101CRX skrev:
Mr_Gear skrev:
Tack för tipsen

tror inte flat funkar då det är det steget är ställt på från början och det var det som fick mig att börja försöka få ner diskanten mer... men försöka går ju, tar inte många sekunder!
TT-Avant: Det visste jag faktiskt inte men det kan mycket väl vara så att de sitter för långt isär i så fall, högtalarn sitter mitt i dörren(740) och diskanterna vid A-stolpen så det är ju rätt långt emellan. Det måste jag pröva

Tackför tipset!
101CRX: Det är mest så att det är väldigt vass diskant den är inte så värst hög... just nu tror ja mest på teorin att dom sitter för långt från baselementen. Men vad är formeln för att räkna ut motståndens storlek? kan vara bra att känna till i framtiden om inte annat

Tack...
okej.. men om diskanten är vass och tar över så ligger den för högt i nivå!thats it..
jag fördrar homogent ljud och gärna lite mjukare stil på diskant.misstänker att den är för lågt delad frekvens
Du kan mycket väl ha rätt... ska se hur det låter med diskanten på annan plats imorrn annars vad ska jag ha för motstånd om jag ska sänka med ca. 6db? fast jag misstänker att 6db kan vara lite i överkant, så säg -3db vad då?
Senast redigerat av Mr_Gear (6 mars 2007)
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.