2206
Sök

.

Mångsysslare
303 Inlägg
28 februari 2007
Frågan e om inte du bara e rädd för att erkänna "aerodynamik" , vet hur de kändes, Fick tvingas in i mammas gamla mazda från 87-( jappsbilen ) när ja va liten pojke .......
Farsans tjaj om V8 och bla bla bla ......( V8 bilen )
Men i dag sitter man fan i träsket , in med öl i trunken luta dig bakåt och bara följ med så ska du se att de ordnar till sig ,
Sen att ja i dag kör överladdat e för att ja e så himmla morgontrött // Matte

Sen e ja bara HELG missbrukare av V8 så ni vet de ( när man smyger på spriten ) hehe
Senast redigerat av FULLGAS (28 februari 2007)

7 120 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
Rädd för att erkänna? Pappa tjatar?
haha, pappa har inte tjatat. Det ända han har sagt är att det är skitbilar (nissan, toyota)
Dessutom skulle jag erkänna om jag tyckte om V8 och jänkare. Men det gör jag INTE!
Fattar ni trögt?
När jag ser jänkare tänker jag bara på raggar bilar. Äckliga, gamla, fula och eddie meduza ^^

Kanske ändrar mig någon dag (sådär om 50år). Men just nu. Never.

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
28 februari 2007
Aerodynamik skrev:
Rädd för att erkänna? Pappa tjatar?
haha, pappa har inte tjatat. Det ända han har sagt är att det är skitbilar (nissan, toyota)
Dessutom skulle jag erkänna om jag tyckte om V8 och jänkare. Men det gör jag INTE!
Fattar ni trögt?
När jag ser jänkare tänker jag bara på raggar bilar. Äckliga, gamla, fula och eddie meduza ^^

Kanske ändrar mig någon dag (sådär om 50år). Men just nu. Never.

50 minuter menar du va??? smile

Hälsa farsan, verkar va en vättig kille!
Kört folkrace, Rally och gillar Jänkare!!!
Det verkar vara en kille med stil!

- V8 - 4 ever . . .

7 120 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
jimmy1977 skrev:
Hälsa farsan, verkar va en vättig kille!
Kört folkrace, Rally och gillar Jänkare!!!
Det verkar vara en kille med stil!

Jag kan hälsa till honom tongue

Dock har han en SAAB 9-3 2.0t nu för att morsan inte gillar bilar som hörs eller syns xD

(det stavas vEttig) big_smile

Edit:

Tycker japs-bilarnas rykte har förstörts av folk som stylar sönder dem och dem som sätter krom fälgar från biltema och ett fult bodykit på. Jag gillar den cleana-race smaken typ.
50% trim 50% styling big_smile
Senast redigerat av Aerodynamik (28 februari 2007)

162 Inlägg
1 mars 2007
_MaCCe_ skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=z5trPo2M4CM hahha kolla mr2:an i slutet big_smile hahha

hahaha den va klockren, han försökte väll hitta rätta vägen igen:/

9 108 Inlägg
1 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
nån som var på street racet i jönköping ??

var där alla skyline drog ju förstås alla trimmade volvos och sådant krafs men näe man hörde att v8orna kom så var dom ju nästan imål innan japsen hunnit starta tongue

gummit på jänkarnas däck pressades ut ca 5cm utanför fälgen när dom drog iväg och då är det lite power i bilen

skyline och visa andra japs bilar går mycket bra men mot en jänkare med en redig v8a har dom ingen chans dubbelt så mycket vrid i en v8a än en lite 6a

ha det bra

Och sedan lägger man till en kurva i slutet på den rakan så försvinner jänkaren ut i terrängen samtidigt som Japsbilen tar den i samma fart som på raksträckan. big_smile

Visst är åttorna lättrimmade och på vanliga streetrace är det inte många som tar dom, men det kan ju vara kul att använda bilen till annat än att köra rakt-fram, sedan ser jag sällan Japsbilar som 'fuskar' med riktiga Slicks på vanliga streetrace heller wink

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
1 mars 2007
MilleN skrev:
Team-Adolfsson skrev:

var där alla skyline drog ju förstås alla trimmade volvos och sådant krafs men näe man hörde att v8orna kom så var dom ju nästan imål innan japsen hunnit starta tongue

gummit på jänkarnas däck pressades ut ca 5cm utanför fälgen när dom drog iväg och då är det lite power i bilen

skyline och visa andra japs bilar går mycket bra men mot en jänkare med en redig v8a har dom ingen chans dubbelt så mycket vrid i en v8a än en lite 6a

ha det bra

Och sedan lägger man till en kurva i slutet på den rakan så försvinner jänkaren ut i terrängen samtidigt som Japsbilen tar den i samma fart som på raksträckan. big_smile

Visst är åttorna lättrimmade och på vanliga streetrace är det inte många som tar dom, men det kan ju vara kul att använda bilen till annat än att köra rakt-fram, sedan ser jag sällan Japsbilar som 'fuskar' med riktiga Slicks på vanliga streetrace heller wink

*Gäsp, ja sätt dit en sväng eller 2.
Tror nog jag hänger på de flesta orginal Japsarna där med!! smile
(med min röda Trans Am som även den har orginal hjulupphängning, än sålänge)
Senast redigerat av jimmy1977 (1 mars 2007)

- V8 - 4 ever . . .

2 123 Inlägg
1 mars 2007
-Min bil är mkt bättre än din så dett så.
-Nej min är bäst oavsett om det svänger eller inte.
Bla bla bla.
Liknar alla Volvo och Saab trådar

1 004 Inlägg
1 mars 2007
hur fan kan man jämnföra bilar från 2000talet med bilat från 60 o70 talet? är väll redan där fel att göra en sådan jämnförelse?  tror nog att dagens jappsare inte är så mycke att komma med om 60 år........ eller?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
1 mars 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Bla bla bla.

Jo de ligger något i det du skriver...

Men tråden heter ju nu "En film och prat om Jänkare och Japsare."

Alla diskuterar bilar i denna tråd iaf. Ingen är arg på varandra och jag tycker iaf att stämningen har hållts på en sjysst nivå, för att vara en diskution om bilar från två olika världsdelar.

Själv tycker jag detta är mer intressant att diskutera på garaget än tex;
vad man har för märke på kläderna eller om man har ring i örat och hur man lagar en dator.

Men vad tycker du själv? om Japsare och Jänkare, för att hålla sig till Topic!!

- V8 - 4 ever . . .

7 120 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
jimmy1977 skrev:
Bla bla bla.

Alla diskuterar bilar i denna tråd iaf. Ingen är arg på varandra och jag tycker iaf att stämningen har hållts på en sjysst nivå, för att vara en diskution om bilar från två olika världsdelar.

vad man har för märke på kläderna eller om man har ring i örat och hur man lagar en dator.

Första gången som du sagt något riktigt bra wink

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
1 mars 2007
Aerodynamik skrev:
Första gången som du sagt något riktigt bra wink

wink Som tack för den komplemangen får du en film av mig!! smile

Missa inte slute av filmen, gubbens tanke hehehe

http://www.youtube.com/watch?v=gPO1T4i1Qe0

- V8 - 4 ever . . .

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
1 mars 2007
262turbo skrev:
hur fan kan man jämnföra bilar från 2000talet med bilat från 60 o70 talet? är väll redan där fel att göra en sådan jämnförelse?  tror nog att dagens jappsare inte är så mycke att komma med om 60 år........ eller?

Jo, för att ingen verkar gilla Japsarna innan 90-talet,
så istället för att jämnföra med dom, så "plockades dom bort" ur diskutionen.

Svårt att tex jämnföra väghållningen från en gammal Cuda med en ny Skyline.
Istället för att jämnföra Skylinern mot nya Corvetten . . .

Men visst de verkar ju funka bra iaf. . . wink

Vi kan ju jämnföra en gammal Datsun mot nya Mustangen annars, va??. HAHAHA

- V8 - 4 ever . . .

1 163 Inlägg
1 mars 2007
jimmy1977 skrev:
Jo, för att ingen verkar gilla Japsarna innan 90-talet,
så istället för att jämnföra med dom, så "plockades dom bort" ur diskutionen.

Svårt att tex jämnföra väghållningen från en gammal Cuda med en ny Skyline.
Istället för att jämnföra Skylinern mot nya Corvetten . . .

Men visst de verkar ju funka bra iaf. . . wink

Vi kan ju jämnföra en gammal Datsun mot nya Mustangen annars, va??. HAHAHA

Du sa nåt där........ big_smile

2 014 Inlägg
1 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:

Var ett tag sedan man deltog i streetrace nu tyvärr, men de gånger jag har gjort det (inklusive vårt enda legala "blackrace") så fick jag då aldrig spö av en jänkare eller någon annan heller för den delen, snarare tvärtom. Med undantag av en annan Skyline (T-H), så har jag ännu inte fått däng vid något streetrace i Jönköping.

Det ska ju finnas en första gång för allt dock, och det kommer nog garanterat att dyka upp sådana tillfällen där jag får fetdäng med. För sådan är världen, det finns alltid "någon" som är värre... Men än så länge har jag inte stött på denna "någon" (förutom T-H).

262turbo skrev:

Folk har en förmåga att oftast vilja jämföra äpplen och päron, och då blir alltid jämförelserna lite haltande.

Men det är ingen större idé att jämföra gamla japanska bilar mot gamla amerikanska bilar, eftersom väldigt få äger och uppskattar äldre japanska bilar (och prestandabilar är det ganska ont om i den åldersgruppen dessutom).

Jämförelsen blir alltså mellan äldre amerikanska och nyare japanska eftersom det är där entusiasterna, prestandan och de intressanta diskussionerna finns. Sedan om det är en rättvis jämförelse går naturligtvis att diskutera.

- - -

Det enda man egentligen kan argumentera med i en sån här diskussion, där jämförelsen är lite haltande, är personliga tycken och erfarenheter.

Och ingen behöver nog betvivla vad jag står... Amerikanska bilar har aldrig tilltalat mig, vare sig estetiskt eller tekniskt, vilket många japanska bilar däremot har gjort. Jag menar inte på att det inte finns imponerande modeller i den amerikanska bilparken, men vare sig det är en bra bil eller inte så gör de inget särskilt intryck på mig. De är helt enkelt inte i min smak!

Eftersom det nämndes innan i diskussionen ville jag påpeka original effekt på Nissan Skyline GT-R:

R32 GT-R: 280 hk
R33 GT-R: 302 hk (officiellt 280 hk)
R34 GT-R: 328 hk (officiellt 280 hk)

Kan dessutom tillägga att både R33 GT-R och R34 GT-R satte rekordtider när marknadsmodellerna framfördes på Nürburgring sina respektive första försäljningsår (1995 respektive 1999). Det var originalbilar, och säger väl lite grand om vad de kan prestera.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

7 120 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Bra sagt Alecci smile

och Jimmy det där med tanken.. haha!
Ofta man jämför saab med jänkare roll
SAAB har små motorer och FWD och jänkare har stoora motorer och RWD. Dag och natt tongue

Men seriöst tyckte du den där bilen var snygg på filmen? Såg ju ut som någon taksänkt SUV. Skulle nog föredra en Skyline eller Supra med 900hk , då man får både utseende, prestanda och fint motor ljud
big_smile

2 Inlägg
1 mars 2007
En fin sommarkväll och en mullrande V8. . .
(Behöver ingen väghållning i hög fart då!)

Det roliga är att vi alla har ett bilintresse!

Vad är en Skyline för något??
Senast redigerat av Oldsmobile58 (1 mars 2007)

371" Rocket

7 120 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Oldsmobile58 skrev:
En fin sommarkväll och en mullrande V8. . .
(Behöver ingen väghållning i hög fart då!)

Det roliga är att vi alla har ett bilintresse!

Vad är en Skyline för något??

Ja, bäst av allt är väl att alla är bilintresserade smile

Men det bästa är att åka en varm sommarkväll och köra sin Supra på ställ i kuvor och dunka, eller gasa big_smile

Skyline är ett vackert konstverk på fyra hjul.

Bjuder också på en film(som säkert många sett)
http://www.youtube.com/watch?v=fzjAepptbQI
Senast redigerat av Aerodynamik (1 mars 2007)

2 123 Inlägg
1 mars 2007
jimmy1977 skrev:
Bla bla bla.

Det finns drömbilar i båda klasserna.
Vem vill inte ha en R:34, Supra, GT4, RX:7 eller en 3000GT VR4?
Men vem vill inte ha en Charger,camaro, mustang eller dylikt ?
Det är ju 2 helt olika bil med helt olika syften kan man säga.
Går ju inte att jämföra en Twin Turbo 6:a med en V8 efter som dom inte är i samma klass.
Ska man jämföra ska det vara lika många cylindrar och samma motorprincip.
Går ju liksom inte att jämfta en TT med en N/A enligt mig iaf.
Ljuden är ju så underbara i båda bilarna.
Som sagt helt olika klasser men jag tycker om dom båda.
Försöker lära mig av egna erfarenheter och inte lyssna på andra:
- Alla japanare rostar inom en vecka.
- Opel är skitbilar det vet alla.
Men då vet ni vad jag tycker iaf.
Men hade valet stått melan en R34:a och en Charger så hade jag tagit Japanaren : )

Sök