Kabeldragning för att slippa störningar?

MaxB
22 mars 2007 · 135 Inlägg

Ja, precis som rubriken säger, hur fan ska man dra kablarna för att slippa störningar i högtalarna?

Har jag uppfattat det rätt om man skall dra högtalarkablarna tillsammans med strömkabeln, för att sedan dra signalkablarna och remote'n på den andra sidan? :-O

Kettunen
22 mars 2007 ·

Jag tog ström ensam & Andra sidan högtalare, Remote, Lågnivå och funkar kanon

MaxB
22 mars 2007 · 135 Inlägg

Jo, det är precis så jag har dragit mina nuvarande kablar, men får upp störningar ändå.. argh!

Kettunen
22 mars 2007 ·

Hmm skumt. Men har du kopplat + & - Rätt o sånt för alla högtalarna?
Testa annars att dra Lågnivå kabeln under förarstolen , Under mattan då ? Det har polaren gjort. Men det kan ju vara att din minus plats är dålig, Kanske färg, lack på stället där din minus ligger. Då e det ju bara att ta sandpapper o slipa bort färgen

MaxB
22 mars 2007 · 135 Inlägg

Jadå, plus - & + ligger rätt överallt, kopplade fel i början men upptäckte det väldigt fort då det låter.. ja, fel helt enkelt. Men nu så är det rättkopplat, vettifasiken vad som kan orsaka störningarna.. känns sådär lagom irriterande, ett lågt brus hela tiden :-(

dbjanoz
23 mars 2007 · 1 785 Inlägg

MaxB skrev:
Ja, precis som rubriken säger, hur fan ska man dra kablarna för att slippa störningar i högtalarna?

Har jag uppfattat det rätt om man skall dra högtalarkablarna tillsammans med strömkabeln, för att sedan dra signalkablarna och remote'n på den andra sidan? :-O

Prova att välja ny platser att jorda din huvudenhet.

Använd lågnivåkabel som är skärmad.

Avlägsna remoten från lågnivån!

Dra separat remote-kabel längs strömkabeln istället.

Se till att alla kontakter har riktigt bra kontakt och löda gärna högtalarkablarna på högtalarkontakterna


/Mvh dBJanoz

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang