1943
Sök

Xenon kit tips

29 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Frågar igen!
Någon som kan tipsa mig om billigt o bra xenon kit till en s40n -06?

Har tittat på radicast paketet som har krets mot felkoder men saknar extra ljurelä då nya s40 behöver de.

Tipsa gärna helst runt 2000:-

(none)
1 725 Inlägg
20 mars 2007
Hallo!

Klart att det alltid är svårt att hitta xenonkit som är billiga med tanke
på hur relativt nytt detta är ändå.

Jag skaffade precis ett kit till min 9-3:a. Jag har ju en H4 lampa med båda hel/halvljus i
som då heter Bi-xenon. Jag ville även då ha xenon i dimljusen + parkeringsljusen.

Så jag tog kontakt med www.nordicxenon.se och frågade vad som gällde för just min bil.

Då sa han allt detta som jag skrev ovan, men att satsa på halogenlampor som heter "look a like" i dimljusen. Dessa lampor efterliknar xenon mer eller mindre exakt och ger lika bra ljus som från 4700k xenon.

Så jag köpte då endast ett kit då för hel/halvjus som kosta för min, >(dyrare med Bi-xenon), 2495:- och "look a like" lampor för 198:- paret för dimljuset och då parkeringslampor som kosta 50:- paret.

Mitt xenonkit heter "Cobra H4 Bi-Xenon 6000 K"

Allt detta kosta ju då ca: 2700:- Och dessa är bra. Nordicxenon kan jag varmt rekomendera. Har hört bra om dom och jag har märkt att de håller klassen med bra pris + bra service.

Så kolla in min sida så får du se resultatet...

Fråga om du vill ha mer hjälp eller tips

//Jonas
Senast redigerat av Braather (24 mars 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--

DFFL
9 020 Inlägg
20 mars 2007
Jag ställde lite frågor till de på nordicxenon.
Tänkte jag skulle dela med mig av frågorna och svaren.

Hej.
1. Jag undrar hur det är med nivåreglering (Manuel).
Du kan inte besiktiga med xenon i en bil från 04 då den är helbilsgodkänd,
nivåregleringen finns kvar och fungerar som tidigare, du byter bara din
halogenlampa mot en xenon, allt annat är orört.

2. Har ni någon halv och helljussats till bilen?
Ja det finns till både och, kostar 2595 kr per uppsättning, du måste ha en
så dyr sats på din bil för att undvika felmeddelanden, jag rekomenderar
att du börjar med halvljuset först.

3. Är det svårt att byta (Är väl lite under medel i kunskap)?
Det är inte svårt, ungefär som att byta lampa, kan du det kan du montera
detta.

4. Har ni eller kan ni skaffa en H7-sats?
Det finns hemma.

5. Vad är skillnaden på 4500k & 6000k?
4500 K motsvarar original xenon i färg medan 6000 K är lite mer åt det
blåvita hållet.

Hälsningar Joakim

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

50 Inlägg
20 mars 2007
Kan rekomendera Xenonkungen, köpte mina där. Bra service och snabba leveranser.

Servicetekniker
300 Inlägg
20 mars 2007
Jag kan rekomendera www.radicast.se. Bra service och bra priser.

Go hard or Go home!

29 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
Tack så mycket grabbar, blev ett kit från radicast.se 6000K för halvljus då jag aldrig använder helljus.

Braather: Det med dimljusen låter jo bra.. Funkar de för s40n?

(none)
1 725 Inlägg
21 mars 2007
gizno skrev:
Tack så mycket grabbar, blev ett kit från radicast.se 6000K för halvljus då jag aldrig använder helljus.

Braather: Det med dimljusen låter jo bra.. Funkar de för s40n?

gå in på www.nordicxenon.se eller www.realcar.se
Så kollar du först vad du har för sockel för just DIN bil. Jag hade H1 i mina dimljus och som sagt H4 i hel/halv-ljus.  (Kolla detta i din intruktrionsbok om du ej vet för just din bil)
Så detta är inget kit utan halogenlampor som efterliknar xenon, och jag lovar att du blir nöjd. 6000k som du har köpt då till halvljuset med dessa halogen "look a like" som ligger på 4700k blir jävligt snyggt (Du såg kanske mina bilder? Jag har denna kombination)
Så du behöver endast köpa dessa lampor på 198:-/paret och inte ett helt Xenonkit Till för dimljus.
Så svar på din fråga om det passar din s40? Ja, helt klrt, de har i alla sockeltyper.

Lycka till! Vill gärna se resultatet sen smile

//Jonas

29 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Så nu har jag monterat xenon för halvljusen. Kan sätta upp ett par bilder. (Har ingen kamera så de får bli min usla mobil kamera så länge).

Får inga fel meddelanden på färddatorn, men när jag söker efter DTCs så får jag fram fel meddelanden. (DTCs in viechel) Stavning?

Har ni samma problem?

Imorgon får jag mina 4750K xenon look för dimljus och P-ljus. Ska bli spännande!

Pöjken!
7 Inlägg
22 mars 2007
om du inte måste ha en sats avsedd för bilen, utan kan koppla lite själv så måste jag rekomendera www.billjus.se då dom har enormt bra priser å snabb leverans, även kvalitén är mkt bra.. köpte en sats med h1 8000k till min bmw e30 (universalsatser) å de gick på 1695 inkl frakt... Mvh Putte

live life in the fast lane

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
22 mars 2007
Jag stötte på et stort problem 2 dar sen när jag skulle instalera kittet. När jag skulle instalera det så visade det sig and självla glaset på lampan VAR FÖR STOR för hålet som fast i lyktan, jag blir tvungen att slipa upp den lite för att få den att platsa... som sagt detta kan hända om man har otur hmm

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

29 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
Så killar nu är jag färdig!

Dimljusen och p-ljusen anlände. Blev riktigt fint. Lagt till lite bilder.

Tack Baather för infot om ljusen!

355 Inlägg
24 mars 2007
Hej!

Kör med Halogen 4750 K (Mtec) från nordicxenon.se i mina dimljus. Och jag e mkt nöjd. Blir ev ett riktigt xenon kit om pengarna räcker denna månad,  fick ett bra pris.

Annars blir det halogen 4350 K i halvljuset oxå.

Rekomenderas starkt!

Mvh Jonas

Mvh Jonas

(none)
1 725 Inlägg
24 mars 2007
MrLila skrev:
Hej!

Kör med Halogen 4750 K (Mtec) från nordicxenon.se i mina dimljus. Och jag e mkt nöjd. Blir ev ett riktigt xenon kit om pengarna räcker denna månad,  fick ett bra pris.

Annars blir det halogen 4350 K i halvljuset oxå.

Rekomenderas starkt!

Mvh Jonas

Visst blev det bra! Blev så jäkla bra, bättre än förväntat alltså. Å det var ju jäkligt bra pris på "look a like "
Hoppas du få till det Jonas med ett helt xenonkit till Saaben din..Du kanske kollade min..Passar bra på dessa bilar:)

Mvh Jonas

177 Inlägg
23 juli 2008
Nån som vet om Nordicxenon har H3 lampor. Å Vad dom heter på deras sida?

Sen undrar jag va de har för socklar på parkeringljus?

(none)
1 725 Inlägg
23 juli 2008
bobi85 skrev:
Nån som vet om Nordicxenon har H3 lampor. Å Vad dom heter på deras sida?

Sen undrar jag va de har för socklar på parkeringljus?

P-ljusen är ju glassockel W5W.

Men säljer Nordicxenon xenonkit längre?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg

Sök