7046
Sök

Kondensator ?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
tjenare gott folk har en fråga då jag inte är så haj på bil ljud ännu
har sett att många har kondensator då undrar jag vad är det ?
är det nån fördelare för ljudet eller ?

Ha det bra
// Viktor

ops var visst fel tråd sorry för det hmm
Senast redigerat av Team-Adolfsson (21 mars 2007)

281 Inlägg
21 mars 2007
Kondensatorn alstrar ström och ger sedan det till slutsteget... ett vanligt bilbatteri har ofta svårt att tillse slutsteget med tillräckligt med kräm så då fixar kondensatorn det smile

Så slipper man lampor som blinkar i takt med basarna!! Plus att slutsteget mår bättre av att få rätt ström hela tiden.

Hoppas det räckte som svar på din fråga!!! Mvh Jonas

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
JW skrev:
Kondensatorn alstrar ström och ger sedan det till slutsteget... ett vanligt bilbatteri har ofta svårt att tillse slutsteget med tillräckligt med kräm så då fixar kondensatorn det smile

Så slipper man lampor som blinkar i takt med basarna!! Plus att slutsteget mår bättre av att få rätt ström hela tiden.

Hoppas det räckte som svar på din fråga!!! Mvh Jonas

hehe kunde inte bli bättre smile
då vet man det får man lägga till en sån på kostnads listan tongue
är uppe i 7000 i ljudet än så länge hmm

vRsex
471 Inlägg
21 mars 2007
Bara 7000? kom åter vid 30 000 wink Kondingar finns  från 500kr, konding som konding så märke spelar ingen roll. ½ till 1 farad räcker nog för dig.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

6 851 Inlägg
21 mars 2007
Skee skrev:
Bara 7000? kom åter vid 30 000 wink Kondingar finns  från 500kr, konding som konding så märke spelar ingen roll. ½ till 1 farad räcker nog för dig.

Nja, att det är sak samma stämmer väl ändå inte. OM man nu skall ha en konding så skulle iaf. jag välja en med lågt innre resistans värde (tror jag det heter)

Men en annan sak man kan göra är att SÖKA PÅ FORUMET..!!
Finns åtskilliga trådar om kondingar.

Endel tycker att det funkar och endel tycker det är onödigt..

Sök