Nyare omega, rwd?

zortep
17 februari 2007 · 911 Inlägg

zortep skrev:

MilleN skrev:
Näe jag tycker dom går att få riktigt snygga, men det är väl lite gubbstämpel på dom än antar jag wink

I Tyskland finns det en del!
Den här t.ex. är riktigt fräsch tycker jag:
http://www.opelclub.de/index.php?module … amp;fid=27
Lite standard-modifierad men ser ändå jäkligt kaxig ut smile

En kombi med riktigt nice kjolpaket:
http://www.e-tire.co.jp/gallery/opel-link/omega-087.jpg

Jag har Alltid varit en Kombi hatare för av nån anledning, men fan vad jag ändrade mig nu när jag såg denna kombin yikes ,   måste va den snyggaste kombin jag sett yikes , fast jag har inte sett bakdelen så jag kan börja hata den igen tongue haha

pic up the phone, wazzzaaa
MilleN
18 februari 2007 · 9 108 Inlägg

fredde85 skrev:
Här fanns de lite feta omega a andra bilar med tycker omega sedan blir snygga bara me sänkning o feta fälgar kankse toning. Gillar faktiskt omega a bättre än b
hur pass vanliga är chevrolet omega v8 är de precis samma kaross som vanliga omega a.

http://www.rafaegalera_fotos.blogger.com.br/

Dom är nog ganska ovanliga, fanns bara i Sydamerika också som sagt, ser ut som en helt vanlig Omega A 2,0 GLS så utseendemässigt är det verkligen inte mycket för världen.

Tror inte V8an är så mycket att hänga i granen heller ärligt talat smile

Jo Omega A går att få snyggare totalt tycker jag, men det är sjukt vad långt man kommer med en Omega B om man bara fixar sänkning, fälgar och en frontläpp!



edit: Tyskarna gillar kombis:

http://www.e-tire.co.jp/gallery/opel-link/omega-104.jpg

Senast redigerat av MilleN (18 februari 2007)

fredde85
18 februari 2007 · 1 798 Inlägg

Ja när man ser de omega b du länkat så är de ju inget fel på dem heller de är fina tufft me kombi tycker jag

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
fredde85
18 februari 2007 · 1 798 Inlägg

Tuff irmscher senator till salu i tyskland inte så farligt dyr ännu iallafall vill ha men är ju typ omöljigt o få godkända i sverige på grund av att irmscher tillverkat motorn o att den inte sålts av opel


http://cgi.ebay.de/Original-Irmscher-Op … otohosting

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
icklas
18 februari 2007 · 539 Inlägg

Kanske blir ett bra alternativ till drifting bil:P

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
zoopåse
19 februari 2007 · 1 171 Inlägg

Det är en stor tung familjebil. Diverse mer eller mindre allvarliga elfel och sådant är vanligare än det är ovanligt. Små rost/korrosionsproblem, lister som lossnar mm. 2.5:an morrar härligt och ger 170 eller 190 hästar (bland det bästa motorljudet tycker jag), men bilen är tung. Effekten märks mest i lite högre farter.

Trevlig på långfärder med mycket omkörningar mao. Bakhjulsdriften är totalt odramatisk kunde lika gärna vara framhjulsdrift. Lite konstigt placerade hårda delar i inredningen (typ dörrsidor och plastramar bakom framsätena som man slår i knäna på) så det är inte helt lätt att hitta en bekväm sittställning.

Drar runt 0.9 på motorväg/landsväg och dryga litern blandat.

edit: styrningen är rätt trög och hård också. Glapp i framvagnen förekommer.

Senast redigerat av zoopåse (19 februari 2007)

icklas
19 februari 2007 · 539 Inlägg

zoopåse skrev:
Bakhjulsdriften är totalt odramatisk kunde lika gärna vara framhjulsdrift.

vad mena du med detta då?tongue

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
zoopåse
20 februari 2007 · 1 171 Inlägg

Mazda6needspeed skrev:

zoopåse skrev:
Bakhjulsdriften är totalt odramatisk kunde lika gärna vara framhjulsdrift.

vad mena du med detta då?tongue

Jag vet inte riktigt. Den känns stabil. Den understyr och det händer inte så mycket när drivhjulen släpper. Dessutom finns TractionControl som gör det hela ännu mer anonymt. Kan tänka mig att det finns skojjigare fordon att leka med.

icklas
20 februari 2007 · 539 Inlägg

zoopåse skrev:

Mazda6needspeed skrev:

zoopåse skrev:
Bakhjulsdriften är totalt odramatisk kunde lika gärna vara framhjulsdrift.

vad mena du med detta då?tongue

Jag vet inte riktigt. Den känns stabil. Den understyr och det händer inte så mycket när drivhjulen släpper. Dessutom finns TractionControl som gör det hela ännu mer anonymt. Kan tänka mig att det finns skojjigare fordon att leka med.

så du menar att den inte driver lika mycket som tex volvo 740 å sådana?.. tycker att en bakhjuls driven bil ska väll kännas att den driver på bakhjulen:S?  förstår nog inte riktigt vad du menar...

MVH

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
mo_tattoo
20 februari 2007 · 275 Inlägg

zoopåse skrev:
Den känns stabil. Den understyr och det händer inte så mycket när drivhjulen släpper. Dessutom finns TractionControl som gör det hela ännu mer anonymt.

Det är ju bara stänga av antispinnet...tycker min omega sladdar riktigt bra(synd dock att den har automatlåda), och är klart rolig, även om jag villigt ska erkänna att det absolut finns roligare bilar. smile

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
BMW 530d (2009)
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
icklas
20 februari 2007 · 539 Inlägg

hehe jaoo förstårbig_smile

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang