3567
Sök

har kopplat allt men spelar ej...(Ett riktigt fel i mina ögon)

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
25 juli 2005
Trådstartare
#1
Har precis kopplat in steg och baslåda...Först lös protect men d var bara dålig grund och är fixat...Men ingen bas kommer...

Ström    Ska vara OK
Grund    Ska vara OK
Remote Ska vara OK
Lågnivå  Vet ente

Har ej tillgång till multimeter så kan ej mäta men kan nån hjälpa majj?? behöver köra långt imorron och vill verkligen ha basen då!


Någon guru som kan komma på felet???? Skulle vara väldigt tacksam
Senast redigerat av Stickan (25 juli 2005)


Administratör
2 997 Inlägg
25 juli 2005
#2
kollat så volymen på stereon till basen inte är ställd på 0 ? Om du drar ur kablarna från lågnivån till steget sprakar det i basen då?

En kopp av den svarta såsen...

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
25 juli 2005
Trådstartare
#3
händer inget när ja drar ur lågnivå och basen e på max enligt stereon


391 Inlägg
25 juli 2005
#4
har du separat "sub" out från cd n ?    kollat så de inte är nån säkring på steget då som gåt ?   eftersom protect lös ?

859 Inlägg
25 juli 2005
#5
Brännd signaljord? Det kan ju vara möjligt att steget jordade genom lågnivån när du hade dålig jord. Och då är troligen lödningarna till "lågnivåjorden" brännda i CDn. Det kan då vara helt tyst eller smälla och låta illa.

/Theo


Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
25 juli 2005
Trådstartare
#6
så om ja testar med en annan cd spelare så ska det i praktiken funka då eller?? för cdn spelar på alla 4 högtalarna i bilen...


Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
26 juli 2005
Trådstartare
#7
Ny cd spelare hjälpte inte...:S fattar ente vafan som e fel


1 634 Inlägg
26 juli 2005
#8
Skruva ur basen ur lådan och kolla högtalarkablarna. dom kan ha lossnat kanske? Testa andra lågnivåkablar, min låda sluta spela och jag upptäckte att det var glapp i kablarna.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
26 juli 2005
Trådstartare
#9
kollade direkt kablarna i lådan och dem satt fast men ska kolla med andra lågnivå kablar....Ja hör av majj tongue


6 851 Inlägg
26 juli 2005
#10
Står steget på HP eller LP i delningsfiltret då?


Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
27 juli 2005
Trådstartare
#11
det står på LP..har ej hunnit att kolla me lågnivån ännu men ska så snart jag kan...jobbet tar för mycket av fritiden, hmmpf....Volvo äger majj juh



Sök