När ryker körkortet?

PorscheJezzica
13 mars 2007 · 415 Inlägg

Har fått för mig att lappen ryker vid 3:e hastighetsöverträdelsen?
Stämmer detta?hmm

Man får juh sk Varning från Länsstyrelsen hemskickad!
Men har hört att efter 3 varningar så ryker lappen! Och att dessa varningar hänger ovanför ditt huvud i 2 år innan den försvinner!?

Någon som vet något inom ämnet???

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Jonni
13 mars 2007 · 1 256 Inlägg

jessica1 skrev:
Har fått för mig att lappen ryker vid 3:e hastighetsöverträdelsen?
Stämmer detta?hmm

Man får juh sk Varning från Länsstyrelsen hemskickad!
Men har hört att efter 3 varningar så ryker lappen! Och att dessa varningar hänger ovanför ditt huvud i 2 år innan den försvinner!?

Någon som vet något inom ämnet???

Så här är det..

Lappen ryker om:

- Du överstiger den tillåtna hastigheten med mer än 29km/h
- Du får 3 fortkörningsbotar
- Du kör mot rött
och så vidare smile

Senast redigerat av Jonni (13 mars 2007)

Youngblood Billackerare
13 mars 2007 · 737 Inlägg

jessica1 skrev:
Har fått för mig att lappen ryker vid 3:e hastighetsöverträdelsen?
Stämmer detta?hmm

Man får juh sk Varning från Länsstyrelsen hemskickad!
Men har hört att efter 3 varningar så ryker lappen! Och att dessa varningar hänger ovanför ditt huvud i 2 år innan den försvinner!?

Någon som vet något inom ämnet???

Nervös? smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
13 mars 2007 · 3 804 Inlägg

Nu för tiden är prövotiden på 5år... och om du gör minsta lilla fel i trafiken under den perioden kan dom rycka körkort direkt..


Bmw osv..
twin_cam Smålänning
13 mars 2007 · 7 877 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Nu för tiden är prövotiden på 5år... och om du gör minsta lilla fel i trafiken under den perioden kan dom rycka körkort direkt..

Nej, kortet ryker inte för minsta lilla. Vi nyblivna blir bedömda på precis samma sätt som någon som haft körkort i trettio år, Men om vi gör något som gör att vi får indraget körkort så måste vi ta om det.

Den som haft det i trettio år får tillbaka sitt om indragningsperioden är mindre än ett år!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MilleN
13 mars 2007 · 9 108 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Nu för tiden är prövotiden på 5år... och om du gör minsta lilla fel i trafiken under den perioden kan dom rycka körkort direkt..

Tror du på att ögonen blir fyrkantiga när man tittar på TV också? Typisk liknande lögn som dom drar för att okunniga stackare ska vara mer försiktiga. tongue

Chrom Kapten Långsam
13 mars 2007 · 185 Inlägg

Prövotiden är 2 år och ingenting annat ja, det är sjukt vad mycket myter det florerar om detta.

Sen är det väl 31km/h som gäller för att kortet ska ryka? Därtill har polisen alltid en felmarginal på 3km/h på sina mätningar med laser om jag inte är helt ute och cyklar?

Tore Student
13 mars 2007 · 232 Inlägg

Jo om du tar en tändare och håller udner kortet så börjar det garanterat ryka efter ett tag:P

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
Jonni
13 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Chrom skrev:
Prövotiden är 2 år och ingenting annat ja, det är sjukt vad mycket myter det florerar om detta.

Sen är det väl 31km/h som gäller för att kortet ska ryka? Därtill har polisen alltid en felmarginal på 3km/h på sina mätningar med laser om jag inte är helt ute och cyklar?

På din hastighetsmätare kan det stå vadsomhelst.. det är polisens laser som bestämmer, och dom drar av 3km/h i dagsläget alltså inga procent längre.

Lusen
15 mars 2007 · 229 Inlägg

Sen beror det mycket på vilken konstapel som tar en wink Eller på hur bra man är på att prata sig ur det.
Åkte fast i 110 på 70 sträcka under prövotiden och han gav mig bara 1200kr i böter... Han nämde inte ens prövotiden.
Hur funkar det med "prickarna" som man ska få när man åker fast?
Försvinner dom?
Själv har man åkt dit några gånger...
Fortkörningar, flygande besiktning, vårdslöshet i trafik. Sisst tog dom mig när jag körde med en cross på allmänväg och sa konstapeln att jag kunde mista kortet för jag åkt fast tillräckligt. Men han lät mig som tur var gå till sist efter mycket om och men smile

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/
C2racing
15 mars 2007 · 238 Inlägg

mm bra att ni tog upp de här. Min prövotid går ut i september och jag har fått 3 ordningsböter redan. Så jag får vänta o se om de dimmper ner nått brev från länsstyrelsen i veckan,
den ena boten var att jag råka ha parkeringsljus på en solig sommardag, vet inte hur dom ser på de?! gäller dom 3 förselelserna bara fortkörningar eller alla möjliga böter?

Senast redigerat av C2racing (15 mars 2007)

EyeLighter
15 mars 2007 · 381 Inlägg

C2racing skrev:
mm bra att ni tog upp de här. Min prövotid går ut i september och jag har fått 3 ordningsböter redan. Så jag får vänta o se om de dimmper ner nått brev från länsstyrelsen i veckan,
den ena boten var att jag råka ha parkeringsljus på en solig sommardag, vet inte hur dom ser på de?! gäller dom 3 förselelserna bara fortkörningar eller alla möjliga böter?

Endast fortkörningar har jag för mig.

C2racing
15 mars 2007 · 238 Inlägg

EyeLighter skrev:

C2racing skrev:
mm bra att ni tog upp de här. Min prövotid går ut i september och jag har fått 3 ordningsböter redan. Så jag får vänta o se om de dimmper ner nått brev från länsstyrelsen i veckan,
den ena boten var att jag råka ha parkeringsljus på en solig sommardag, vet inte hur dom ser på de?! gäller dom 3 förselelserna bara fortkörningar eller alla möjliga böter?

Endast fortkörningar har jag för mig.

aa ja hoppas de fan, för dom andra 2 fortböterna har jag fått i firmabilen tillomed. heheh

ena var 60-50-väg
i förrgår 63-50väg kosta 2400:- sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang