6313
Sök

Problem med GAS C2001!!!

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Hej jag och min polare kopplade in hans GAS C2001 steg som han köpt för ett tag sedan, Pluskabeln, Jordkabeln, Remotekapeln, Lågnivåkapeln, samt högtalar kabeln satte vi på rätt plats! vi slår igång cd:n och en liten gnista kommer från jordkabeln som sitter i karossen! men det var bara första gången det var inget som upprepade sig!
Den gröna lilla lampan på steget tänds och då borde väl det vara rätt??!! men inget ljud kommer ur basen! vet någon vad det kan vara som vi gjort fel!! Alla säkringar är hela, och vi hade ett annat steg inkopplat bara några minuter innan och det funkade hur bra som helst!! så det borde inte vara fel på plus/minus/remote/eller lågnivåkabeln tycker vi!!
Saken som irriterar oss lite är att när man slår igång cd och steget så lyser den gröna lampan starkt i cirka 1 sekund sen så blir den svagare? har det någon betydelse?
Jag och min polare är inga höjdare på billjud så vi skulle behöva lite hjälp!!
Tack på förhand!!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

410 Inlägg
1 mars 2007
Mät ifall det finns nån ledning i lågnivåkabeln eller om det är brott, funkar det med det andra steget än ? ifall inte så kan ni ha jordat dåligt å lågnivån på sterion kanske har blivit bränd, rätta mig ifall jag har fel nån som kan bättre.

Copyright @ Rybbs Production

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
hanomag skrev:
Mät ifall det finns nån ledning i lågnivåkabeln eller om det är brott, funkar det med det andra steget än ? ifall inte så kan ni ha jordat dåligt å lågnivån på sterion kanske har blivit bränd, rätta mig ifall jag har fel nån som kan bättre.

Det andra steget funkar än, så lågnivån borde vara fungerande, jorden är den samma på GAS steget som det andra steget har haft, men jag tänkte som du att jorden kanske var dålig, det var därför jag trodde det kunde gnista till!!
Sen tänkte jag om kanalerna ut till basen kanske inte är hel! jag tänkte att BRL ska få titta upp det! Tack för svar!!!

Dann3
1 mars 2007
dudde008 skrev:
hanomag skrev:

Det andra steget funkar än, så lågnivån borde vara fungerande, jorden är den samma på GAS steget som det andra steget har haft, men jag tänkte som du att jorden kanske var dålig, det var därför jag trodde det kunde gnista till!!
Sen tänkte jag om kanalerna ut till basen kanske inte är hel! jag tänkte att BRL ska få titta upp det! Tack för svar!!!

Det är fel på jorden

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Calibra_extreme skrev:
dudde008 skrev:
hanomag skrev:

Det är fel på jorden

Då ska vi pröva att byta jord punkt!!
Tackar

410 Inlägg
1 mars 2007
det borde komma ljud signaler ur steget även om jorden är dålig för det andra steget funkade ju med samma jord punkt :S. pröva andra kanaler på steget och se om nån kanal är bränd och skruva lite på div inställningar så kanske de hoppar igång.

Copyright @ Rybbs Production

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
Var inne hos BRL dom sa att jorden var dålig, GAS var kända för att kräva mycket ström så om det inte var tillräckligt så funka det inte!! Tack för all hjälp
Hare bra alla!!

Sök