6458
Sök

Kicker basar

603 Inlägg
12 mars 2007
Trådstartare
Tjenare!
Jag är nu inne på Kicker basar. Typ lådan med 2 st 10" Comp VR. För om jag har förstått det hel rätt så är det värt att gå upp från Comp till Comp VR (Rätta mig om jag har fel!?!?)

Någon som kan uttala sig om lådan!? Det är ju en portad låda med jättestort rör (6").
Som den nybörjaren jag är förstår jag inte vad slkillnaden ljudmässigt blir, är det någon?

Jag spelar mest trnce, dance och techno och vill ändå ha en hyfsat snärtig och fin bas bas. Inte bara "grumligt skrammel" ...Ni förstår säkert vad jag är ute efter. Är jag inne på rätt spår eller borde jag satsa på något annat!? Som t ex MDS Fanativ Digital-lådorn!?
(Vad vet jag, jag ha bara kikat runt och försökt få en bred bild av marknaden)

Hälsningar Sebbe
Senast redigerat av Casanovan (12 mars 2007)

In hoc signo vinces

914 Inlägg
12 mars 2007
listar säkert inte alla saker men bland annat beror hurdana portar det är utav vad för element,låda,bil och frekvens man vill spela. Så som jag upfattat det så är färdigbyggda lådor mer en allroundlåda som kan passa att spela med i de flesta bilar.
Sen om en port är 3" eller 6" spelar ingen roll. Det är den totala arean av porten som är viktig och längden av röret i lådan. Om du kollar på färdigbyggda och heammabyggda lådor så ser du att om det är små portar så sitter det flera av dom. Som du själv skriver så sitter det bara en stor på den för det är den arean porten behöver ha.

Kan dock vara missuppfattningar jag har fått men det är vad jag förstått det som så sharky eller nån annan kommer å rättar mig antagligen snart om jag förstått fel big_smile

Sök