dra ström till steget

Blacknight
15 mars 2007 · 42 Inlägg

tjena!
behöver hjälp med att dra ström in till cupeen på en peugeot..undrar om nån skulle kunna ge nåt tips?
tacksam för snabba svar..

Burnout89 Överladdad!
15 mars 2007 · 530 Inlägg

från bateriet till passagerar sidan på bästa sätt.. sen genom ett plast hål där.. in genom torpeden. kommer ut genom handsfacket då sen äre bara å lirka ner kabeln därifrån ner till golvet å slita bort golv listerna, brukar sitta me två skruvar i framkant, sen äre bara å slita upp dom, mitten grejer vid bälte sitter skruvad, lossa dom å lirka in kabeln där(ta försiktigt så du inte bänder ut plastkåpan för mkt) sen bakre listen vid baksäte får du ta ur botten på säte (ryck upp de i mittenså lossar de i framkant, sen tryck de bakåt sen uppåt, sen ta bortbort nedre bältes hållar bulten, sen slit loss listen, dra fram kabeln ¨så den ligger upp i bagage. efter de äre bara å lägga den snyggt under listerna  å smacka tbx dom, en bra jord punkt är precis under baksätet i en plåt där..    ( så här äre iaf på en 405a, men tror de e ganska lika.. )

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Volvo 965 "T6" (1995)
GrexeR Fattig
16 mars 2007 · 56 Inlägg

Jag rekomenderar att du drar från batteriet in igenom torpedväggens vänstrasida så du drar sladden under listen jämte förarsätet och sedan är den bara att riva ur sitsen bak och dra där under...

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
Blacknight
17 mars 2007 · 42 Inlägg

nej nej helt rost fri..hehe..

men hur får jag in ström från batteriet till kupen..hittar inget hål. dte finns en plastplatta där de andra sladdarna är dragana men jag hittar den inte innifrån, tror den är bakom panelen..

Kornz Solfilmsmontör
17 mars 2007 · 947 Inlägg

Blacknight skrev:
nej nej helt rost fri..hehe..

men hur får jag in ström från batteriet till kupen..hittar inget hål. dte finns en plastplatta där de andra sladdarna är dragana men jag hittar den inte innifrån, tror den är bakom panelen..

Titta på passagerar sidan, brukar sitta en sån plastknopp där, om du inne i bilen drar undan mattan lite o sträcker upp armen lite bakom handsfaket så ska där vara ett hål. Det är de på 405'orna iaf.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
GrexeR Fattig
17 mars 2007 · 56 Inlägg

Blacknight skrev:
nej nej helt rost fri..hehe..

men hur får jag in ström från batteriet till kupen..hittar inget hål. dte finns en plastplatta där de andra sladdarna är dragana men jag hittar den inte innifrån, tror den är bakom panelen..

Troligen ja. Om du skruvar bort handskfacket så kollar du där om de finns något och om det inte gör det så får du helt enkelt forsätta leta någon annanstans eller så kan du köpa en rund gummilist och sedan borra ett nytt hål i torpedväggen och sätta listen där... Var bara försiktig så att du inte borrar i några motordelar eller sladdar... cool

Åh nej, rost!!! AHHHHHHH!!!
Blacknight
17 mars 2007 · 42 Inlägg

tack ska ni ha..ska kolla vad jag hittar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang