Bas i liten bil

GrexeR Fattig
15 mars 2007 · 56 Inlägg

Tja.
Jag har 2 st Jensen basar på 325W styck och 6ohm om jag inte minns fel.
Vet att detta är "lowlife" basar men kan dom dunka på fint i en liten Renault R5 "Cab"? och i sånna fall vad för steg ska jag ha till dom?
Hade även varit kul o veta vilken storlek jag ska ha på lådan?!

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
Drönirettab
15 mars 2007 · 21 761 Inlägg

Om någon ska kunna räkna ut en låda så måste du skriva ner minst 3 parametrar på basen:
Vas, Fs och Qts.

Annars kan man inte räkna ut en låda. Du kan också skriva vad basarna heter, då kan man söka på nätet efter dessa parametrar.

GrexeR Fattig
16 mars 2007 · 56 Inlägg

Hmm... jag kan kolla upp det när jag kommer hem. Skriver inatt igen..

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
GrexeR Fattig
16 mars 2007 · 56 Inlägg

Drönirettab skrev:
Om någon ska kunna räkna ut en låda så måste du skriva ner minst 3 parametrar på basen:
Vas, Fs och Qts.

Annars kan man inte räkna ut en låda. Du kan också skriva vad basarna heter, då kan man söka på nätet efter dessa parametrar.

Har kollar runt lite men jag hitta inte ett jota om basarna! Kollade baksidan på basarna och fick fram följande:
Jensen JW-1204 12"
325W Peak
125W R.M.S.
4Ohm
92dB sensitivity
Tillverkade av International Jensen Inc.

Någon som kan tänkas hitta något om dom?

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
jsupreame
17 mars 2007 · 137 Inlägg

GrexeR skrev:

Drönirettab skrev:
Om någon ska kunna räkna ut en låda så måste du skriva ner minst 3 parametrar på basen:
Vas, Fs och Qts.

Annars kan man inte räkna ut en låda. Du kan också skriva vad basarna heter, då kan man söka på nätet efter dessa parametrar.

Har kollar runt lite men jag hitta inte ett jota om basarna! Kollade baksidan på basarna och fick fram följande:
Jensen JW-1204 12"
325W Peak
125W R.M.S.
4Ohm
92dB sensitivity
Tillverkade av International Jensen Inc.

Någon som kan tänkas hitta något om dom?

seriöst.. köpt en ny bas för typ.. ja vad som hellst... dom där är ju äldre än min mormor:)
infinity och jbl har fina basar runt tusenlappen..

GrexeR Fattig
17 mars 2007 · 56 Inlägg

jsupreame skrev:

GrexeR skrev:

Drönirettab skrev:
Om någon ska kunna räkna ut en låda så måste du skriva ner minst 3 parametrar på basen:
Vas, Fs och Qts.

Annars kan man inte räkna ut en låda. Du kan också skriva vad basarna heter, då kan man söka på nätet efter dessa parametrar.

Har kollar runt lite men jag hitta inte ett jota om basarna! Kollade baksidan på basarna och fick fram följande:
Jensen JW-1204 12"
325W Peak
125W R.M.S.
4Ohm
92dB sensitivity
Tillverkade av International Jensen Inc.

Någon som kan tänkas hitta något om dom?

seriöst.. köpt en ny bas för typ.. ja vad som hellst... dom där är ju äldre än min mormor:)
infinity och jbl har fina basar runt tusenlappen..

Jag har funderat på nya också... Men det är lite tight med ekonomin just nu. Men men.. Får väl bli nya så fort de blir pengar över roll

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
blomisen
20 mars 2007 · 735 Inlägg

Lådan ska vara ganska stor....ett slutsteg du kan använda är: NOVEX - SX1000 - 2 KAN
Teknisk Beskrivning : 2 Ohm stable Max Watt: 2 x 500 Watt, 1 x 1000 Watt Rms Watt: 2 x 250 Watt, 1 x 500 Watt Frequency range: 10- 50000Hz at... 790,00Kr...............finns på electronetto.se

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang