Rockford steg slår ifrån. P4004 (problem löst)

_Durka_
12 mars 2007 · 76 Inlägg

Hej Har ett RF P4004 steg. Som jag driver 2 12" med. Mitt problem är steget stänger av sig när man drar på. Och startar sen inte på evigheter. Det kan knappast va att steget blir för varmt, för idag nu stängdes det av redan efter 1min. Kände då på steget och var knappt ljumet.

Någon som haft liknande problem??

MVH/ Durka

Senast redigerat av _Durka_ (12 mars 2007)

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!
Drönirettab
12 mars 2007 · 21 761 Inlägg

Lyser det någon protectionlampa när steget slår av?

Mät hur mycket spänning det är på stegets kopplingsplintar för strömkablarna när du drar på hög volym.

_Durka_
12 mars 2007 · 76 Inlägg

Okej... ska testa det.. vad ska jag få fram då?? vad är normalt??

Mvh/ Durka

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!
Drönirettab
12 mars 2007 · 21 761 Inlägg

Om du först mäter på batteriet och sedan vid stegets kopplingsplint så ska det inte skilja mer än någon tiondel i spänning, den spänningsförlust som uppstår i strömkabeln mellan batteri och slutsteg bör inte vara högre än tex 0,2-0,3V enligt min åsikt.

Sedan så ska spänningen på batteriet inte sjunka mycket, men det beror också på om du har motorn igång eller inte. Är motorn avslagen så hjälper ju inte generatorn till att hålla spänningen och därför blir det större spänningsvariationer då.

Med motorn avslagen så bör inte spänningen sjunka under 11,5-12V när du drar på, annars finns risk att steget tar stryk. Har du motorn igång och ett varvtal på runt 2000 varv så bör spänningen vara 14-14,4V och när du spelar högt så ska inte spänningen sjunka speciellt mycket.

_Durka_
12 mars 2007 · 76 Inlägg

hahahahaha... problem löst:P hahaha.... Kommer inte säga vad det var:P Fy skämms på mig.

Nu lirar det igen:D

// Men ett super tack ändå, lite lärde man sig på denna tråd.

MVH/ Durka

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!
Drönirettab
12 mars 2007 · 21 761 Inlägg

Men nu blev jag ju nyfniken ju. Snääälla berätta.

vw_performance Greve
12 mars 2007 · 1 058 Inlägg

hehe, jag blev vansinningt sugen på att höra vad det var.. tongue lovar att inte mobba dig, sånt här har hänt ALLA! så det är bara att klämma fram: P

PoLoud =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang