6742
Sök

Hjärnsläpp! Minns inte hur jag ska koppla mina baselement?

281 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Tja!

Som sagt minns inte hur jag hade kopplat mina basar... men jag hade båda ihopkopplade sen om det va paralellkopplat eller seriekopplat minns jag inte, lät bra som fan gjorde det iaf. till skillnad från vad det gjorde nu idag, det lät bara dovt, basarna fladdrade mer än va de lät typ :)

Nån som blir något klok på det här? vore bra o få ett vettigt svar så jag slipper pröva mig fram.

Minns dock att kopplingsshemat jag använde mig av sist fanns på papper jag fick med basarna men något papper hittar jag inte i nuläget :(

Mvh Jonas

281 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
kom igen nu kompisar!

2 123 Inlägg
19 mars 2007
Om man tänker logiskt med ström som borde det vara paralellkopplat för då blir det lika mkt ström i hela kretsen : )

281 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Om man tänker logiskt med ström som borde det vara paralellkopplat för då blir det lika mkt ström i hela kretsen : )

Hehe jag har aldrig vart bra på varken matte eller fysik och det jag kan om biljud är sånt jag luskat fram i princip själv så jag kan ju inte vad saker o ting heter som man gör! :)

Nu sitter plusen från steget till bas nr 1 och minus till bas nr 2 Och sen en sladd från minus till plus mellan basarna är detta paralellkopplat då? haha ledsen att jag e så efterbliven med detta

Mvh Jonas

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
19 mars 2007
är inte det serie kopplat då!!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

273 Inlägg
19 mars 2007
JW skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:

Hehe jag har aldrig vart bra på varken matte eller fysik och det jag kan om biljud är sånt jag luskat fram i princip själv så jag kan ju inte vad saker o ting heter som man gör! smile

Nu sitter plusen från steget till bas nr 1 och minus till bas nr 2 Och sen en sladd från minus till plus mellan basarna är detta paralellkopplat då? haha ledsen att jag e så efterbliven med detta

Mvh Jonas

det är seriekopplat

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

281 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Jomen då mina goa gubbar tycker jag att ni kan berätta hur man paralellkopplar? :)

Mvh Jonas

Team Autohifi!
865 Inlägg
19 mars 2007
+ från steget till + &+ på basarna sen - på steget till - & - på basarna.

enkelt!

281 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
MrCalle skrev:
+ från steget till + &+ på basarna sen - på steget till - & - på basarna.

enkelt!

Tycker jag känner igen det där lite.. ska slänga om kablarna imorgon! Tack så mycket för hjälpen.

Mvh Jonas

Sleeper
3 084 Inlägg
19 mars 2007
http://img250.imageshack.us/img250/333/kopplapv2.jpg
här har du en bild tog ett tag att ladda upp men wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

5 Inlägg
19 mars 2007
Vilken konstnär!  smile

En motor utan turbo suger!!

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
20 mars 2007
dom har fina ritningar på BRL.se som du kan ta hjälp av men nu fick du ju en minst lika bra iallafall!!smile

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

735 Inlägg
20 mars 2007
Tjenare! ... har du satt högtalarkablarna rätt....om du inte har gjort de så blir de så som du har förklarat om ja fattar de rätt vill säga....den märkta kabeln är alltid + och den omärkta -
.... får man fråga hur många kanaler steget e på och om du har bryggat de...?...sen kan de va så att de e dåligt med batteri i bilen så testa o ladda batteriet också... ... de e väll de ja kan säga....

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

542 Inlägg
20 mars 2007
Kolla DLS hemsida, www.dls.se och under support. Där hittar man massor av bra tips.
Senast redigerat av lmoberg (20 mars 2007)

514 Inlägg
20 mars 2007
Tänk på att du halverar impedensen om du pararellkopplar. Dvs har du 2st 4ohms basar så blir det då 2ohm. Är det så att du bryggkopplar ett slutsteg så halveras impedensen där oxå.. Så 2ohm blir lika med 1ohm på slutsteget. Är många som gjort den tabben och bränt sina slutsteg smile

old volkswagens never die they just get lower

Sök