Behöver hjälp med att koppla slutsteg utan bil (nybörjare)

Liimatta
17 februari 2007 · 12 Inlägg

Hej, hej!
Jo det är så att jag är nybörjare på detta med stereo prylar, så nu skulle jag verkligen uppskatta  lite hjälp.

Jag har en bas från gas på 600 W, och ett slutsteg till det.
Jag skulle då vilja testa detta inomhus, utan bil alltså.
Bilbatteri har jag, om man måste ha det..

Så som jag har fattat så ska jag då dra pluskabeln från batteriet till slutsteget, och minus ska jag koppla från slutsteget och sedan ska jag "jorda" i tex ett element?
(och jag vet, man ska ha en säkring vid batteriet)

Har jag förståd rätt så långt? Men sedan så vet jag ej hur tjocka kablar jag ska ha heller..

Men sedan så vet jag ej om jag måste börja krångla med lågnivå-kablar och grejer, om jag bara vill testa det inomhus? Kommer det inte att låta bra om jag ej gör det då eller?
(vet inte ett dyft om vad lågnivå betyder..)tongue

och sedan så undrar jag om jag ska då koppla från stereon till slutsteget, där på stereon som det är en utgång för subwoofer?
Och hur skulle det låta om jag tar och kopplar den som en vanlig högtalare?

Slutligen så vore det bra om ni tipsa på nån affär eller webbsida som säljer ett paket med alla kablar man kan tänkas behöva.
Tänk på att jag är verkligen en nybörjare med detta..

BMW E46 328Ci "Hamann" (2000)
Chevrolet 34 Coupe "Legends car" (1934)
Granholm Dude
17 februari 2007 · 197 Inlägg

Har du ingen vanlig förstärkare bara.. lite lättare att bara koppla in...

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
Ena Colaberoende
17 februari 2007 · 1 219 Inlägg

ljud är ett gift. Har du väl börjat så är det svårt att sluta.

Skaffa dig rätt så grov kabel direkt. 24mm2 på både + och jordsidan eller snäppet grövre.

Lågnivåkabeln brukar du kunna få med i ett startpaket med just kablar.
En sådan kabel som du beskriver mellan stereon och baslådan fast det brukar sitta en extrakabel med (Remotekabeln).