Kan någon rita ett kopplingsshema till mitt ljud?

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
21 februari 2007 · 4 190 Inlägg

Hej..
Jag undrar om någon vänlig typ som  är bra på ljud kan rita upp en skiss hur det ska kopplas ihop?smile
Jag har några högtalare:

Silver gas 12" metal 2 st basar
4"gas i panelen
5.25 or i dörrarna
6.5or i hatthylla
En sony Xplod sterio..

Och jag ska nog ha ett billigt monoblock och ett slutsteg.. men vet inte vilket än.. så om det är du som ritar skissen så kan du ju bara ata ett slutsteg från brl..

Skriv om det är någon fråga:)
Skulle va snällt om någon gjorde detta för mig:)

alig
21 februari 2007 · 36 Inlägg

Lite svårt att dimensionera dina slutsteg när man inte vet någon specifikation om dina högtalare.

"Det finns 10 sorters människor, de som förstår sig på binära tal och de som inte gör det"
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
21 februari 2007 · 4 190 Inlägg

alig skrev:
Lite svårt att dimensionera dina slutsteg när man inte vet någon specifikation om dina högtalare.

Jo det stämmer ju.. Men är så jäklans trött.. så jagfår skriva lite mer info i morrn.. ursäkta mig..

Snoppen
21 februari 2007 · 543 Inlägg

Jag förstår inte hur du menar? Vad är det du behöver ett schema till?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
alig
21 februari 2007 · 36 Inlägg

Jag citerar:
"Hej..
Jag undrar om någon vänlig typ som  är bra på ljud kan rita upp en skiss hur det ska kopplas ihop?"

"Det finns 10 sorters människor, de som förstår sig på binära tal och de som inte gör det"
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
21 februari 2007 · 4 190 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery_e … mage=34999

Som detta.. bara skriva namnen och hur man kan koppla ihop allt i bilen.. vad som ska kopplas in var.. tex.. 6.5orna  "drar streck" till slutsteg.. osv..
Förstår du nu?

alig
21 februari 2007 · 36 Inlägg

du kan få ett schema jag gjorde till min förra bil, kontakta mig via pm eller nåt...

"Det finns 10 sorters människor, de som förstår sig på binära tal och de som inte gör det"
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
21 februari 2007 · 4 190 Inlägg

Någon annan som har lust att dela med sig av sitt kopplingsschema?
lr kanske kan rita ett litet till mig?(a)
Mvh kimpa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang