2723
Sök

vart hittar man min färg till bilen?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
tjena! jag har ett litet problem, (tror jag) jag hittar inte rätt färgkod till min BMW.. den heter lagungrön metallic, biltema har en snarlik, men det komme rint efunka när jag ska lacka om större saker, funkar till inredningsdetaljer och sånt som inte syns men inte till större synligare saker..

så vart kan ja hitta färger? min lokala biltilbehörs firma har inte..

färgkoden kan ja lägga upp i morgon efter jobbet!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Fotograf
1 319 Inlägg
27 februari 2007
är väll bara att åka till bmw och få färgkoden..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2007
Färgkoden har du ju, då är det bara att åka in till en respektabel lackerare så kan han/hon blanda ihop den åt dig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 672 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Färgkoden har du ju, då är det bara att åka in till en respektabel lackerare så kan han/hon blanda ihop den åt dig.

men kostar inte d hur mycket som hellst? kan man inte få tag på alla färger på burk?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2007
båge skrev:
FireTraXX skrev:

men kostar inte d hur mycket som hellst? kan man inte få tag på alla färger på burk?

Vet ej och tvivlar jag på.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 672 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
båge skrev:
FireTraXX skrev:

Vet ej och tvivlar jag på.

kk

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
28 februari 2007
provat ex mekonomen? de beställer så att du får rätt färger

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 004 Inlägg
28 februari 2007
ska du lacka själv? är ju inte så lätt att lägga en metallick så att det ser något ut.....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

dalmasens
28 februari 2007
jag var till min lokala färghandel. de kunde blanda ihop på sprayburk

Bigge
1 mars 2007
Klart du kan få din färgkod på sprayburk. Går att köpa på vilken välsorterad färgbutik som hellst! big_smile Och det är inte alls svårt att lacka bara för att det är en metallicklack.. Jag har lackat en stor del av min inredning och mina kjolar runt om, ögonlock, vinge, m.m. Inga som hellst problem!
Senast redigerat av Bigge (1 mars 2007)

2 672 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
mm! farsan köpte lack till sin chrysler, det kostade 200:- för bar nån deciliter.. å vanlig färg man köper på burk som räcker mö längre kostar 90:-.. färgtema i stan kan blanda ihop, men då kostar det ju som sagt 200:- å d e inte riktigt vad jag är ute efter, därför jag frågar om d nån som vet om d går å få tag på en "vanlig sprayburk"

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Bigge
2 mars 2007
Vafan är en "vanlig sprayburk" då? hmm
Det bästa alternativet har du ju själv nyss lagt upp! 200 spänn så blandar dem ihop en sprayburk med just din färgkod.. det är så det funkar. tongue

2 672 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
Bigge skrev:
Vafan är en "vanlig sprayburk" då? hmm
Det bästa alternativet har du ju själv nyss lagt upp! 200 spänn så blandar dem ihop en sprayburk med just din färgkod.. det är så det funkar. tongue

ja det låter bra, men dom 200 kommer inte räcka till det jag ska lacka... hmm och en "vanlig burk" e en sån du kan köpa på biltema, lr vart fan som hellst, sån me gas i å skit

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

47 Inlägg
2 mars 2007
Kolla här:http://www.motip.com/?page=26&mid=0

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 mars 2007
Jag gav nog 140-160:- st för mina sprayburkar i bilens färg. Bara lämnade färgkoden och sa antalet burkar i färghandeln, tog sedan 2 dagar så hade jag dom hemma.

Det var inte så svårt att lacka med dom, inte som jag trodde från början.

Helt klart värt det.

/Ena

2 672 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
taget från www.motip.com:
266 (V)  LAGUNENGRUEN P. MET. 2C 1990-1993 art, nr 400ml: 53610 * art,nr 12ml: 953602 *
266 (V)  LAGUNENGRUEN P. MET. 2C 1990-1993                         art, nr 12ml: 953610 *
vrf e d olika art,nr på dom två 12Ml av samma färg??

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Bigge
2 mars 2007
båge skrev:
ja det låter bra, men dom 200 kommer inte räcka till det jag ska lacka... hmm och en "vanlig burk" e en sån du kan köpa på biltema, lr vart fan som hellst, sån me gas i å skit

Ja, men det är ju en sån dem blandar åt dig? Och jag tror demdär burkarna räcker längre än du tror.. ska du lacka ett kjolpaket lär du ju iaf inte göra det med sprayburk. hmm

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 mars 2007
Jag lackade ner min bil, Trösklar, front och bakdel + bromsok + ett stort slutsteg med 3 burkar färg (finns inte en droppe kvar i burkarna).

Köp gärna lite extra än vad du behöver. Stenskott finns det ju alltid gott om.

/Ena

"The Stig"
390 Inlägg
2 mars 2007
Din färgkod på bilen brukar stå i skuffen på Audi och bmw bilar..
Kolla där.

Mwh Patrik

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Sök