Nu är det ju bara 17 år sedan jag gick ur skolan så vi har inte haft 20-årsfesten ännu...

10-årsjubileet hade vi på Folkets Park. Sedan planerade vi en grillfest med långbord i garaget, men det var så svårt att hitta ett bra datum så det kom av sig.
Folk gifter sig, skaffar barn, flyttar långt bort, har massa husdjur de inte kan åka ifrån och sånt där har jag noterat... Det är mycket bröllop i vårt umgänge nu, sommarens helger är inte helt lätta att samla folk på.
När vi gick i skolan var beach-party på en speciell sandstrand i Mariestad en stående grej. En DJ åkte ner och släpade ut prylarna i tallskogen och sedan tändes grilleldarna och partyt varade långt frampå natten, eller tills polisen kom och avlyste alltihop och folk gömde sig i skogen...

Och många tältade kvar också och struntade i att gå hem... Det kanske kunde vara en miljö att låna?
Med nattbad och gles tallskog där mopederna står lutade mot stammarna och fin sand med tallkottar som gör ont i fötterna och en och annan raggarbil som kommer nedglidande framåt natten för att kolla läget och släppa av eller hämta folk...
Jag kan känna sommarnattens dofter och den svala sanden mellan tårna, och höra ljuden av folk och musik och plask och... *nostalgisk suck*

Kramar / Ellen