6317
Sök

FM-sändare till iPod

689 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Tjoho! Vet inte om det är i rätt forumsdel, men tycker den tillhör lite här ändå tongue
Har kollat i Teknikmagasinet och dom säljer FM-sändare som man kopplar in i sin ipod så skickar den en FMfrekvens som man ställer in bilstereon på.. Undrar om någon har någon erfarenhet av sån? Den för 499kr..
Vill inte höra "köp en stereo med inkoppling för ipod", de kommer ja göra men prioriterar inte det just nu! tongue
//Bagarn

543 Inlägg
5 mars 2007
En kompis till mig har en sån, och den funkar super bra smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

689 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Okey, inget brus eller så? Söker den upp så den alltid är ensam på den frekvensen så man inte får in en radiostation och den samtidigt ? tongue

1 231 Inlägg
5 mars 2007
asså på den FM sändaren så finns det 2-3 stationer du kan välja på ... typ 88,1 .. 88,2 .. 88,5 eller nått sånt ... sedan sätter du på FM2 på stereon om jag inte minns fel , sen så bara sätter du igång låten på Ipoden , funkar klockrent , har en polare som hade en sån , och en annan kör samma sak fast med sin mobil smile
en gång körde jag bakom honom o lyssnade på musiken han lyssnade i sin bil smile as coolt smile fast det brusade lite för mig smile

Administratör
11 968 Inlägg
5 mars 2007
Köp inte den "analoga" från teknikmagasinet. Du ställer in en fast frekvens och sen "fininställer" den med en ratt. Den suger hårt iaf... jag har visserligen inte provat den digitala (som ställer in sig själv), men den kan inte vara sämre än den analoga varianten iaf...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök