Inbrott i vår s80 T6a inatt!

discokapten Kapten på disco!
13 mars 2007 · 1 729 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
skulle jag me gort men man kommer åka dit och få en jävla massa böter och skadestånd för det
även om någon gör inbrott tillexempel i erat hus och går ut genom dörren och det är is på gången om han rammlar och dör eller något så är det hus ägaren som åker dit på det dör han så blir det dråp bryter han något så blir det massa skadestånd
en gammal tant i jönköping råkade ut för det va en som var inne i hennes hus snodde tv och sånt gick ut ramlade på gången bröt benet och hon fick punga ut med en hel del
tycker det är en jävligt dålig lag som säger att det ska vara så

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
BamZe84
13 mars 2007 ·

Fan är så trött på inbrott, har satt på nya fälgar, undra hur länge de får sitta där ?tongue

darkwizard Fordonstekniker
13 mars 2007 · 1 740 Inlägg

BamZe84 skrev:
Fan är så trött på inbrott, har satt på nya fälgar, undra hur länge de får sitta där ?tongue

Låsmuttrar ala * 5 olika på alla hjulen, då blir det svårt att få bort dom.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
BamZe84
13 mars 2007 ·

Haha aufan de är nog dagens boktips wink

Tirbing
13 mars 2007 · 7 Inlägg

Tragiskt...men vet hur det är och vara nära när tjuven är lös...satt på övervåningen en gång och hade altan-dörren öppen på botten våningen..kom ner så var micron, plånböckerna och en lampa borta...och då hade vi hund..så bara för att man är nära betyder inte att man måste höra eller reagera..men att strippa bilen på det där sättet istället för att sno och strippa någona annatsnans..skummt!

Skee vRsex
14 mars 2007 · 471 Inlägg

Enkelt motmedel mot detta är att köpa Rörelsekänslig strålkastare över garageplanen.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
Team-Adolfsson Gödseldräng
14 mars 2007 · 4 529 Inlägg

discokapten skrev:
Ledsen att göra er besvikna grabbar men det är en myt.

det kan du ju tro om du vill

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 mars 2007 · 4 529 Inlägg

Epitaph skrev:
Det va ju nån gubbe som gjorde det. Han drog en kabel till merca-stjärnan eftersom han va så trött på att alla skulle sno den. Hehe. sköning, sånna borde få medalj! smile

går ej få merca stjärna att leda ström då det inte är nåt strömförande material i den

BamZe84
16 mars 2007 ·

Team-Adolfsson skrev:

Epitaph skrev:
Det va ju nån gubbe som gjorde det. Han drog en kabel till merca-stjärnan eftersom han va så trött på att alla skulle sno den. Hehe. sköning, sånna borde få medalj! smile

går ej få merca stjärna att leda ström då det inte är nåt strömförande material i den

Allt går lillevän, bara mer eller mindre arbete, lär dig de wink

ghiarocket
16 mars 2007 · 39 Inlägg

det där med att bli ersättningskyldig om tjuven halkar stämmer
vi har haft den frågan uppe i våran egnahemsförening
ursprungsfrågan gällde om vi är ersättningsskyldiga om någon ramlar på vår väg
vilket ledde oss in på just det om tjuven halkar på vägen ut
om det är en tjuv som kommer ut ur ditt hus och ramlar i halkan eller bara någon som går förbi spelar ingen roll då inbrottet och fallet/skadan är två olika ärenden
däremot måste tjuven eller personen bevisa att det tex inte varit halkbekämpat

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 mars 2007 · 4 529 Inlägg

ghiarocket skrev:
det där med att bli ersättningskyldig om tjuven halkar stämmer
vi har haft den frågan uppe i våran egnahemsförening
ursprungsfrågan gällde om vi är ersättningsskyldiga om någon ramlar på vår väg
vilket ledde oss in på just det om tjuven halkar på vägen ut
om det är en tjuv som kommer ut ur ditt hus och ramlar i halkan eller bara någon som går förbi spelar ingen roll då inbrottet och fallet/skadan är två olika ärenden
däremot måste tjuven eller personen bevisa att det tex inte varit halkbekämpat

där ser folk tongue
det var ingen myt det jag skrev
sverige håller på att gå under det kan jag lova hmm

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 mars 2007 · 4 529 Inlägg

BamZe84 skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Epitaph skrev:
Det va ju nån gubbe som gjorde det. Han drog en kabel till merca-stjärnan eftersom han va så trött på att alla skulle sno den. Hehe. sköning, sånna borde få medalj! smile

går ej få merca stjärna att leda ström då det inte är nåt strömförande material i den

Allt går lillevän, bara mer eller mindre arbete, lär dig de wink

hehe aa fast vissa saker är lite svårare än andra tongue
men det kan ej varit orginal stjärnan så fall måste han bytt ut den till ett strömförande material smile

BamZe84
16 mars 2007 ·

Kommer ihåg en bra låt från Pluton Svea - Vart är vårt Sverige på väg,  Ja de kan man fan undra :S Att inte få spela nationalsången på skolavslutningen är en sak som retar mig tongue men de har inget me bilar o göra, men vart ska de ta slut ?

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 mars 2007 · 4 529 Inlägg

BamZe84 skrev:
Kommer ihåg en bra låt från Pluton Svea - Vart är vårt Sverige på väg,  Ja de kan man fan undra :S Att inte få spela nationalsången på skolavslutningen är en sak som retar mig tongue men de har inget me bilar o göra, men vart ska de ta slut ?

ja du när man får man spela nationalsången inte många ställen lyssnar man på den hemme på cdn eller i bilen och en utlänning hör det så blir man ju åtalad som hets mot folkgrupp hmm
kommer sluta med att sverige går i konkurs eller hur man ska säga det

Kayhan
16 mars 2007 · 407 Inlägg

Nu ska vi inte dra alla utlänningar över en kam, smile

Henka_ Slav
16 mars 2007 · 1 454 Inlägg

Nej absolut inte, men de e ju så sjukt att dom sätter sånna stopp för att "motverka rasism/nazism" de e bara för mkt. Nä vad vet jag men ja tycker att de e påväg åt helvete med sverige. Även många av mina vänner (invandrare) tycker att sverige håller på att bli helt fuckat.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Team-Adolfsson Gödseldräng
16 mars 2007 · 4 529 Inlägg

det enda man får hoppas på att att politikerna gör bort sig och att det går åt H*****e
och att dom får börja om på nytt nångång för snart kommer man ju inte ha råd att äga nånting längre hmm
betalar 1300 i skatt på min bil
billigt men försäkringen svindyr ger ca 4000 vart fjärde månad tycker jag är en hel del överdrivet
och det är mot stöld trafik brand och hyrbil

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 mars 2007 · 4 529 Inlägg

Kayhan skrev:
Nu ska vi inte dra alla utlänningar över en kam, smile

inte så jag menade tongue

BamZe84
16 mars 2007 ·

Kayhan skrev:
Nu ska vi inte dra alla utlänningar över en kam, smile

Nej så klart inte, men när polisen kom hit efter inbrottet och hon säger till oss;
" Sakerna är säkert redan på väg till polen innan ni ens vaknat" vad ska man tro då ?
Bilforum som blev till ett invandrarpolitikforum tongue

lundwall
22 mars 2007 ·

BamZe84 skrev:
Kommer ihåg en bra låt från Pluton Svea - Vart är vårt Sverige på väg,  Ja de kan man fan undra :S Att inte få spela nationalsången på skolavslutningen är en sak som retar mig tongue men de har inget me bilar o göra, men vart ska de ta slut ?

Jag skulle vilja påstå att det var precis lagom att sluta spela nationalsången den dagen då skolorna faktiskt inte längre slutade på nationaldagen den 6:e juni.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang