är du piercad ?

Martin 9-3 Fisketokig
23 februari 2007 · 2 997 Inlägg

jonesono skrev:
1. Varför? För att det "bara" är tjejer som haft ringar i öronen tidigare? På vilket sätt skulle manligheten försvinna för att man har ringar, stavar etc? Kan ju fortsätta frågan lite med, vad är manlighet/kvinnlighet??

2. Är väl helt upp till dem att avgöra utan att de ska behöva bli "dömda" för det. Släpp skåpet!

3. För en del kan det säkert handla om att vara mer cool, för många andra skulle jag tro att det handlar om att man själv tycker att utsmyckningen är snygg.

1. Ja. örhängen och dyl är inget för killar enl min mening.
Nästan uteslutande tjejer som hade förr men mer accepterat nu för killar men jag står fortfarande kvar vid mitt tänkande.
Jämförelse, hur manligt är det att sminka sig?
Vem vet, om några år kanske man blir klassad som fjolla om man som kille INTE går runt med gulliga örhängen, smink och målade naglar?? roll

2. Självklart är det upp till var och en men som du säger kommer de bli "dömda" för det, komma på en jobbintervju med stavar i nyllet wink

Kanske "gammalt tänkande" men skulle du dra ihop en undersökning med alla åldersgrupper, både män och kvinnor om det är manligt att gå med örhängen så kan jag garantera att mycket stor del säger som jag. eller?

3. Ja det kan ju varken vara skönt eller praktiskt så nåt av de 2 alternativen du säger måste det vara wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Dockan
23 februari 2007 · 733 Inlägg

jag har piercingar, 5st. men det roliga är väl att ja är äckligt rädd för nålar. men jag har kollat varje gång som kanylen har gått genom huden. normalt... men som många andra sagt oxå, de blir ett beroende. ett härligt beroende big_smile

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Polluxe
23 februari 2007 · 303 Inlägg

Hade funderingar på en "Earl" (?) tror jag det hette... en liten stav genom näsbryggan mellan ögonen.  Kom dock fram till att jag mest troligt bara skulle bli mer vindögd än jag redan är.. så jag lät bli wink 

Har ingen piercing och ingen tatuering..

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
TobLju Fartglad
23 februari 2007 · 336 Inlägg

_JoCCeV skrev:
Jag har än så länge bara i öronen, som så småningom ska töjas, till lagom storlek tongue En fråga också... Vilket sätt är smartast att töja på?

Smartast sätt är väl att gå till en prof. piercare. Vet dock inte hur mkt det kostar...

Du kan ju köpa töjring/-ar (heter det så?) och göra det själv. Inga problem det bara man tar ca 2mm i månaden om man vill vara riktigt säker på att det inte spricker.

Jag var full och dum när jag hittade en polares töjring och drog 6mm på ca 15min. tongue Det sprack såklart, för att det ska växa ihop helt så måste jag snitta upp skiten och tejpa för att få det schysst igen. smile

Btw, är jag ensam om att ha haft piercing i knät?? wink

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
pzymon egen företagare
23 februari 2007 · 630 Inlägg

_fillan_ skrev:
vart är du piercad ? hur många har du ?

själv har jag i tungan o bröstvårtan,,,( ska göra 2st till i tungan )

Är själv body piercer och så länge du inte har världens längsta tunga så avråder jag dig starkt från detta ingrepp. Det är VÄLDIGT få människor som ens kan ha 2st i tungan, än mindre tre st...


Jag har "bara" tragus (den lilla flärpen i örat), tungan, läppen och downstairs....

Men jag har haft båda tuttarna, 2 st i navlen, nacken, armen, sammanlagt 12 TILL i läppen, stängen under tungan, båda näsvingarna, 20mm små hål i öronen ja det var nog alla...

Senast redigerat av pzymon (23 februari 2007)

Maizer
23 februari 2007 ·

Är jag bara oldschool eller är det ingen mer som tycker det är lite trashigt med en massa piercingar och tatueringar? tongue Nån diskret kan självklart va fint, men när det blir en massa och över hela kroppen är det ju fan inte vackert.. Bara vad jag tycker smile

loffe007
23 februari 2007 · 905 Inlägg

Själv har man piercing i tungan. sen med min rattelball så kan det bli ganska mysigt för partnern.

Självklart gillar alla inte det men sånt är livet.

Tungpiercingen kan väl inte påverka utseendet/manligheten/nånting då den oftast inte märks. dvs om man nu inte leker med den.

tog morsan nån vecka att se den och då bodde jag hemma och det var exets farsa som skvallra till hon.

gloudarck the greatest
23 februari 2007 · 121 Inlägg

beemern skrev:
tungan, ögonbrynet, åså ett hål i örat tongue. blir en tatuering te sommarn big_smile...

dumt att tatuera sig under sommaren. mer bakterier å sån skit. bättre på vintern. då det inte är så mycket sol heller blir bättre då

har själv en massa tatueringar o piersingar.
1 läppen
1 bröstet
6 i öronen
1 tungan


tottoo på under armen 2 st
ryggen två drackar vardera skulderblad en taggtråd på ena överarmen och en tribal på andra

Senast redigerat av gloudarck (23 februari 2007)

The Mödd
engineaddict
23 februari 2007 · 1 060 Inlägg

2 piercingar här en i bröstvårtan o en i Ögonbrynet..
Sen har jag 2 gaddningar 1 på framsidan axeln o 1 på underarmen, kommer mer.

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
pzymon egen företagare
23 februari 2007 · 630 Inlägg

gloudarck skrev:

beemern skrev:
tungan, ögonbrynet, åså ett hål i örat tongue. blir en tatuering te sommarn big_smile...

dumt att tatuera sig under sommaren. mer bakterier å sån skit. bättre på vintern. då det inte är så mycket sol heller blir bättre då

Både sant och falskt, ja det finns mer bakterier, men skyddar man sig från solen och sköter sin tatuering rätt så säger min tatuerare att det är bättre att göra det på sommaren eftersom man har mindre kläder på sig, vilket gör att huden och tatueringen kan andas bättre vilket gör att den läker snabbare...

Goven
23 februari 2007 · 264 Inlägg

nej

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Trozzo Oekonomisk, ja visst
23 februari 2007 · 966 Inlägg

Hade 10mm pluggar i båda öronen, men tog ut dom för 3år sen, nu är det vanliga hål, kommer nog aldrig att läka igen helt

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
AVC
23 februari 2007 · 401 Inlägg

Öron och Tungan

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34
Skoda Octavia 1,6 "AVU" (2002)
horsekiller
23 februari 2007 · 747 Inlägg

japp i örat.. och så har jag två feting tattoos...

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
alminjo SLK
23 februari 2007 · 610 Inlägg

tycker de e så jäävla fult när man töjer öron !!

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
24 februari 2007 · 1 781 Inlägg

piercad i örat inget mer för tillfället.. kommer väl komma en och annan tatuering snart=)

Team Insane Racing
noll
24 februari 2007 · 5 Inlägg

Tungan & 2 st i öronsnibbarna. Ska ta 3 till i snibbarna + tragus.

Everybody's trusting in their hear, like their heart don't lie
Draedon kontorsråtta
26 februari 2007 · 231 Inlägg

tungan och ena bröstvårtan.. :X

Kaliber_ LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
26 februari 2007 · 153 Inlägg

Har haft 15mm töjningar i öronen, piercing i läppen, ögonbrynet, bröstvårtan och tungan.
Har dock kvar 2 vanliga ringar i ena örat och en i andra, ringen i bröstvårtan e kvar, hålet i läppen e kvar men används inte för tillfället, tungstaven svalde jag 3 gånger så jag hade inte råd att köpa ny.. :s

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...
Foppa__ Praise the lower'ed
26 februari 2007 · 210 Inlägg

ja tungan.

edit: glömde att jag hade en på högersidan av underläppen förut och har haft vänstra örat... men bara tungan nu.

Senast redigerat av Foppa__ (26 februari 2007)

.. Foppa ..
Mitt Cadillac Custom bygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3863131
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang