ang cerwin vega 15"

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 mars 2007 · 5 753 Inlägg

hejsan... nu är det så att jag ska byta ut mina zachry tolvor mot en vega v-max 15" och undrar ifall det är nån som har nån erfarenhet av dom, hur dom låter osv?? jag är van ett riktigt bra trycka så jag vill ju självklart att det ska vara ett redigt trycka med vega 15" oxå... hade en äldre vega 15" en gång och den lät riktigt bra och hängde med bra i snabb basen oxå.. men eftersom jag inte har nån erfarenhet av v-max serien så vill jag bara vet av dom som har erfarenhet av dom ifall det är nå bra trycka i dom??.. man tycker ju att en de borde låta rätt bra endå för 2000:- eller den är ju nersatt till 1300:- nu men ord pris är 1999:- eller vad de är.. kan tillägga att jag har ett mono block på 1000watt RMS som jag ska spela den med




MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 mars 2007 · 5 753 Inlägg

ingen som vet eller tror nånting?? alla åsikter är välkommna smile


http://i18.tinypic.com/2cr0wt5.jpg


så där då så ser ni vilken bas de handlar om smile

Senast redigerat av _Glenne_ (7 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
linkan lindgren
7 mars 2007 · 494 Inlägg

_Glenne_ skrev:
ingen som vet eller tror nånting?? alla åsikter är välkommna smile


http://i18.tinypic.com/2cr0wt5.jpg


så där då så ser ni vilken bas de handlar om smile

jag har ju 12 ja men funkar kanon om  amn inte matar den med för mycket ström så att säga ha ha

jag är hård som sten
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 mars 2007 · 5 753 Inlägg

linkan lindgren skrev:

_Glenne_ skrev:
ingen som vet eller tror nånting?? alla åsikter är välkommna smile


http://i18.tinypic.com/2cr0wt5.jpg


så där då så ser ni vilken bas de handlar om smile

jag har ju 12 ja men funkar kanon om  amn inte matar den med för mycket ström så att säga ha ha

hehe jooo men en 15" behöver väll mera kraft än en 12"? men hur låter dom då?? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Kettunen
7 mars 2007 ·

Ska du satsa på cerwin vega så ta Stroker modellen tycker jag. Den gamla 12" eller 15" Den pumpar & pumpar helt underbart

linkan lindgren
7 mars 2007 · 494 Inlägg

Kettunen skrev:
Ska du satsa på cerwin vega så ta Stroker modellen tycker jag. Den gamla 12" eller 15" Den pumpar & pumpar helt underbart

ja men dom kostar bly,  15 behöver inte nå mer kraft. dom ligger ju på 600 w rms med

jag är hård som sten
Kettunen
7 mars 2007 ·

Nää dom kostar inte så jävla mycket dom gammla juh? Jag köpte min för 2000 kr utan låda

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 mars 2007 · 5 753 Inlägg

nä men dom är ju förbannatt ful dom gammla strokern (inge illa menat men du håller säkert med?) och jag vill ha nått snyggt bygge smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
linkan lindgren
7 mars 2007 · 494 Inlägg

_Glenne_ skrev:
nä men dom är ju förbannatt ful dom gammla strokern (inge illa menat men du håller säkert med?) och jag vill ha nått snyggt bygge smile

en 15 blir bra te deg, den går ju bara på 1300 kr ändå så eller hur mvh

jag är hård som sten
Malmoe SSS -12
7 mars 2007 · 3 217 Inlägg

Hellre att det låter bra än ser bra ut ju...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 mars 2007 · 5 753 Inlägg

linkan lindgren skrev:

_Glenne_ skrev:
nä men dom är ju förbannatt ful dom gammla strokern (inge illa menat men du håller säkert med?) och jag vill ha nått snyggt bygge smile

en 15 blir bra te deg, den går ju bara på 1300 kr ändå så eller hur mvh

japp dom är nersatt från 2000kr till 1300kr eller om de bara är nån rea grej dom har inte vet jag, men ord pris är 2000kr smile




fuckface: jo men tror nog en sån där vega 15" som jag snackar om dundrar på rätt skapligt (duger nog) plus att den är BRA MKT snyggare än gammla strokern smile men jag vill som sagt ha både ljud och utseende smile

Senast redigerat av _Glenne_ (7 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Herr_Talladega V.I.P
8 mars 2007 · 286 Inlägg

Kör med dubbla 12" v-max, de trycker på bra. Driver dessa med ett DLS A6 block.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 mars 2007 · 5 753 Inlägg

okey smile



eller om ni kanske kan rekomendera några andra 15"are i samma prisklass ungefär som låter bra.... dock så gillar jag vega och har alltid gjort men kul att se vad de finns för altenativ smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Kettunen
8 mars 2007 ·

GLENNE!
Jo håller med dig. Inte snygg nånstans tongue
Men den krossar fortfarande än idag många andra tillverkare

dbjanoz
8 mars 2007 · 1 785 Inlägg

Det är ju grymmt mycke bas för pengarna! Vilken annan bas får man för 1300kr??? som mäter upp till de parametrarna. Har bl a ett X-max som är större än Kicker L7 från år 2001.

Tyvärr kan jag inte uttala mig om hur basen låter, men jag gillar Cervinwega's nya basar, snyggast är V-max serien.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 mars 2007 · 5 753 Inlägg

Kettunen skrev:
GLENNE!
Jo håller med dig. Inte snygg nånstans tongue
Men den krossar fortfarande än idag många andra tillverkare

joo men dom verkar vara svår att få tag på nu för tiden sen så ska man ha sånna så får man bygga så att inte basarna syns typ tongue hehe

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 mars 2007 · 5 753 Inlägg

sen så kanske man ska fråga hur lådan till en sån där ska byggas... hur stor, hur många liter, portad eller sluten låda osv?? nån som har lust att hjälpa till med en beräkning på hur stor och hur en låda ska byggas till en sån där.... kan ju vara bra att veta så kan man ju bygga en låda så man har en låda klar når man har köpt basen smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
linkan lindgren
8 mars 2007 · 494 Inlägg

_Glenne_ skrev:
sen så kanske man ska fråga hur lådan till en sån där ska byggas... hur stor, hur många liter, portad eller sluten låda osv?? nån som har lust att hjälpa till med en beräkning på hur stor och hur en låda ska byggas till en sån där.... kan ju vara bra att veta så kan man ju bygga en låda så man har en låda klar når man har köpt basen smile

den ska ligga på 21 liter slutet, och 29 liter portad mvh

jag är hård som sten
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 mars 2007 · 5 753 Inlägg

linkan lindgren skrev:

_Glenne_ skrev:
sen så kanske man ska fråga hur lådan till en sån där ska byggas... hur stor, hur många liter, portad eller sluten låda osv?? nån som har lust att hjälpa till med en beräkning på hur stor och hur en låda ska byggas till en sån där.... kan ju vara bra att veta så kan man ju bygga en låda så man har en låda klar når man har köpt basen smile

den ska ligga på 21 liter slutet, och 29 liter portad mvh

tackar men är du säker? de står ju nått om 82 liter i infon om basen såg jag nyss??  sen så undrar jag hur man räknar ut hur stor den ska vara när den ska vara på visst många liter om ni förstår ... MVH

Senast redigerat av _Glenne_ (8 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Gräsberg
8 mars 2007 · 1 002 Inlägg

Kettunen skrev:
Ska du satsa på cerwin vega så ta Stroker modellen tycker jag. Den gamla 12" eller 15" Den pumpar & pumpar helt underbart

stroker pumpar nöe grymt gött.
polare bor typ 200m bort o man hörde när han lekte som bäst smile
det man slogs om va att inte sitta i baksätet på hans mb300 du hörde inget av de som sades och du hade ett ständigt tryck över ryggen, spela fint igenom tanken! big_smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang