5131
Sök

Bilstereo Volvo 740 vad ska jag ha??

129 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
Har införskaffat en volvo 740 och undrar vad ni tycker att jag ska skaffa för högtalare till denna  som göra tt man kan lyssna lite på bra musik!

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150

med lem
1 925 Inlägg
15 februari 2007
det beror ju helt klart på vilken budget ! men vet iaf att du ska ha storleken 5,25"

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

542 Inlägg
15 februari 2007
Satsa på en bra HU minst 2000kr och sen ett bra framsystem och baslåda+steg. När det är kirrat skulle jag satsa på ett eventuellt baksystem.

Jag som lyssnar mycket på pop och rock använder JBL tycker att det funkar kalas.

310 Inlägg
16 februari 2007
Har själv haft en 740 som jag byggde ljud i.. och jag ger dig ett gott råd, isolera hela skuffen.. hela bilen skrammlar annars..  baslåda, 6*9" MEN köp distanser till hatthyllan istället för att såga hål och gorma till det.. distanserna finns på www.brc.se och det är perfekt passform...

Sen är ett litet tips att skaffa 2st diskanter och montera på instrumentpanelen.. de gjorde jag..  körde enbart med pioneer i hela bilen och det var sjukt bra ljus smile

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

362 Inlägg
16 februari 2007
Bilia har en riktigt nice HU just nu från märket Lava för 995:- Trodde inte att det var något att ha, men kompisen köpte en på skoj och den spelade riktigt bra. Driver 4x50w, och det var nog ganska ärligt. USB-ingång och minneskortsläsare samt auxingång smile

129 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Det såg rätt dyrt ut med distanser till en 740 500kr/paret, får se om man kan bygga ihop något själv!!

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150

310 Inlägg
19 februari 2007
haha, har ett par till salu smile

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Sök