4190
Sök

Datorproblem :(

Saab raggare : )
887 Inlägg
10 mars 2007
Trådstartare
Har fått problem med min dator sad

spelade wow. helt plötsligt kom ett knäckande ljud från datorn.. ett klick och allt stanna. kunde inte göra någongting.. tänkte ; måste bara hängt sig.. starta om...

kommer knappt in i windows.. stog stilla där det står windows blalba.. och en liten. . "tanke-bar" där en färgklutt åker fram o tillbaka.. ni vet säkert vad jag menar...

HOPP.. tänkte jag.. starta om.. samma .. fast " vill du gå i felsäkert "osv.. valde de efter några "normal uppstarter " utan success... kom ändå inte in...

Men efter några gånger kommer jag iaf in i windows.. men spelet startar aldrig.. + att datorn kan hänga sig nästan.. totalt... msn går oftast att skriva på . men internet hänger sig ofta (hoppas de håller hela inlägget )

Och då blir det till att starta om...

NU till frågan.. är det som jag tror det är.. att hårdisken håller på att säga adjö?

Borde inte va grafik.. spelat upp filmer osv ( har inga andra spel installerade) och då gick allt bra... spela från en annan hårddisk (extern.. ) funka det med...

Någon som känner igen problemet och kan säga om det är hårdisken, minnet lr vad det nu är som inte vill vara min vän ?

(SORRY för romanen tongue men försöker förklara så de inte blir nått "missförstånd)

Tack på förhand ! /erik

Turbo.. Because Im worth it :)

Kettunen
10 mars 2007
Goodbye my lover tongue Nee men tror hd kraschar när som helst om den klickar.. Det är bevis på det

887 Inlägg
10 mars 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Goodbye my lover tongue Nee men tror hd kraschar när som helst om den klickar.. Det är bevis på det

okej.. över me allt på externa och beställa ny då helt enkelt ;P

Pissskitdator sad
tack för svaret smile

Kettunen
10 mars 2007
Joo precis. Bra tänkt Inte mer med det helt enkelt smile
Luuuuuuuugnt vettö

887 Inlägg
10 mars 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Joo precis. Bra tänkt Inte mer med det helt enkelt smile
Luuuuuuuugnt vettö

bara börja hitta på kortnr. o skicka efter ^^

Speed FMK
849 Inlägg
11 mars 2007
zwich skrev:
Har fått problem med min dator sad

spelade wow. helt plötsligt kom ett knäckande ljud från datorn.. ett klick och allt stanna. kunde inte göra någongting.. tänkte ; måste bara hängt sig.. starta om...

kommer knappt in i windows.. stog stilla där det står windows blalba.. och en liten. . "tanke-bar" där en färgklutt åker fram o tillbaka.. ni vet säkert vad jag menar...

HOPP.. tänkte jag.. starta om.. samma .. fast " vill du gå i felsäkert "osv.. valde de efter några "normal uppstarter " utan success... kom ändå inte in...

Men efter några gånger kommer jag iaf in i windows.. men spelet startar aldrig.. + att datorn kan hänga sig nästan.. totalt... msn går oftast att skriva på . men internet hänger sig ofta (hoppas de håller hela inlägget )

Och då blir det till att starta om...

NU till frågan.. är det som jag tror det är.. att hårdisken håller på att säga adjö?

Borde inte va grafik.. spelat upp filmer osv ( har inga andra spel installerade) och då gick allt bra... spela från en annan hårddisk (extern.. ) funka det med...

Någon som känner igen problemet och kan säga om det är hårdisken, minnet lr vad det nu är som inte vill vara min vän ?

(SORRY för romanen tongue men försöker förklara så de inte blir nått "missförstånd)

Tack på förhand ! /erik

Hårddisken är den enda, förutom dc/dvd läsare och fläktar, rörliga hårdvaran i datorn. om det klickande garanterat orsakade felet så är det högst troligt att det är din hårddisk som håller på att ge sig. men jag skulle inte beställa en ny hårddisk i första hand. fel som de du pekar på låter mer som något slags överhettningsfel av något slag. det knäckande ljudet skulle kunna vara någon fläkt. har du kollat så att alla fläktar går som de ska? har du en hyffsat ny dator så klarar grafikkortet av att visa enklare saker utan fläkten igång medans den går igång när du startar ett spel. skulle då kunna tyda på att den är sönder. kolla tempen i datorn med en ytter termometer om du kan och se så den inte är alldeles för hög. testa även att om du har en bordsfläkt hemma, öppna datorn och rikta fläkten rakt in i datorn och se om det hjälper.

Anledningen till att jag föreslår överhettning är att det är ganska vanligt och att det är betydligt billigare att felsöka än att byta hårddisk. Det kan även vara så att din hårddisk varit överhettad och därför gått sönder, det är dock ganska ovanligt. Men hårddiskar håller längre om de får rätt kylning.

Vad är det för dator och hur gammal e den?

Mvh Ludde

Sök