9069
Sök

Rekomendera 4kanals slutsteg

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Jag behöver ett 4kanals slutsteg till mina två 6*9 or samt till mitt framsystem som består av 2 mellan register samt 2 diskander, jag märker märkvärt att 6*9 orna är skitslöa jämnförst när ett slutsteg är inkopplad, framsystemet är jag inte 100% säker på men jag antar att dom ochså skulle behöva lite hjälp. Det är mds 6*9 or jag har där baki och där framma har jag ett dls system. Jag är inte efter någe värsting super duper steg men det ska kunna driva de hära.

Så... vad rekomenderar ni mig ? smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

666 Inlägg
26 februari 2007
jag kör på ett dls ca-41, kostade maj 2000, jag tycker det spelar på mycket bra för de pengarna, lätta att ställa in osv... men kolla runt på typ brl, mds å se va du får för den budjeten du har....

//Silver

372 Inlägg
27 februari 2007
Beror på hur mycket pengar du vill lägga ut men instämmer med ovanstående. DLS CA-41
Finns bl.a. på www.ullareddigital.se till hyfsat pris.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Satt och kolla på blocket och hitta denna

MDS Amp 4 Classic Slutsteg. 4 kanaler. 2*160WRms (ej säker). Fint skick.
Pris: 700:-

Funka detta steg att driva ett framsystem och baksystem? och tycker ni priset verkar ok?

1 453 Inlägg
27 februari 2007
Sherlia skrev:
Satt och kolla på blocket och hitta denna

MDS Amp 4 Classic Slutsteg. 4 kanaler. 2*160WRms (ej säker). Fint skick.
Pris: 700:-

Funka detta steg att driva ett framsystem och baksystem? och tycker ni priset verkar ok?

2x160Wrms borde bli 4x80Wrms, dvs effekten per kanal (högtalare).

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
tbh... det säger inte mig ett smack ^_^ vad krävs för 6'9 or? cd vi har i bilen är av det nyare dyrare slaget men det märks tydligt att den inte orkar med 6*9 orna eller framsystemet.

Förut så körde jag 6 niorna med MDS AC-3 steg som hade 2*150 och jag tror det var over kill, så 4*80 borde kanske räcka?
Senast redigerat av Sherlia (27 februari 2007)

372 Inlägg
27 februari 2007
Sherlia skrev:
tbh... det säger inte mig ett smack ^_^ vad krävs för 6'9 or? cd vi har i bilen är av det nyare dyrare slaget men det märks tydligt att den inte orkar med 6*9 orna eller framsystemet.

Förut så körde jag 6 niorna med MDS AC-3 steg som hade 2*150 och jag tror det var over kill, så 4*80 borde kanske räcka?

Effekten räcker med MDS steget om du bara ska köra fram och bakhögtalare. Priset är ok bara det funkar som det ska.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

666 Inlägg
27 februari 2007
Titta inte för mycket på watten, mitt ca-41 levererar minst lika mycket ljud som mds GP4, mn GP4 har dubbeltsåmånga watt.... det är samma sak som min sterio levererar 4*50W, och det gör mitt slutsteg me.... men det blir en väldans massa mer ljud via slutsteget.....

//Silver

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
Titta inte för mycket på watten, mitt ca-41 levererar minst lika mycket ljud som mds GP4, mn GP4 har dubbeltsåmånga watt.... det är samma sak som min sterio levererar 4*50W, och det gör mitt slutsteg me.... men det blir en väldans massa mer ljud via slutsteget.....

//Silver

ingen har saggt nånting om watt, vi snackar Wrms hära smile

1 752 Inlägg
27 februari 2007
Kan tipsa om det Kenwoodsteget som jag annvänder! 4-kanals på 500W kostade inte alls mycket...runt tusenlappen ungefär! har funkat skitbra i min bil, visserligen så kör jag mitt bryggat men det kommer säkert ösa på bra som fan om du kör det på alla 4 kanaler oxå!wink Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Mjo men de dära mds steget jag hitta, han säger att det funka fin fint och inget ser bränt ut på kretskorten, Han har drivit en baslåda med 2st 12" mds basar så nå fan borde det funka i såna fall till ett framsystem och 6nior, det fina med det hela är att han bjuder på frakten så totalt 700kr för ett ett ok slutsteg borde inte vara någe å snacka om tycker jag, eller ?

914 Inlägg
27 februari 2007
inte nämt något om någon budget men kickers sx steg är väldigt trevliga där kan du göra väldigt fina inställningar på steget för att få ditt ljud bra.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
mjo jag satt i dom tankarna jag med men jag nöjer mig nog med detta mds steg eftersom min nuvarande ekonomi suget stenhårt hmm

1 112 Inlägg
27 februari 2007
Kalle_Ponken skrev:
Kan tipsa om det Kenwoodsteget som jag annvänder! 4-kanals på 500W kostade inte alls mycket...runt tusenlappen ungefär! har funkat skitbra i min bil, visserligen så kör jag mitt bryggat men det kommer säkert ösa på bra som fan om du kör det på alla 4 kanaler oxå!wink Mvh Kalle

Vart hittar jag det steget?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

542 Inlägg
27 februari 2007
black_ravenlord skrev:
Kalle_Ponken skrev:

Vart hittar jag det steget?

Kolla www.nardik.se

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
1270kr + frakt,

1 112 Inlägg
28 februari 2007
riktigt sjysst sida! tack för tipset