6321
Sök

motor ljud i högtalarna

Volvomekaniker
299 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
Hej jag har motor ljud (typ det är i takt med avgas ljudet på tomgång men som generatorn vid gas på drag) i alla högtalare i bilen även dom som inte går över slutsteg..

jag har provat att byta HU men det låter ändå..

Vad kan vara fel då???

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 mars 2007
skumt som sjutton tycker jag normalt sätt så borde inte sånt hända låter det hela tiden eller när du kör jag rekommenderar att du ringer till dmc-sound 017655558 dom kan hjälpa dig
Senast redigerat av ironhead (18 mars 2007)

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Volvomekaniker
299 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
skumt som sjutton tycker jag normalt sätt så borde inte sånt hända låter det hela tiden eller när du kör jag rekommenderar att du ringer till dmc-sound 017655558 dom kan hjälpa dig

Ja det låter oavbrutet och det går inte att skruva ner det har jag volymen på 0 så låter det mycket ändå!

1 634 Inlägg
18 mars 2007
klassiska generatorstörningar wink Testa dra om lågnivåkabeln. Är oftast den som spökar, den får inte ligga i närheten av några strömledande kablar. Kan vara ett helvete att bli av med om man har otur. Men oftast är det ganska lätt.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 161 Inlägg
18 mars 2007
andreas_gbg_ skrev:
klassiska generatorstörningar wink Testa dra om lågnivåkabeln. Är oftast den som spökar, den får inte ligga i närheten av några strömledande kablar. Kan vara ett helvete att bli av med om man har otur. Men oftast är det ganska lätt.

Mvh Andreas

ja om de bara hade vart i dom högtalarna som går över slutsteget ja men de va ju i alla sa han jue..

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 mars 2007
generatorn kanske stör själva hu:un

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

9 108 Inlägg
18 mars 2007
__hogberg__ skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh Andreas

ja om de bara hade vart i dom högtalarna som går över slutsteget ja men de va ju i alla sa han jue..

Nä det låter i alla.. Lågnivån är helt klart boven, se till så den inte är dragen på samma sida av bilen som strömkabeln..

Funkar inte det finns det speciella jordflätor att köpa som går ner i asfalten.. Eller så kan du testa att linda in den delen av lågnivåkabeln som går bakom HUn i aluminiumfolie smile Funkade faktiskt för mig i min gamla bil.

Volvomekaniker
299 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
jag har provat att byta plats på lågnivå kablarna på baksidan av HU där jag har två lågnivå utgångar som är integrerade och en lågnivå som typ som en kabel som går ut ur den.

Kopplar jag in det på den som går ut så har jag inga störningar det är bara på dom två som sitter integrerade i HU..
Senast redigerat av Rille_745 (18 mars 2007)

Sök