Inbrott i vår s80 T6a inatt!

Xuri One Man Clan
8 mars 2007 · 4 287 Inlägg

vad är de för årsmodell på den ? de sitter ju massrörelsesenor i dom vad jag vet ..och även om man får ner rutan då på ett eller annat sett utan att larmet går så går larmet så fort man kommer in i kupen ..och både motorhuv och bagaget är ju också larmat ...dom måste har larmat av eller dyligt innan dom knycke grejerna ..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
bojboj
8 mars 2007 ·

HAHAHA det va det fräckaste jag sett och hört på länge.

darkwizard Fordonstekniker
8 mars 2007 · 1 740 Inlägg

Pluskabeln går väl under på S80? Om den gör det så är det ju bara och fimpa den och så är grönt ljus. Men detta låter som ett beställningsjobb. Kan också vara därför den inte startade.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
BamZe84
8 mars 2007 ·

bOgge skrev:
Herre gud, snart tar folk baksätet å makeup speglarna oxå..

Tycker de e skumpt dock =/

Skumt vet ja inte om de är rätt uttryck, men de är tråkigt. Sakerna var säkert på färjan till polen innan vi upptäckt att de varit inbrott, men som tur e finns de försäkringsbolag.

BamZe84
8 mars 2007 ·

darkwizard skrev:
Pluskabeln går väl under på S80? Om den gör det så är det ju bara och fimpa den och så är grönt ljus. Men detta låter som ett beställningsjobb. Kan också vara därför den inte startade.

Stämmer bra den går på undersidan den kabeln, men snackade me ett par killar som "jobbar" med att fixa bilar, de snackade om en sensor man kan köpa på internet o programmera såna  car portar, att man kunde fixa bil larm med dem. Eller även deadlockskey som man oxå fixa på nätet , vilket gör att ingen bil är säker mer sad

BamZe84
8 mars 2007 ·

gemini78 skrev:
Verkar vara ett beställningsjobb, någon som tydligen behövt reservdelar...

ja, de tror vi oxå, öststatsländerna köper ju krockade bilar från exempelvis tyskland billigt så åker de med färjan över ti sverige o "jobbar" ngra dagar i sverige sen har dem en komplett bil sad

BamZe84
8 mars 2007 ·

Ena skrev:
Verkar vara killar som kan detta iallafall.
Lyckats undgå larmet när dom fick upp bilen, lossat på airbag, motorhuv ljudlöst + även det andra.

Dom måste ju vetat exakt vad som fanns, vad som krävdes och även haft transportmedel att få iväg huven också.

Helt sjukt igentligen.

Kan bara säga att jag tycker de är för jävligt,

och typiskt nog är man för snål för en hyrbils försäkring på 420kr /halvåret så de hade man inte tecknat, så ingen rätt till hyr bil heller sad men den försäkringen är tecknad nu tongue frågade hon på Volvia försäkring ifall hon inte kunde skriva försäkringen från igår, men de gick hon inte me på tongue jävla särring big_smile

Pasi_k Impreza Drifter
9 mars 2007 · 116 Inlägg

Soundheadz skrev:
Ja tid tar det men ljudlöst kan det vara, många larm är så dåliga idag och dom bara går att kortsluta med hjälp av bakblinkersen så är man förbi både centrallås och larm. sen kan man enkelt plocka det man vill ha, så länge bilen är "kortsluten" sen kan man bara sticka därifrån.

Ljudlöst, spårlöst och enkelt!

Nå´n som sett på Gone in 60 sec för många gånger hör jag..
Det var många år sen man kunde göra som du sa.
NU funkar det inte längre iomed kortslutningslösa elelr avsäkrade utgångar på larmen.

Min gissning är att dom  fimpat larmet redan , eller att dom fixat nycklar på nått sätt...

Mina 2 cent...

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition
Subaru Impreza WRX Sti "Subba Drift Edition" (2002)
Daaze Rent A Retard !
9 mars 2007 · 674 Inlägg

Sandman skrev:

BamZe84 skrev:

terazzi skrev:

Ja att ni blev med allt såklart ju!!
och jag sa bara ett sätt man kunde skydda bilen, iaf så han hade det..
ja om ni hade hört dem o sett d visst hade ni inte legat kvar då?

jasså du menar så, jag har jobbar 12 timmar så jag är helt slut o sitter i min egen lilla värd, ja nä klart man hade gått ut men man vet ju inte vad dem har om de är knivar eller pistoler lixom men men,....

Men vadå. Sover du inte naken som normalt folk?

En naken kille iförd sneakers viftande med ett basebollträ får nog vem som helst på flykt wink

Ja jag skulle då fly för livet om nån kom och jagade mig i den utstyrselen big_smile

BTW. tråkigt med bilen..

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Jukkas :]
9 mars 2007 · 469 Inlägg

så jävla tråkiga killar!!

BamZe84
13 mars 2007 ·

Nu har Volvo hållt på i 3 dagar och får inte igång c-lås och larmet....suck....sad

fredda_king Fotograf
13 mars 2007 · 1 319 Inlägg

fan vad jobbit.. skulle haft BMW värsta larm som man inte får ha i sverige.. då sitter det 4a gas rör under bilen som sprutar ut elds lågor runtom om man rör bilen.. borde få dom flesta att springa..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
BamZe84
13 mars 2007 ·

fredda_king skrev:
fan vad jobbit.. skulle haft BMW värsta larm som man inte får ha i sverige.. då sitter det 4a gas rör under bilen som sprutar ut elds lågor runtom om man rör bilen.. borde få dom flesta att springa..

haha, polaren är elektriker, funderar på 220v i karossen ? tongue
då får grannens hund ståfräs om han pissar på den big_smile

Team-Adolfsson Gödseldräng
13 mars 2007 · 4 529 Inlägg

BamZe84 skrev:

fredda_king skrev:
fan vad jobbit.. skulle haft BMW värsta larm som man inte får ha i sverige.. då sitter det 4a gas rör under bilen som sprutar ut elds lågor runtom om man rör bilen.. borde få dom flesta att springa..

haha, polaren är elektriker, funderar på 220v i karossen ? tongue
då får grannens hund ståfräs om han pissar på den big_smile

hahahhaa fy fan va ont och gå imot din bil när det är 220v i karrosen haha
kommer du ju iallafall märka om nån rört din bil kommer ju lukta bränt efter det tongue

fredda_king Fotograf
13 mars 2007 · 1 319 Inlägg

men det är ju lätt att få bilen strömförande det är bara att man fasvänder motorvärmaren så blir den strömförande..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Epitaph
13 mars 2007 · 835 Inlägg

Det va ju nån gubbe som gjorde det. Han drog en kabel till merca-stjärnan eftersom han va så trött på att alla skulle sno den. Hehe. sköning, sånna borde få medalj! smile

Team-Adolfsson Gödseldräng
13 mars 2007 · 4 529 Inlägg

skulle jag me gort men man kommer åka dit och få en jävla massa böter och skadestånd för det
även om någon gör inbrott tillexempel i erat hus och går ut genom dörren och det är is på gången om han rammlar och dör eller något så är det hus ägaren som åker dit på det dör han så blir det dråp bryter han något så blir det massa skadestånd
en gammal tant i jönköping råkade ut för det va en som var inne i hennes hus snodde tv och sånt gick ut ramlade på gången bröt benet och hon fick punga ut med en hel del
tycker det är en jävligt dålig lag som säger att det ska vara så

Tompa_Vax Skogs Arbetare
13 mars 2007 · 413 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
skulle jag me gort men man kommer åka dit och få en jävla massa böter och skadestånd för det
även om någon gör inbrott tillexempel i erat hus och går ut genom dörren och det är is på gången om han rammlar och dör eller något så är det hus ägaren som åker dit på det dör han så blir det dråp bryter han något så blir det massa skadestånd
en gammal tant i jönköping råkade ut för det va en som var inne i hennes hus snodde tv och sånt gick ut ramlade på gången bröt benet och hon fick punga ut med en hel del
tycker det är en jävligt dålig lag som säger att det ska vara så

Hur faan kunde han få det?? verkar ju helt sjukt, vart är sverige på väg??

Go For It!!
discokapten Kapten på disco!
13 mars 2007 · 1 729 Inlägg

Ledsen att göra er besvikna grabbar men det är en myt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
fredda_king Fotograf
13 mars 2007 · 1 319 Inlägg

vad är det som är en myt?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang