver! visst kanske första 10 meterna drar väl framhjulsdriften fortare men så fort man fått ner kraften till all 4 hjul på en 4 hjulsdriven bil så rent utav skjuter det iväg!!och angående testet i teknikens värld, hur vet vi att deras dyno är rätt? det kan ju lika gärna vara tvärtom, för de mätte upp 218 hk på octavia rs men bara 213 hk på gti:n och de har exakt samma motor! förklara detta!
mvh niclas

Angående fyrhjulsdrift så accelerar den bättre i start än framhjusldrift för att den får fäste direkt ,så fort den har fått fäste så blir den segare än framhjulsdrift specielt uppe i fart.

Sen Skoda och Gti allt berör på själva bilen ,det skiljer bil till bil.Sen vad har samma motor med hkr att göra ??Allt berör på SW som sitter i och bil till bil hur inkörd den är osv.Kör dem med samma oktan i bägge bilar ?Många faktorer kan påverka det lilla.

Hur vet man om deras dyno är rätt,ja det är svårt att veta faktiskt,men nya r32 går dåligt för att vara 250 häst så är det bara.Jag hade funderingar på att köpa en sån när jag insåg vilken prestanda den hade så vart det inget av.Den har allt men prestanda inte för dem 250 häst.

Kolla på lite filmer där jag utfört tester samt kört R32

http://www.youtube.com/watch?v=c72MuVZ7Crc

Kan inte göra av mig med en 9-3 Aero 210 hkr riktigt

http://www.youtube.com/watch?v=sN8IkOhlF8I

http://www.youtube.com/watch?v=TlTO5ueR8ys

Inte heller en Volvo 210 hkr

Då undrar man vart är dem 250 häst ??

Visst skiljer sig något i vikt mellan dem bilarna men 40 häst är en del effekt som borde prestera bättre.

du tror inte att det kan bero på att du inte kan köra då?wink nej skoja bara, men e det inte så att s60 2,5 t har 250 kusar? har en kompis som har en sån och ha sa att han hade 250!
och både du och jag vet att mycket beror på vem som kör bilen!! och angående dynon i tv de är exakt likadana motorer så de borde visa samma effekt!! men visst nån liten skillnad kan man ju tänka sig att det blir beroende på hur långt de gått och så men tv e väl de som får prova bilarna först för de e ju ganska stora!! spanade lite på filmen right me if im wrong men volvon kommer ju med fart när du ligger och glider!! så det e klart att han drar dig lite!!
men men
mvh niclas

Senast redigerat av nicke_b2 (17 februari 2007)

Golf_Gti
17 februari 2007 · 72 Inlägg

nicke_b2

Volvo s60 T5 ligger på 250 hkr denna är 2.5 T och ligger på 210 hkr.Första gången när vi åkte jämnt så glömde jag låsa den 2an.Jag låg i 3an sen den växlade ner 2 då stack han något och det vart jämnt till slut.Andra gången låste jag i 2an och då vart han bakom något wink

Men i högre farter är bilarna jämna alltså.

En bil med  Dsg krävs inte så mycket för att man ska kunna köra det bra det  är bara att ligga på rätt varvtal med rätt växel sen är det bara njuta och hålla i ratten ;)som du vet wink

Tycker i alla fall att gammla R32 är vassare än nya.Det är det vad jag kunde konstatera efter provkörningar av bägge bilar.

Mvh

Senast redigerat av Golf_Gti (17 februari 2007)

nicke_b2
17 februari 2007 · 266 Inlägg

Golf_Gti skrev:
nicke_b2

Volvo s60 T5 ligger på 250 hkr denna är 2.5 T och ligger på 210 hkr.Första gången när vi åkte jämnt så glömde jag låsa den 2an.Jag låg i 3an sen den växlade ner 2 då stack han något och det vart jämnt till slut.Andra gången låste jag i 2an och då vart han bakom något wink

Men i högre farter är bilarna jämna alltså.

En bil med  Dsg krävs inte så mycket för att man ska kunna köra det bra det  är bara att ligga på rätt varvtal med rätt växel sen är det bara njuta och hålla i ratten ;)som du vet wink

Tycker i alla fall att gammla R32 är vassare än nya.Det är det vad jag kunde konstatera efter provkörningar av bägge bilar.

Mvh

okej det e t5 an!! jo den kanske e slöare har bara minnet av att den lät lite häftigare än den gamla!!wink men gick som fan iaf!
men väl uppe i fart har ju hk antalet ingen betydelse då e det ju vridet som gör jobbet! och både volvon och saaben har väl ganska högt vrid tack vare turbon!!
jag håller tummarna för att den gamla e vassare!!wink
mvh niclas

cado_mdrei
18 februari 2007 · 71 Inlägg

nicke_b2 skrev:

Golf_Gti skrev:
nicke_b2

Volvo s60 T5 ligger på 250 hkr denna är 2.5 T och ligger på 210 hkr.Första gången när vi åkte jämnt så glömde jag låsa den 2an.Jag låg i 3an sen den växlade ner 2 då stack han något och det vart jämnt till slut.Andra gången låste jag i 2an och då vart han bakom något wink

Men i högre farter är bilarna jämna alltså.

En bil med  Dsg krävs inte så mycket för att man ska kunna köra det bra det  är bara att ligga på rätt varvtal med rätt växel sen är det bara njuta och hålla i ratten ;)som du vet wink

Tycker i alla fall att gammla R32 är vassare än nya.Det är det vad jag kunde konstatera efter provkörningar av bägge bilar.

Mvh

okej det e t5 an!! jo den kanske e slöare har bara minnet av att den lät lite häftigare än den gamla!!wink men gick som fan iaf!
men väl uppe i fart har ju hk antalet ingen betydelse då e det ju vridet som gör jobbet! och både volvon och saaben har väl ganska högt vrid tack vare turbon!!
jag håller tummarna för att den gamla e vassare!!wink
mvh niclas

Vad pratar du om uppe i fart har hk ingen betydelse då det är vridet som gör jobbet...kan du förklara för mig är du snäll vad du basserar detta uttalande på.

nicke_b2
18 februari 2007 · 266 Inlägg

cado_mdrei skrev:

nicke_b2 skrev:

Golf_Gti skrev:
nicke_b2

Volvo s60 T5 ligger på 250 hkr denna är 2.5 T och ligger på 210 hkr.Första gången när vi åkte jämnt så glömde jag låsa den 2an.Jag låg i 3an sen den växlade ner 2 då stack han något och det vart jämnt till slut.Andra gången låste jag i 2an och då vart han bakom något wink

Men i högre farter är bilarna jämna alltså.

En bil med  Dsg krävs inte så mycket för att man ska kunna köra det bra det  är bara att ligga på rätt varvtal med rätt växel sen är det bara njuta och hålla i ratten ;)som du vet wink

Tycker i alla fall att gammla R32 är vassare än nya.Det är det vad jag kunde konstatera efter provkörningar av bägge bilar.

Mvh

okej det e t5 an!! jo den kanske e slöare har bara minnet av att den lät lite häftigare än den gamla!!wink men gick som fan iaf!
men väl uppe i fart har ju hk antalet ingen betydelse då e det ju vridet som gör jobbet! och både volvon och saaben har väl ganska högt vrid tack vare turbon!!
jag håller tummarna för att den gamla e vassare!!wink
mvh niclas

Vad pratar du om uppe i fart har hk ingen betydelse då det är vridet som gör jobbet...kan du förklara för mig är du snäll vad du basserar detta uttalande på.

så här e det, r32 ligger på 320 i vrid vid typ 1750 varv och jag antar(vet inte exakt) att volvon och saaben har lite drygt 300 i vrid vid kanske 1500-2000 i varv och när båda bilar ligger på samma hastighet på högsta växeln och gasar på så drar de jämt! tack vare vridet inte hästkrafterna!!
mvh niclas

nicke_b2
18 februari 2007 · 266 Inlägg

Golf_Gti skrev:

nicke_b2 skrev:
dessutom angående 0-100 och vad som kör ifrån vad, var ute och provkörde phaeton(4motion) för några år sen! hade en sträcka exakt längd( kanske 100- 150 meter,) vet jag inte men han som snackade om bilen frågade om vi trodde att bilen skulle hinna upp till 100 innan en 90 skylt, ja sa vi och det gjorde den knappt, min r32 han upp till 100;) och pheaton på pappret accar vel bättre än r32 upp till 100 ?? kan ha fel
och säg om jag har fel men en 4 hjulsdriven accar väl bättre än en framhjulsdriven för 4 hjuls driften har ju 4 drivande hjul ist för 2 hjul som driver! visst kanske första 10 meterna drar väl framhjulsdriften fortare men så fort man fått ner kraften till all 4 hjul på en 4 hjulsdriven bil så rent utav skjuter det iväg!!och angående testet i teknikens värld, hur vet vi att deras dyno är rätt? det kan ju lika gärna vara tvärtom, för de mätte upp 218 hk på octavia rs men bara 213 hk på gti:n och de har exakt samma motor! förklara detta!
mvh niclas

Angående fyrhjulsdrift så accelerar den bättre i start än framhjusldrift för att den får fäste direkt ,så fort den har fått fäste så blir den segare än framhjulsdrift specielt uppe i fart.

Sen Skoda och Gti allt berör på själva bilen ,det skiljer bil till bil.Sen vad har samma motor med hkr att göra ??Allt berör på SW som sitter i och bil till bil hur inkörd den är osv.Kör dem med samma oktan i bägge bilar ?Många faktorer kan påverka det lilla.

Hur vet man om deras dyno är rätt,ja det är svårt att veta faktiskt,men nya r32 går dåligt för att vara 250 häst så är det bara.Jag hade funderingar på att köpa en sån när jag insåg vilken prestanda den hade så vart det inget av.Den har allt men prestanda inte för dem 250 häst.

Kolla på lite filmer där jag utfört tester samt kört R32

http://www.youtube.com/watch?v=c72MuVZ7Crc

Kan inte göra av mig med en 9-3 Aero 210 hkr riktigt

http://www.youtube.com/watch?v=sN8IkOhlF8I

http://www.youtube.com/watch?v=TlTO5ueR8ys

Inte heller en Volvo 210 hkr

Då undrar man vart är dem 250 häst ??

Visst skiljer sig något i vikt mellan dem bilarna men 40 häst är en del effekt som borde prestera bättre.

har sett alla klippen nu och märkt att du kör på dsg läget, du skulle nog ha haft sport läget i! och fart ser man faktiskt inte!! jag e lite anti för jag vill inte erkänna att nån kan köra ifrån en r32;) men får väl anta att man får ta det! bara stolarna och ljudet i r32 an e ju värt en hel del, annat än det jin jin ljudet i turbo fyror!!
mvh niclas

cado_mdrei
18 februari 2007 · 71 Inlägg

nicke_b2 skrev:

cado_mdrei skrev:

nicke_b2 skrev:

okej det e t5 an!! jo den kanske e slöare har bara minnet av att den lät lite häftigare än den gamla!!wink men gick som fan iaf!
men väl uppe i fart har ju hk antalet ingen betydelse då e det ju vridet som gör jobbet! och både volvon och saaben har väl ganska högt vrid tack vare turbon!!
jag håller tummarna för att den gamla e vassare!!wink
mvh niclas

Vad pratar du om uppe i fart har hk ingen betydelse då det är vridet som gör jobbet...kan du förklara för mig är du snäll vad du basserar detta uttalande på.

så här e det, r32 ligger på 320 i vrid vid typ 1750 varv och jag antar(vet inte exakt) att volvon och saaben har lite drygt 300 i vrid vid kanske 1500-2000 i varv och när båda bilar ligger på samma hastighet på högsta växeln och gasar på så drar de jämt! tack vare vridet inte hästkrafterna!!
mvh niclas

ja ja det köper jag men nu pratar du om något helt annat nu pratar du om segdragning...vrid har ingen betydelse hur bra en bil går det är effekten som är viktigaste och inte vridet vet du att en formel 1 bil har ca 300nm, och om jag tolkar ditt första inläg rätt så skulle en ex formel 1 bil inte orka accelera uppe i fart pga bara 300nm.

Kadett_GSI_Cabbe Min fina Opel Kadett GSI Cabriolet från- 1991
18 februari 2007 · 10 Inlägg

jag hade lätt valt en r32 golf sjukt snygga och fina hästar med fyrhjulsdrift en perfa lekbil eller bara köra runt och bara trekka

nicke_b2
18 februari 2007 · 266 Inlägg

cado_mdrei skrev:

nicke_b2 skrev:

cado_mdrei skrev:

Vad pratar du om uppe i fart har hk ingen betydelse då det är vridet som gör jobbet...kan du förklara för mig är du snäll vad du basserar detta uttalande på.

så här e det, r32 ligger på 320 i vrid vid typ 1750 varv och jag antar(vet inte exakt) att volvon och saaben har lite drygt 300 i vrid vid kanske 1500-2000 i varv och när båda bilar ligger på samma hastighet på högsta växeln och gasar på så drar de jämt! tack vare vridet inte hästkrafterna!!
mvh niclas

ja ja det köper jag men nu pratar du om något helt annat nu pratar du om segdragning...vrid har ingen betydelse hur bra en bil går det är effekten som är viktigaste och inte vridet vet du att en formel 1 bil har ca 300nm, och om jag tolkar ditt första inläg rätt så skulle en ex formel 1 bil inte orka accelera uppe i fart pga bara 300nm.

visst fan har vrid betydelse för hur bra bilen går! det kan du inte motsäga, för vad har 3000 hk för betydelse om du inte har nåt vrid? så säg för fan inte att vridet har betydelse!! fråga vem som helst! mvh niclas!

Golf_Gti
18 februari 2007 · 72 Inlägg

nicke_b2 skrev:

Golf_Gti skrev:

nicke_b2 skrev:
dessutom angående 0-100 och vad som kör ifrån vad, var ute och provkörde phaeton(4motion) för några år sen! hade en sträcka exakt längd( kanske 100- 150 meter,) vet jag inte men han som snackade om bilen frågade om vi trodde att bilen skulle hinna upp till 100 innan en 90 skylt, ja sa vi och det gjorde den knappt, min r32 han upp till 100;) och pheaton på pappret accar vel bättre än r32 upp till 100 ?? kan ha fel
och säg om jag har fel men en 4 hjulsdriven accar väl bättre än en framhjulsdriven för 4 hjuls driften har ju 4 drivande hjul ist för 2 hjul som driver! visst kanske första 10 meterna drar väl framhjulsdriften fortare men så fort man fått ner kraften till all 4 hjul på en 4 hjulsdriven bil så rent utav skjuter det iväg!!och angående testet i teknikens värld, hur vet vi att deras dyno är rätt? det kan ju lika gärna vara tvärtom, för de mätte upp 218 hk på octavia rs men bara 213 hk på gti:n och de har exakt samma motor! förklara detta!
mvh niclas

Angående fyrhjulsdrift så accelerar den bättre i start än framhjusldrift för att den får fäste direkt ,så fort den har fått fäste så blir den segare än framhjulsdrift specielt uppe i fart.

Sen Skoda och Gti allt berör på själva bilen ,det skiljer bil till bil.Sen vad har samma motor med hkr att göra ??Allt berör på SW som sitter i och bil till bil hur inkörd den är osv.Kör dem med samma oktan i bägge bilar ?Många faktorer kan påverka det lilla.

Hur vet man om deras dyno är rätt,ja det är svårt att veta faktiskt,men nya r32 går dåligt för att vara 250 häst så är det bara.Jag hade funderingar på att köpa en sån när jag insåg vilken prestanda den hade så vart det inget av.Den har allt men prestanda inte för dem 250 häst.

Kolla på lite filmer där jag utfört tester samt kört R32

http://www.youtube.com/watch?v=c72MuVZ7Crc

Kan inte göra av mig med en 9-3 Aero 210 hkr riktigt

http://www.youtube.com/watch?v=sN8IkOhlF8I

http://www.youtube.com/watch?v=TlTO5ueR8ys

Inte heller en Volvo 210 hkr

Då undrar man vart är dem 250 häst ??

Visst skiljer sig något i vikt mellan dem bilarna men 40 häst är en del effekt som borde prestera bättre.

har sett alla klippen nu och märkt att du kör på dsg läget, du skulle nog ha haft sport läget i! och fart ser man faktiskt inte!! jag e lite anti för jag vill inte erkänna att nån kan köra ifrån en r32;) men får väl anta att man får ta det! bara stolarna och ljudet i r32 an e ju värt en hel del, annat än det jin jin ljudet i turbo fyror!!
mvh niclas

Mot Volvon V40 körde jag med sport läge hade för mig därför var jag tvungen att trycka lite förre för att den ska kunna växla ner.Men hur som så har jag testat alla läge man kan mot dem bilarna även om jag inte har film så är det ingen större skillnad alls.

Ja hela R32 är riktigt grym bil,stolarna, och ljudet framförallt är hur grym som helst.

Men för mig prestanda spelar stor roll och därför ångrar jag mig inte att jag hade GTI chipad istället för R32.

Här skickar jag en film till, från start mot en av Sveriges vassaste Civic Type R utan turbo ..ca 242 hkr på hjulena smile
Jag som tryckte lite förre i start till o med och som trodde att jag skulle ta denna race på 201 m.Kolla bara noga på filmen vilken omkörning det vart.Den totalt krossade mig ..

Sorry om jag skickar bara filmer där R32 får pisk wink

http://www.youtube.com/watch?v=vgjUHfZAKfY


Nu i helgen vart jag sugen på Opel Astra opc 240 hkr orginalt med chip runt 300 hkr hmm..Det kanske blir en sån inom kort.

Mvh

Senast redigerat av Golf_Gti (18 februari 2007)

cado_mdrei
18 februari 2007 · 71 Inlägg

nicke_b2 skrev:

cado_mdrei skrev:

nicke_b2 skrev:

så här e det, r32 ligger på 320 i vrid vid typ 1750 varv och jag antar(vet inte exakt) att volvon och saaben har lite drygt 300 i vrid vid kanske 1500-2000 i varv och när båda bilar ligger på samma hastighet på högsta växeln och gasar på så drar de jämt! tack vare vridet inte hästkrafterna!!
mvh niclas

ja ja det köper jag men nu pratar du om något helt annat nu pratar du om segdragning...vrid har ingen betydelse hur bra en bil går det är effekten som är viktigaste och inte vridet vet du att en formel 1 bil har ca 300nm, och om jag tolkar ditt första inläg rätt så skulle en ex formel 1 bil inte orka accelera uppe i fart pga bara 300nm.

visst fan har vrid betydelse för hur bra bilen går! det kan du inte motsäga, för vad har 3000 hk för betydelse om du inte har nåt vrid? så säg för fan inte att vridet har betydelse!! fråga vem som helst! mvh niclas!

tro vad du vill visst spelar vridet roll i en bils funktion men hur bra den går spelar vridet ingen roll...säg mig så här de som trimmar bilar på hög nivå säger vi tror du de är efter nm eller hk...jag tror det sistnämnda är nog "lite" viktigare eller

nicke_b2
18 februari 2007 · 266 Inlägg

men att r32 an får spö av civicen kan jag tänka mig för de e ju helt onormala de varvar vel uppåt 9000 varv!? men du köp inte en astra opc! för fan, var och testade en sån ivåras, så jävla plastig och ljusvredet var det samma som från en kadett från 81!! och ingen färddata hittade jag och stolarna satt man på och inte i som man ska och ingen vattentemp mätare!!
och så har de mage att jämföra den med golf gti!! de var ju inte i samma standard!!
mvh niclas känns som denna tråd har gett quattronicke lite mer än vad han ville;)
men en kompressor eller turbo kitt i r32 så då jävlar!!wink

nicke_b2
18 februari 2007 · 266 Inlägg

cado_mdrei skrev:

nicke_b2 skrev:

cado_mdrei skrev:

ja ja det köper jag men nu pratar du om något helt annat nu pratar du om segdragning...vrid har ingen betydelse hur bra en bil går det är effekten som är viktigaste och inte vridet vet du att en formel 1 bil har ca 300nm, och om jag tolkar ditt första inläg rätt så skulle en ex formel 1 bil inte orka accelera uppe i fart pga bara 300nm.

visst fan har vrid betydelse för hur bra bilen går! det kan du inte motsäga, för vad har 3000 hk för betydelse om du inte har nåt vrid? så säg för fan inte att vridet har betydelse!! fråga vem som helst! mvh niclas!

tro vad du vill visst spelar vridet roll i en bils funktion men hur bra den går spelar vridet ingen roll...säg mig så här de som trimmar bilar på hög nivå säger vi tror du de är efter nm eller hk...jag tror det sistnämnda är nog "lite" viktigare eller

jo jo visst säger du det så mr almighty!föklarda då för mig turbo och ketchup effekt!!? kommer inte vridet förräns 5000 varv så spelar det ingen roll om du så har 300 lr 3000 hk!

nicke_b2
18 februari 2007 · 266 Inlägg

http://www.eiptuning.com/eip/video/R32/ … P_0001.wmv
se här och njut!! säger bara wow! annat än de där jävla japsen!! ps golf gti du låg inte så jävla lågnt efter civicen!!ds

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang