blinkande dioder

Asene
6 augusti 2005 · 60 Inlägg

fixat blåda dioder till bilen nu, men nu behöver jag en styrbox så att jag kan få vanliga dioder att blinka. ska sätta blåa dioder fram i halvljusen och vill att dioderna ska blinka olika, först vänster sida å så höger. vet någon var man kna få tag på nått sånt??? så det funkar som blixtljus

Volvo v70 (2000)
Widgren
6 augusti 2005 · 17 Inlägg

Då är elfa stället du letar efter. Hör med någon elektronikfirma, dom saluför från elfa, där det finns byggsatser som gör att dina dioder blinkar. Eller gå in på www.elfa.se Dock får du löda ihop dom själv, men det klarar vem som helst, manual följer med.. Fixade en blå diod så att den blinkade, och satt den i instrumentbrädan som larmindikation.. grymt snyggt..
// Widgren

Psychotic Brum säger bilen.
6 augusti 2005 · 394 Inlägg

Asene skrev:
fixat blåda dioder till bilen nu, men nu behöver jag en styrbox så att jag kan få vanliga dioder att blinka. ska sätta blåa dioder fram i halvljusen och vill att dioderna ska blinka olika, först vänster sida å så höger. vet någon var man kna få tag på nått sånt??? så det funkar som blixtljus

Varför inte skaffa en saftblandare direkt wink

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Pitzon
7 augusti 2005 · 202 Inlägg

Elfa är ganska kända för att vara dyra, iofs har dom typ ALLT men du kan kika på Kjell o Company också ( www.kjell.com ) dom har också byggsatser. Blinkmoduler och "rinnande ljus" m.m

** Edit

Hittade en blink-krets här http://www.kjell.com/content/templates/ … 00,7660000 för 30 spänn.  Du får löda ihop den själv iofs men det är busenkelt.

Tänk på om du bara använder en krets och kopplar till bägge lysdioderna så lyser dom ju växelvis men du får ju samma intervall hela tiden.  Om du vill att de skall blinka lite olika så kör en krets till vardera lysdiod där fram. Sen kan du labba med olika tider o.s.v

Senast redigerat av Pitzon (7 augusti 2005)

Man nog att våga köra en tjejbil :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang