8850
Sök

hjälp med lagning av bas upphängning.

1 161 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Hej jag har fått hål i upphängningen på en av mina MGR basar med skumupphängning..
Så frågan är nu vad kan man laga den med? Hålet är inte så stort o det fattas ingen bit så de ja behöver ä väl mest nånting gummiaktigt att bara fästa ihop det med så det blir tätt..
Kan det gå om man lägger på lite silikon eller blir det för stelt kanske?
Mvh Jonas

Colaberoende
1 219 Inlägg
1 mars 2007
Använd något mjukt och sviktande material, även när det gäller limningen.
Skulle kunna tänka mig att det kan gå med limmet man har till att laga cykeldäck men hur man än gör så blir det inte snyggt. Men kan troligen fungera.

/Ena

1 161 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Ena skrev:
Använd något mjukt och sviktande material, även när det gäller limningen.
Skulle kunna tänka mig att det kan gå med limmet man har till att laga cykeldäck men hur man än gör så blir det inte snyggt. Men kan troligen fungera.

/Ena

snyggheten skiter ja i man ser inte den basen iaf så mkt..
vanlig vulklösning eller va de heter tror du funkar då?
dom brukar ju köras ganska hårt så ja ä nästan tveksam om sånt skulle sitta kvar i längden men de går ju att prova iofs kostar ju inte många kronor..

264 Inlägg
1 mars 2007
Det går med silikon, men den blir aldrig som när den va hel!! Satsa på ett par nya basar istället!!

12 086 Inlägg
1 mars 2007
Vad är de för hål vi pratar om? jag tror inte de blir bättre av o kladda på nått lim.
Låt de va, har du sluten låda med mkt tryck kan de ju iofs bli problem.

1 161 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
ja har kletat på lite silikon nu o sitter o väntar på att det ska torka..
hålen är revor som min hund har gjort med tassen..

Miklen
1 mars 2007
ja använde akvarium silikon te i princip hela vägen runt på mina gamla basar för upphängningen gett sig.. d blev ju inte perfekt men dom basade på ändå.. tar man bara ett slitstarkt silikon så kan man ta såpass tunt lager så d inte blir nån större viktskillnad heller.. dom va iaf helt klart spelbara..

Sök