Jag är bara tvungen att skriva av mig nu, för jag tycker att det va lite roligt.
Jag har varit hemma från jobbet i några dagar nu för jag har åkt på influensan så bilen har ju i stort sett bara stått still några dagar.
Jag blev sämre och sämre för varje dag som gick så igår ringde jag sjukhuset och bokade en tid, fick tid 22:00. "Bra, vilken rolig tid" tänkte jag. Men men, jag fick ju en tid iaf så det va ju inget att klaga över. klockan närmade sig och min sambo ville följa med till sjukhuset så svärmor som bor ett par hus härifrån kom ner och sa att hon kunde köra mig till sjukhuset så jag slapp gå eller köra själv. Men min svärmor har aldrig, och kommer ALDRIG att få köra min bil pga av att de har lånat mina andra bilar så många gånger och det har antingen gått sönder något eller så sitter de och röker i den med stängda rutor.
Så det hela slutade med att svärmor satt kvar hemma hos oss och va barnvakt om våran 2½åriga dotter skulle vakna och jag och min sambo åkte till sjukhuset. Det tar iförsig bara 4-5 minuter att gå till sjukhuset, men har man 40graders feber och mår illa och känner sig allmänt schleten så är det skönt att ta bilen. Vi startade bilen och åkte iväg. jag skrev ju även att bilen har ju stått några dagar orörd så kall va den. Och när jag närmar mig korset för att åka över gatan och in på parkeringen på sjukhuset så tänder Harry Haffa blåljusen. Jag stannar i korset för det kommer bilar och tänker: "Jag ska bara korsa den här vägen så är jag inne på parkeringen och kan prata med de då. Jag visste att jag inte hade gjort något fel, förutom att jag hade dimljusen och halvljusen på.
JAg åker över och parkerar och ut kommer det 2 vansinniga snutar och säger: "Den här gången kan du inte köra ifrån oss"
Hmm tänker jag och låser bilen och sätter mig mot bilen eftersom jag är lite halvyr och känner att nu spyr jag snart. Så jag frågar vad de menar och de påstår att för 10 minuter sen så kom den här bilen bra jävla fortgenom stan och stannade inte polisen vinkade in mig.
Det kan inte stämma sa jag, jag är sjuk och bilen har inte v arit igång på flera dagar.
Min sambo intygade att jag har varit hemma och att bilen bara har stått, för hon har inget körkort. Jag visade även att skulle jag har varit ute för 10 minuter sen och kört som ett svin skulle ju motorn självklart vara varm, och tempmätaren stog längst ner, för den hade inte hunnit blivit varm från mig till sjukhuset.
De blev lite sura menbad om ursäkt (det går nämligen en likadan bil som jag har runt i stan)
Sen fick jag börja blåsa och så eftersom de tyckte att jag uppträdde lite skumt och en än gång förklarade jag för dem att jag är sjuk, ska in på läkarbesök nu så jag har inte tid med er om det inte är något viktigt, jag måste få gå in, jag spyr snart.
De började grymta lite och sa sen: Vad hade du för ljus på?
jag visste ju vad jag hade för ljus men jag sa att jag hade halvljus? och att det är min mammas bil och jag har ingen koll på vad hon åker med för ljus på. (bilen står på min mamma)´Så någon böter fick jag inte, men den snälla polismannen visade mig vart dimljusknappen satt så att jag kunde åka lagligt

Tack Tack konstaplarna sa jag och tog min sambo och gick in på sjukhuset.
Jag anser att man ska inte vara otrevlig eller så mot polisen, för då helt plötsligt hittar de mycket fel på bilen. De gör bara sitt jobb, och det är lite roligt när de erkänner att de har fel och ber om ursäkt.