5721
Sök

Vad finns det för olika antenner?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
Hej.. jag har en antenn som står upp vid sidan av min skuff.. och vill svetsa igen hålet till den och ta bort den.. men det är ju en radio antenn..
vet någon om va det finns för något annat allternativ som man kan ha antennen innanför skuffen.. som typ på v70 sitter det ju bara som en dosa imellan taket och tätningen i taket..
Någon som vet vart de kan köpas?
mvh kimpa

873 Inlägg
15 februari 2007
Hej!

Jag kör med en sådan här http://www.bildelar.nu/h_artikel_detalj … rupp=07/01

Fungerar alldeles utmärkt förutom att den inte kan ta in VHF, så om du har polisradio är det lite krasst wink

Annars fick jag nästan lika bra uppmät signalstyrka som mega antennen jag hade på skärmen tidigare.

Finns att köpa på de flesta bilradio ställen.
Kallas helt enkelt elektronisk antenn, bara att fråga efter en sådan.

Don't get mad, get even.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
någon annan me förslag?smile

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
16 februari 2007
Hajfena om man tkr det e snyggt

873 Inlägg
16 februari 2007
Tack för den.

Don't get mad, get even.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 februari 2007
Min antenn är inbyggd i bakrutan wink De vore väl nått tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

905 Inlägg
16 februari 2007
på min 142a tog jag bara och koppla in antennen och stoppa in den under golvmattan. märkte inte nån skillnad.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Sandman skrev:
Tack för den.

Oj.. tack för du tipsade.. men jag ville inte ha något på rutan.. är så jäkla rädda att det syns så jäkla väl..
Någon annan som her en bra lösning?

873 Inlägg
16 februari 2007
kimpan_90 skrev:
Sandman skrev:
Tack för den.

Oj.. tack för du tipsade.. men jag ville inte ha något på rutan.. är så jäkla rädda att det syns så jäkla väl..

Nemas problemas.
Men kändes verkligen som värsta uber dissen wink

Jag har ju min sådan begravd i a-stolpen så den syns inte direkt.

Andra lösningar jag sett (som skrivit ovan) är folk som kopplat in sig på värmetrådarna i bakrutan så att hela rutan fungerar som en antenn.

Pratade även med en kille en gång som på något sätt fått en del av karossen att agera som antenn, och sedan körde han en antenförstärkare med störningsfilter på den.
En vanlig skalad kabel dragen lite kors och tvärts och sedan gömd kan ju fungera till viss del, annars är jag fresh out of ideas.

Men lycka till! smile
Skriv gärna i tråden vad du kommer fram till om du får reda på någon roligare lösning/tips.

Don't get mad, get even.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Sandman skrev:
kimpan_90 skrev:
Sandman skrev:
Tack för den.

Nemas problemas.
Men kändes verkligen som värsta uber dissen wink

Jag har ju min sådan begravd i a-stolpen så den syns inte direkt.

Andra lösningar jag sett (som skrivit ovan) är folk som kopplat in sig på värmetrådarna i bakrutan så att hela rutan fungerar som en antenn.

Pratade även med en kille en gång som på något sätt fått en del av karossen att agera som antenn, och sedan körde han en antenförstärkare med störningsfilter på den.
En vanlig skalad kabel dragen lite kors och tvärts och sedan gömd kan ju fungera till viss del, annars är jag fresh out of ideas.

Men lycka till! smile
Skriv gärna i tråden vad du kommer fram till om du får reda på någon roligare lösning/tips.

Hehe;)
Tackar:)
Jag dunderar på att dra den till de bästa sändningsstället i en bil.. någon som vet vart den platsen finns på ett fordon.. för jag har den ju längds bak och nu undrar jag om man lägger ner antennen bara.. men man får väl testa sig fram:)

Skriv gärna hur ni löst detta:)
Hare bra

12 086 Inlägg
16 februari 2007
Lånar tråden, någon som vet vart man kan köpa en snygg och bra hajfena?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
JapMax skrev:
Lånar tråden, någon som vet vart man kan köpa en snygg och bra hajfena?

Lungna puckar:)

De kan du ju hitta nästan varstanns..

www.scstyling.se
www.tillbilen.se
http://tillbilen.com/body_menu.asp#
kommer inte på fler sidor för tillfället.. ska skriva indem när jag kommer på dem..  hoppas du hittar det du söker..
mvh kimpa
Senast redigerat av kimpan_90 (16 februari 2007)

Sök