2243
Sök

.

4 Inlägg
1 mars 2007
hahaha den va klockren, han försökte väll hitta rätta vägen igen:/

2 201 Inlägg
1 mars 2007
aerodynamic: jänkare är inte skit. japanare är inte skit. jag älskar oxå jappsare
det är två olika bilar. jänkare med mullrande v8, då kittlar det till på ställen i kroppen vi inte behöver prata om. tex en skyline låter oxå gött, men sexan låter mer vasst än vad en jänke v8 gör. det är bilar från olika kontinenter med olika charm.
sen som det sades innan, vem drömmer inte om en chevelle, charger, mustang eller liknade. o vem drömmer inte om en skyline, supra, s2000, evo, impreza osv.

personligen tycker jag att om (tex jag) skulle ägt en jänkare, speciellt gammal, så ska man knna mecka med dom. det är såna bilar det ska meckas med. lite av den anledningen jag inte har jänkare, skulle inte ha råd med 2 bilar heller. jag anser att en jänkare är inte en bil man kör vinter med

lite offtopic: jimmy, brukar du vara på power meet?
räkna med att jag hör av mig    big_smile

7 120 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=OaI0geXy3pk

Fin film smile

Skulle vara roligt att se en Charger eller något mot en av de där bilarna.

Sa jag att Jimmy ska köpa skyline? tongue
Senast redigerat av Aerodynamik (2 mars 2007)

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
5 mars 2007
Aerodynamik skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=OaI0geXy3pk

Fin film smile

Skulle vara roligt att se en Charger eller något mot en av de där bilarna.

Sa jag att Jimmy ska köpa skyline? tongue

En challenger, går det lika bra?

http://blog.samuelhubinette.com/archive … t-car.html

Hasta la vista, Mr Aerodynamik wink

- V8 - 4 ever . . .

250 Inlägg
5 mars 2007
En sak som verkligen inte kan jämföra är trimmade och uppgraderade bilar, då blir ju allt helt fel och japps skulle inte ha en chans på rakframracing, "v8 nissarna" kan ju bara dra upp toppfuel dragsters, på bana skulle troligen en corvette z06 kunna piska en skyline dock.

Såg en film där dom körde orginalbilar nån gång Porsche ferrari skyline och några fler, all gämförbara modeller, Porsche gt2 osv, Porschen vann skylinen kom 2:a, men eftersom att senaste vetten spöade förra 911 turbo så borde den piska upp skyline med. och rakt fram med orginalbilar är det ju inget snack om vem som skulle vinna egentligen...

att börja gämföra trimmade bilar är ju helt värdelöst "Jag skulle vilja se en amerikanare som kan knäcka dom här bilarna" eller "jag har aldrig blivit ifrånkörd av en gänkare i min skyline" Vem fan bryr sig, du kanske har toktrimmat medan alla gänkare du rejsat mot inte har trimmat nått alls... då måste man börja avgöra vem som trimmat mest osv... och hur fan skulle det gå till?

Nog med snoppmätartävling, Min pappa är i vilket fall som hälst starkare än era... wink
Senast redigerat av newkie (5 mars 2007)

------------------------------------------------------

BTC RACING
114 Inlägg
5 mars 2007
niclas_swe skrev:
jag måste säga att jag tycker att det var en väldigt liten charger i så fall.
och den skylinen är ruggigt trimmad även om den andra bilen (säger vi när vi inte vet vad det är) förmodligen är smått trimmad den med.
men jag skulle vilja se den original skyline som spöar en original charger.. hmm just det det finns inte nä.

Läst lite i denna tråd och förstår inte att alla tror att jänkaren äter upp japzen på 402....

om vi gämför typ en Dodge Hemi Challenger med typ Supra MKIV så gör challengern 0-100 på 6.6 sek medans Supran ska göra det på 4.7. Challengern gör 402m på 14.8 medans supran gör det på 13.1.

Sen att motor ljudet från en vrålande V8 inte är att leka med det håller jag med om...
Tänk på detta ni som är insnöade på V8:or  smile  *skojar lite*
MVH: Nalle

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU

Busdriver
389 Inlägg
6 mars 2007
"The only difference between men and boys, is the size/prize of their toys"

Sandlåda, ta å damma av supertrumf och spela lite istället.  tongue

21 Inlägg
3 april 2007
Ja säga vad man vill, gå och se en toppfueler duell. Gå sen ut på parkeringen och starta era "shitzumacho fleratusen", låter tufft va, med trippelturbo och dubbla kardanförgasar-snören och bla bla.

Ta den hårigaste prestandabil som kommit från japan och ställ den bredvid tex. en z-06, och ge full gas på Nordschleife och se vad som händer. och nu menar jag förstås standardbilar.
Men det är klar att det även går att jämföra tex. en gt-r från nizmo med corvette sledgehammer. Samma resultat igen. "Jänkare kan inte ta kurvor" BULLS.... T

Och jänkarna har då alltid varit först i utvecklingen av bilar. elhissar på 40-talet, airbags på slutet av 50talet, turbo 1962, navigation, abs, insprutning. Allt från usa.

Japsare haha vilket skämt.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
3 april 2007
om nu japsare är sånt skämt hur kommer det sig att de säljer bäst i det landet du prisar så högt, hur kommer det sig att de går skitdåligt för amerikanska bilar i förhållande hur det borde gå

7 120 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
Exakt, det går åt helvete för amerikanarna just nu.
Sen uppfanns turbon i början av 1900-talet av någon schweizare. INTE 1962...

Vill också påpeka att Nissan Skyline R33 GTR slog Ferrari 355, 512(tror den heter 512), Porsche GT2, BMW M3 m.m. Det är inte dåligt för en bil som kostar hälften av vad en Z06 gör.

Jag säger inte att Corvette C6 är dålig. Men Skylinen är nog lite mer praktisk och corvette C6 tycker inte jag ser ett dugg amerikansk ut. Ser mer ut som en japs om jag ska vara ärlig, som de flesta nya jänkarna gör..

Fritids-designer
293 Inlägg
3 april 2007
Aerodynamik skrev:

Ja, det har du rätt i smile

Vill också påpeka att Nissan Skyline R33 GTR slog Ferrari 355, 512(tror den heter 512), Porsche GT2, BMW M3 m.m. Det är inte dåligt för en bil som kostar hälften av vad en Z06 gör.

Jag säger inte att Corvette C6 är dålig. Men Skylinen är nog lite mer praktisk och corvette C6 tycker inte jag ser ett dugg amerikansk ut. Ser mer ut som en japs om jag ska vara ärlig, som de flesta nya jänkarna gör..

Anledningen till att det går ganska dåligt för de amerikanska företagen (främst Chevrolet) är just att deras försäljningssiffror börjat rasa i och med det höga bensinpriset.
Med detta måste de tillverka billigare bilar för att hålla sig inom budgetramarna.
Därför börjar jänkare se ut som japps. (för det är billigt att köpa delar från dem).

Men det går faktiskt rätt bra för Chrysler/Dodge. smile
Nä, ja ska köpa mig en Dodge Charger R/T -69. Även om jag är 90 när jag gör det så måste få känna draget i den, åtminstone en gång... wink

Det finns ju inget grymmare än den!!

Sen att jämföra japps och jänk är orelevant igentligen, då de är byggda för 2 helt olika saker.
Japs är byggt för bana och jänkare är byggda för "åka-fort-rakt fram". wink

Länge leve Dodge Charger R/T Hemi -69!! big_smile

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

Fritids-designer
293 Inlägg
3 april 2007
Aerodynamik skrev:
Bra sagt Alecci smile

och Jimmy det där med tanken.. haha!
Ofta man jämför saab med jänkare roll
SAAB har små motorer och FWD och jänkare har stoora motorer och RWD. Dag och natt tongue

Men seriöst tyckte du den där bilen var snygg på filmen? Såg ju ut som någon taksänkt SUV. Skulle nog föredra en Skyline eller Supra med 900hk , då man får både utseende, prestanda och fint motor ljud
big_smile

Men nu tog du nog i så fillingarna sprack! lol
Att kalla Charger "taksänkt SUV" borde ju anses som tjänstefel wink
Nog för att Supran är rätt frän men den har ju inte alls samma charm, och sensuella linjer wink , som Chargern.
Charger har en P-E-R-F-E-K-T design! Och den har prestanda så det ryker om det! (du såg ju på filmen med 68:an wink ) Visserligen var den trimmad men det har den orginal också kan ja säga!
Och motorljudet ska vi ju inte ens snacka om, ojojoj... V6, va e de? hmm
Senast redigerat av Generalen (3 april 2007)

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
3 april 2007
Aerodynamik skrev:
Vafan jag kan väl inte allt om de där gamla skrutt bilarna big_smile
V8 låter förjävligt ju. usch.
raka 6:or med turbo is the shit smile

Vr6:an ljud det gillar vi!!!!!!

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
3 april 2007
ska man ha många cylindrar kan man lika gärna ha en aitiktruck med v16 och 2500 diesel hästar, då är man definitivt king of the road

annar duger 6 burkar med eller utan turbo gott och väl smile

7 120 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare

Filmerna är dryga så orkar inte titta just nu, men ser att det står "anti-ricer video" m.m. så bryr mig inte. Är säkert någon Civic elr nåt med stort avgassystem... tongue

21 Inlägg
5 april 2007
Aerodynamik skrev:

www.turbochargedpower.com/History.htm

För vi pratar väl bilar, inte flygplan?

136 Inlägg
5 april 2007
I GT3 så var Nissan Skyline min absoluta favorit. Körde i stort sett den hela tiden (klarade aldrig av hela GT3). Den klarade ju rallyn perfekt, 1000 hästar som får bilen att flyga fram. Nu hade det ju gått åt helvete om det varit realistiskt smile

Den är ju så vacker bara (r34an var det kanske?)

Apropå v8, jag tycker om ljudet i dem. Kanske för att det låter som en gammal traktor. Gissar att många bönder som nyligen blivit arbetslösa i usa på 60 och 70 talet köpte dessa bilar just för att de lät som de traktorerna de inte längre hade kvar.

En gammal traktor låter underbart tycker jag...liksom v8an så låter det som om dem verkligen kämpar för sitt liv (i tomgång)...putt putt putt.
Senast redigerat av Tellyehmaak (5 april 2007)

198 Inlägg
5 april 2007
Tellyehmaak skrev:
I GT3 så var Nissan Skyline min absoluta favorit. Körde i stort sett den hela tiden (klarade aldrig av hela GT3). Den klarade ju rallyn perfekt, 1000 hästar som får bilen att flyga fram. Nu hade det ju gått åt helvete om det varit realistiskt smile

Den är ju så vacker bara (r34an var det kanske?)

Apropå v8, jag tycker om ljudet i dem. Kanske för att det låter som en gammal traktor. Gissar att många bönder som nyligen blivit arbetslösa i usa på 60 och 70 talet köpte dessa bilar just för att de lät som de traktorerna de inte längre hade kvar.

En gammal traktor låter underbart tycker jag...liksom v8an så låter det som om dem verkligen kämpar för sitt liv (i tomgång)...putt putt putt.

Låter som en traktor, vart då???
Den största anledningen att dom köpte en V8 a bil kan kanske va
för att de inte fanns mycke annat på 60 talet i USA roll

136 Inlägg
5 april 2007
Jag tycker en v8 låter underbart, speciellt på tomgång då den mullrar, ungefär som en gammal tvåtakts traktor, fast snabbare och fler takter.

Fortfarande så håller jag på arbetslös-bonde-söker-tröst teorin i mitt tidigare inlägg, att det inte fanns något annat att välja på gör inte teorin värdelös. Kanske insåg bilindustrin att småskaligt jordbruk inte höll, och därför tog dem fram den törstiga v8 motorn, som faktiskt har likheter med en gammal traktor, eller en fiskebåt...

smile

Sök