Brännd signaljord? Det kan ju vara möjligt att steget jordade genom lågnivån när du hade dålig jord. Och då är troligen lödningarna till "lågnivåjorden" brännda i CDn. Det kan då vara helt tyst eller smälla och låta illa.
Skruva ur basen ur lådan och kolla högtalarkablarna. dom kan ha lossnat kanske? Testa andra lågnivåkablar, min låda sluta spela och jag upptäckte att det var glapp i kablarna.