6245
Sök

dls u1 diskant..

238 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
denna diskant  suger kraftigt.! vass och entonig. referense dls diskanten är fan så mycke bättre .. u1 kan vara lämpig att skära GLAS med !! jävla skit diskant förbannad rent ut sagt när man har köpt skiten.. direkt oduglig skapar endast lyssings trötthet.

skall man behöva utveckla ett 24db filter till dessa skrik bögar??

förbannad!!..

har ni samma invändningar tro ??

238 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
101CRX skrev:
denna diskant  suger kraftigt.! vass och entonig. referense dls diskanten är fan så mycke bättre .. u1 kan vara lämpig att skära GLAS med !! jävla skit diskant förbannad rent ut sagt när man har köpt skiten  för 1190:- är inte ens värd 150:-  .. direkt oduglig skapar endast lyssings trötthet.

skall man behöva utveckla ett 24db filter till dessa skrik bögar??

förbannad!!..

har ni samma invändningar tro ??

1 634 Inlägg
15 mars 2007
U1 ???

Numera Saab 9-5 Aero -00

238 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
ur1

1 631 Inlägg
18 mars 2007
Råkade posta detta i din andra tråd men det skulle ju vara i denna:

"UR1-diskanten är väl inte världens bästa men den har fungerat alldeles utmärkt i många system i de högsta tävlingsklasserna de senaste åren. Så låter den vass är det inte enbart elementet som spökar."

Hur är den monterad? Kringutrustning? EQ? Delning?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

238 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
den sitter på konsolen nära ca 80cm och är i öron höjd och lite toe in.
original filter som medföjer me till diskanterna, men sen har jag andra filter till 5" från dls referense  serien misstänker att det som spökar med ..

pionerr enklare cd spelare  . mds kablage . 80hz är delningen på 5" och jag kör helt rak frevensgång.
Senast redigerat av 101CRX (18 mars 2007)

1 631 Inlägg
18 mars 2007
Så diskanten i A-stolpen, ganska högt upp? Och femman har du var?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

238 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
i dörren  och diskanten sitter på instrument brädan

Kocken
487 Inlägg
19 mars 2007
101CRX skrev:

vart på instrumentbrädan? bilder?

1 631 Inlägg
19 mars 2007
101CRX skrev:

Där har du troligen den största boven i dramat. Placering och vinkling är extremt viktigt i bil med tanke på alla reflexer. Avståndet till mellanregistret ger klart irriterande fasfel. Har du nån bild?

// Gurra

238 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
ja det är klart att det är ett fasfel .  det är enda stort oväsen !!

hursom helst så är diskanten endast en top diskant och kan inte spela neråt..

och jag kommer prova ett annat filter till dem.. klarar nämligen inte av när det vråålar till!!.

kommer att prova 6.8uf .  6db, men kommer att använda flera mindre små kondingar för att sänka rf värdet istället för en konding på 6.8uf filter och dämping på ca -3db så får vi se vart vi landar !!

mhv

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
19 mars 2007
Jag kör med ett ur36 kit från dls,Som har ur1 diskanter,Nu är ju inget inställt och dom är test monterade offaxis med mellanregistret.
-Jag tycker jag har fått ett godtagligt resultat,Med den grova monteringen.
Lite skrickiga är dom,Men som sagt,inga inställningar är gjorde som diskantplacering,tidskomp,eq,grovt delat och host host dom drivs med HU sad
-Annars så tycker jag det är ganska trevlig diskant.

Diesel is the blood of satan.

238 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
hmm jag gillar den inte

Sök