3445
Sök

Kan man få ersättning

607 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
hej , Hade hockey match igår. la ner pucken i i zon ! sen kommer en junior spelare som inte såg mig, rakt med sitt galler i mitt ansikte. Fick fara och sy på sjukan. Och har en jävulsk blåning i halva ansiktet. Men tanke på att jag fick sy , kan man då få någon sorts ersättning ?  Mycket tacksam för tips

Brynäs tigers

223 Inlägg
4 mars 2007
Är du försäkrad så borde du få det. Min polare ramlade med mopeden (singelolycka) och han har fått samanlagt 14000 kr för sitt ärr på knäet.

7 120 Inlägg
4 mars 2007
haha, klart du inte får.

Jag spelar hockey själv och om jag t.ex. skulle slå ner någon så han bryter näsan elr vad fan som helst får ju jag bara match straff.

lol
Senast redigerat av Aerodynamik (4 mars 2007)

607 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Jo har ju olycksall försäkring och på hockeyn är vi försäkrade också !

Brynäs tigers

7 120 Inlägg
4 mars 2007
Har jag inte hört talas om. Bröt nyckelbenet förra året för att en kom och tackla mig i ryggen. DÅ borde ju jag fått ersättning för det? yikes

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
4 mars 2007
YööA skrev:
hej , Hade hockey match igår. la ner pucken i i zon ! sen kommer en junior spelare som inte såg mig, rakt med sitt galler i mitt ansikte. Fick fara och sy på sjukan. Och har en jävulsk blåning i halva ansiktet. Men tanke på att jag fick sy , kan man då få någon sorts ersättning ?  Mycket tacksam för tips

. . . är du dommare eller???
när du sa att det kom en juniorspelare!

Isf kanske du är försäkrad som domare??

- V8 - 4 ever . . .

Wankel
1 080 Inlägg
4 mars 2007
Aerodynamik skrev:
Har jag inte hört talas om. Bröt nyckelbenet förra året för att en kom och tackla mig i ryggen. DÅ borde ju jag fått ersättning för det? yikes

det hade du nog fått om du anmälde det till försäkringskassan

MDS Västerås

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
4 mars 2007
Aerodynamik skrev:
haha, klart du inte får.

Jag spelar hockey själv och om jag t.ex. skulle slå ner någon så han bryter näsan elr vad fan som helst får ju jag bara match straff.

lol

Det är ju faktiskt misshandel!!
om man hårddrar det.

Står väl ingenstans att man ska slå
näsbenen av varandra i hockey (med flit)??

- V8 - 4 ever . . .

607 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Å nej jag är ingen domare, har visir ! Killer tittade inte upp och där stod jag och fick hans galler i ansiktet .

Brynäs tigers

DFFL
9 020 Inlägg
4 mars 2007
YööA skrev:
Å nej jag är ingen domare, har visir ! Killer tittade inte upp och där stod jag och fick hans galler i ansiktet .

Skyll dig själv ditt snikna as.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

.......
2 655 Inlägg
4 mars 2007
jag vet exakt hur de ligger till me såntdär. eller iallfall gällande på fritiden, på din match vet ja inte men då ja vurpade me hojjen (bilder i galleri) så tog ja reda på om man kunde få nått för skadorna och ärren och de. och då fick jag veta de att om ärren och så är synligt efter 2 år så kan man få ersättning, annars inte...

TVT Member
377 Inlägg
4 mars 2007
haha ja vet inte hur det gäller med sånt där innom sport, men en polare var med o flyttade en gammal olje panna. Han skar sej då på armen och fick runt 10 papp från försäkringskassan för det ärret... inte alls stort... smile Men ja vet inte hur det är innom sport  & så...

79 Inlägg
4 mars 2007
aaaa det ska du få...jag bröt armen när jag spela boll..å fick pengar för de..så det ska inte vara några problem..

Kör fort annars kommer du inte fram..eller ta cykeln...:P :lol :cool:

607 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
YööA skrev:

Men om man kan få pengar tackar man väl inte nej till det , eller

Brynäs tigers

Sleeper
3 084 Inlägg
4 mars 2007
självklart ska du få pengar kanske inte blir så mycket man blir ju försäkrad när man går med i föreningen. Ingår väl i bla föreningsavgifter etc. eller har jag fel? har iaf för mig att det var så

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Örebroare i exil
970 Inlägg
4 mars 2007
Just ärr och sådant i ansiktet brukar man kunna få ut pengar för. Men ingen idé för oss att sitta här och gissa om du får pengar eller ej. Bäst svar får du genom att ta kontakt med ditt försäkringsbolag. Kan tillägga att jag inte fått ut en enda krona hittills för alla mina skador jag ådragit mig i arbetet. Då har det handlat om skador som spräckt armbåge + inre blödning. Krossad fot. Ordentligt sönderskuren hand. I det närmaste avklippt finger. Svetsblänk, för att nämna några. Det är inte för inte som jag fått smeknamnet Olyckan nere på jobbet smile
Senast redigerat av _Kekke_ (4 mars 2007)

Hej FRA!

607 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Har hört i dag att man kan få ersättning om det finns ärr kvar och hur det ser ut ! en kompis hade tydligen fått en bandy klubba i ansiktet och fick också sy, 2 år senare fick han 6000kr !

Brynäs tigers

DFFL
9 020 Inlägg
4 mars 2007
YööA skrev:
FireTraXX skrev:
YööA skrev:

Men om man kan få pengar tackar man väl inte nej till det , eller

Jag har säkert 20cm ärr över kroppen (Totalt, inte ett enda.)
Och jag vet att jag hade fått mycket pengar för det, men jag tänker inte snylta...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sleeper
3 084 Inlägg
4 mars 2007
FireTraXX skrev:
Jag har säkert 20cm ärr över kroppen (Totalt, inte ett enda.)
Och jag vet att jag hade fått mycket pengar för det, men jag tänker inte snylta...

snylta?! vad ger det då att betala en försäkring överhuvudtaget?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 mars 2007
FireTraXX skrev:
YööA skrev:

haha big_smile
Nej men lite så är det nog, ishockey är en tuff sport, å ska försäkringsbolagen pröjsa alla som måste sy så skulle det bli väldigt dyrt...
Vet inte men skulle inte tro att de blir någon ersättning

Sky´s the limit...

Sök