Blev kallad Dum i huvet av polis ikväll!!!!

Goli
11 mars 2007 · 793 Inlägg

Mäki skrev:

Goli skrev:
Jag åkte till en piketbuss med flit igår och skulle be dem hålla utkik efter en vän som supit skallen av sig. Det slutade med att jag fick 1000:- i böter pga vägen jag ställt mig på för att prata med dem inte var en parkering. HELT SJUKT!!!

Vad i helvete yikes

Mjo kan inte mer än att hålla med!

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
ILarsaI
11 mars 2007 · 326 Inlägg

Om jag fattat rätt, poliserna ville att du skulle styrka din frus identitet för att lösa frågan snabbare, men du ville istället åka hem så de fick se körkortet. Polisen blev sur och kallade dig dum i huvet för det?

Ja, på sätt och vis kan jag förstå dem faktiskt, de ville lösa det snabbt men du krånglar till allt genom att säga så. Självklart är det fel av han att kalla dig dum i huvet men de är ändå bara människor och inte robotar, man säger saker ibland som man inte menar. Han tänkte nog inte alls på vad han sa p.g.a irritation mot dig, och ångrade sig säkert sekunden efter att han sa det. smile

Sir_x
11 mars 2007 · 945 Inlägg

Nattugglan skrev:
Ska du anmäla folk för dom kallar dig dum i huvudet?.
Låter fan sjukare än polisen iaf,men det finns ju folk som utnyttjar allt när dom vet att dom kan få ut några kronor från det

Vart är sverige påväg igentligen,Dom hade ju anmält Magnus uggla för att vara rasistisk mot polacker för han hade sagt "Skum polack" i en sång

Jag får nog hålla med här.
Ärligt, kränkt? Sluta gråta nu tjejen...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
JalleJ
11 mars 2007 · 420 Inlägg

Du kommer aldrig komma igenom med att dom har kallat dig dum i huvet. Det är bara ord mot ord, och poliserna vinner tyvärr där...

hedley Saaboholic
11 mars 2007 · 3 129 Inlägg

Låter som ett enda stort jävla gnäll detta måste jag säga.

Om någon på stan kallar dej för dum i huvudet..går du då och funderar på att anmäla honom eller henne? seriöst.. detta är bara löjligt.

Dock har du rätt i att han som sa detta absolut har gjort ett fel men mer än så är det inte. Jag tror knappast någon här är såpass sken-helig att de aldrig blivit irriterad och sagt liknande saker.

Kränking..nej knappast. dåligt uppförande- absolut.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
NoCooL
11 mars 2007 · 215 Inlägg

Poliser ska sköta sitt jobb dom kan bett henne åkt till polishuset dagenefter o visat upp kortet. hadde löst sej lika fort. o identiteten kan dom kolla på radion med. Noll rätt o kränka henne/han enligt mej iaf smile Dock blir jag kränkt varje dag o bråkar med dom men de hör inte till saken  :S

BERNI
11 mars 2007 · 252 Inlägg

Sa han att du var dum i huvudet eller frågade han om du var det?
Om han frågade skulle du ha svarat med en motfråga:

-Nej jag är inte dum i huvudet, är du?

Det är väl inte emot lagen att fråga polisen det, eller?

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
CalibraJim
11 mars 2007 · 14 Inlägg

jag tycker också du ska lägga ner, de är sånna saker man få ta i livet.
Snack om kränkning för att han sa att du va "dum i huvet", är ju bara larvigt, du har säkert slängt ut massa "dumma" ord nångång.
Som sagt är poliser också människor, inga robotar. dom får höra mååååånga gånger värre saker när dom är i tjänst (säkert på fritiden med) av massa folk, men de får dom ta, polisyrket är mycket påfrestande, jag förstår dem när de blir sura, speciellt när du inte hjälper till att identifiera din fru så allt går snabbare.
Så det är bara löjligt att hålla på att anmäla detta, det kommer inte leda till nån vart ändå, bortkastad tid. de är skillnad om han skulle slagit dig.

CalibraJim
11 mars 2007 · 14 Inlägg

BERNI skrev:
Sa han att du var dum i huvudet eller frågade han om du var det?
Om han frågade skulle du ha svarat med en motfråga:

-Nej jag är inte dum i huvudet, är du?

Det är väl inte emot lagen att fråga polisen det, eller?

att käfta mot polisen löser inget, då sänker man ju sig till samma nivå, om man nu tyckte att de va så farligt..

Albertoo
11 mars 2007 · 538 Inlägg

Sir_x skrev:

Nattugglan skrev:
Ska du anmäla folk för dom kallar dig dum i huvudet?.
Låter fan sjukare än polisen iaf,men det finns ju folk som utnyttjar allt när dom vet att dom kan få ut några kronor från det

Vart är sverige påväg igentligen,Dom hade ju anmält Magnus uggla för att vara rasistisk mot polacker för han hade sagt "Skum polack" i en sång

Jag får nog hålla med här.
Ärligt, kränkt? Sluta gråta nu tjejen...

pengar skiter jag i. jag vill inte ha ett öre, en ursäkt räcker! anledningen till att jag inte ville svara var att de först kalla henne för en gnällig barnunge samt att de VILLE åka hem till oss för o kolla på körkortet.men sen när jag tog upp detta med att de kallade henne saker så ville de HELT PLÖTSLIGT ordna allt på plats! blir så trött på att de tror att de kan säga/göra vad de vill bara för deras jävla uniform!

Thony_mannen
11 mars 2007 · 263 Inlägg

Lägg ner det! Annmäler du det, så skulle jag vilja tro att det inte kommer att bli nåt av det heller....

Volvo-Real-Power!
Kristian_L
11 mars 2007 · 1 893 Inlägg

Thony_mannen skrev:
Lägg ner det! Annmäler du det, så skulle jag vilja tro att det inte kommer att bli nåt av det heller....

Tycker absolut motsatsen. Lägg inte ner det!
Självklart blir det inget, en svenssons ord mot polisens, men får han tillräkligt många anmälningar på sig, så... Vad kan vi annars göra mot sånna? Människor som valt att bli poliser, så de kan förolämpa andra bäst de vill. Eller en del ännu värre, som misshandlar folk med fripass. Vart går grännsen? Vid noll säger de om annat, håll detta på noll också, anmäl fanskapet.

Ibland känns det som det har blivit rena Gestapo fasonerna i landet.
Män i svarta skinrockar som man skall vara rädd för att råka på.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
TSQ
11 mars 2007 ·

kvinnan din borde inte ha ett körkort överhuvudtaget. de ska hållas hemma i köket

Turbo_Finnen
11 mars 2007 · 41 Inlägg

Åkte på böter igår för att jag hade dimljusen på. 500pix. När dom stoppade mig frågade polisen varför jag hade dimljusen på. jag svarade helt ärligt: "För att det är dimmigt ute?"
Då fick jag till svar att det inte var "tillräckligt dimmigt" ute för att få ha på dimljusen. men ironin över det hela var att jag var ute kring samhället och körde för jag ville prova om min polisradio fungerade, vilket den gjorde då dom kollade upp min bil! Less man blir..

Kör före du, så väntar jag på dig där framme
Allt under 19" är vinterdäck
Suzuki SJ410Q "Skorpan" (1985)
CalibraJim
11 mars 2007 · 14 Inlägg

Kristian_V skrev:

Thony_mannen skrev:
Lägg ner det! Annmäler du det, så skulle jag vilja tro att det inte kommer att bli nåt av det heller....

Tycker absolut motsatsen. Lägg inte ner det!
Självklart blir det inget, en svenssons ord mot polisens, men får han tillräkligt många anmälningar på sig, så... Vad kan vi annars göra mot sånna? Människor som valt att bli poliser, så de kan förolämpa andra bäst de vill. Eller en del ännu värre, som misshandlar folk med fripass. Vart går grännsen? Vid noll säger de om annat, håll detta på noll också, anmäl fanskapet.

Ibland känns det som det har blivit rena Gestapo fasonerna i landet.
Män i svarta skinrockar som man skall vara rädd för att råka på.

förolämpa andra bäst de vill?, jag tycker att han skulle identifierat sin fru när de frågar, inte hålla på och fula sig,klart man blir arg, jag tycker att polisen tillochmed är för veliga här i Sverige, de ska vara hårdare tag, man ska respektera polisen, det är allt för många som TROR att de är grymma när dom tjaffsar mot polisen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang